Assessment criterion 1-2, satisfactory
Actor’s Work
Students can empathize and express required professional quality repertoire in a satisfactory level. Their artistic and technique management is satisfactory. Expression and artistic function is not versatile enough. Mastering large entities is adequate.
Dance
Students can perform required professional level choreography moderately. Their artistic and technique expression and body control is satisfactory. Body use in movements is not versatile enough. Technique ja expressive mastering of larger entities is adequate.
Assessment criterion 3-4, good
Actor’s work
Students know and can adapt versatile techniques in their actor’s work. Students can disclose different styles and characteristics. Their expression is moderately diverse and individual, and mastering of larger entities is good.
Dance
Students manage their body performance technically and artistically and disclose different styles and characteristics. Their body control and expression is moderately diverse, and mastering and perceiving of larger entities is good. The presence is good.
Assessment criterion 5, excellent
Actor’s Work
Students indicate wide knowledge and excellent technical skills, artistic and individual conception in the field of stage expression. They adduce different styles and characteristics particular impressive way. Students have adopted a rich and strong expressive abilities in their actor’s work. They can also create well designed artistic entireties. Students can combine physical, speech expression and actor’s work and they are able to reflect variously character’s thoughts and spirit.
Dance
Students indicate an excellent technical skills, artistic and individual conception in their body performance and movement. They adduce different styles and characteristics particular impressive way. Students have adopted rich and strong expressive abilities and they can execute challenging choreographies and entireties. The presence and the performing is strong and spontaneous. Students can provide their own solo-material in movement.
Hanna Hurskainen
Sovitaan opettajan kanssa kurssin alussa (not translated)
Näyttelijäntyö
- näyttelijäntyön yksilö- ja ryhmäharjoitukset
- puhetekniikka
- harjoitusten omaksuminen ja soveltaminen käytännön työhön
- luova ongelmanratkaisu ja työtapojen kehittäminen
- projektityöskentely
Tanssi
- liikemuistia ja koordinaatiota kehittäviä harjoituksia
- liikemprovisointi
- erilaisten tanssitekniikoiden osaamisen syventäminen
- soolo koreografian valmistaminen
- ryhmä-ja parityöskentelyä (ensemble työskentely) (not translated)
Opiskelija on osallistunut opetukseen ja on ollut läsnä tunneilla 80%. Hän on saavuttanut kurssin tavoitteet. (not translated)
Finnish
30.08.2021 - 13.04.2022
31.07.2021 - 29.08.2021
15 cr
19MUSTE
6 - 20
Mariikka Santaharju, Jermo Grundström
Näyttelijäntyö:
Kurssin opettajana on lv. 2020 - 2021 Jermo Grundström
Tanssi:
Opettajana on lv. 2021 - 2022 Mariikka Santaharju.
HUOM!
Tanssinopetus toteutetaan tasoryhmissä, joita on kolme.
I-taso on perustaso/ alkeet
II-taso on keskitaso
III-taso on edistyneet/ mahdollisesti ammattiopinnot tai vastaavat suorittaneet.
Opiskelija toteuttaa tanssin opintonsa omaa osaamistaan vastaavassa tasoryhmässä, jonka tanssiopettaja hänelle määrittelee. Opiskelija voi vaihtaa tasoryhmää opettajan suostumuksella, mutta välttämättä tasoryhmä ei muutu opintojen aikana. (not translated)
Music
Degree Programme in Culture and Arts, Music
TAMK Main Campus
0-5
AHOT (not translated)
Sovitaan opettajan kanssa erikseen (not translated)
Läsnäolo 80%, poissaoloista sovittava opettajan kanssa. Vaatii sitoutumista ja säännöllistä osallistumista opetukseen, sekä säännöllistä henkilökohtaista harjoittelua. Osallistuminen mestarikursseihin kuuluu opetukseen. (not translated)
Opetus jatkuu tasaisesti läpi lukuvuoden. Produktioviikoilla, jotka ilmoitetaan lukukauden alussa, ei ole opetusta. (not translated)
Opiskelija ei läpäise kurssia. Osaamisessa on merkittäviä puutteita. (not translated)
Näyttelijäntyö:
Opiskelija kykenee eläytymään ja esittämään vaadittavan ammattitason ohjelmistoa kohtalaisesti.
Taiteellinen ja tekninen hallinta on tyydyttävää. Ilmaisu ja tekeminen ei ole riittävän monipuolista. Taiteellisten kokonaisuuksien hallinta on välttävää.
Tanssi:
Opiskelija kykenee esittämään vaadittavan ammattitason koreografian kohtalaisesti.
Taiteellinen ja tekninen ilmaisu ja kehonhallinta on tyydyttävää. Kehonkäyttö liikkeessä ei ole riittävän monipuolista. Tekninen ja ilmaisullinen kokonaisuuksien hallinta on välttävää (not translated)
Näyttelijäntyö:
Opiskelija hallitsee ja osaa soveltaa näyttelijäntyössään eri tekniikkoja sekä tuo esiin eri tyylisuuntien erityispiirteitä. Opiskelijan ilmaisu on kohtalaisen monipuolista ja persoonallista ja taiteellisten kokonaisuuksien hallinta on hyvä.
Tanssi:
Opiskelija hallitsee kehonkäytön teknisesti ja taiteellisesti sekä tuo esiin eri tyylisuuntien erityispiirteitä.
Opiskelijan kehonhallinta ja ilmaisu on kohtalaisen monipuolinen ja liikkeellisten kokonaisuuksien hallinta ja hahmottaminen on hyvä. Läsnäolo on luontevaa. (not translated)
Näyttelijäntyö:
Opiskelija osoittaa laaja-alaisen näyttämöilmaisun ja erinomaisen teknisen hallinnan lisäksi taiteellista ja persoonallista ilmaisuvoimaa. Opiskelija tuo esiin erityisen vakuuttavasti eri tyylisuuntien ominaispiirteitä. Opiskelija on omaksunut rikkaan ilmaisuvoiman näyttelijäntyössään sekä kykenee luomaan hallittuja taiteellisia kokonaisuuksia. Opiskelija osaa yhdistää fyysisen ilmaisun, puhetekniikan sekä näyttelijäntyön ja kykenee tulkitsemaan monipuolisesti roolihenkilön ajatusmaailmaa.
Tanssi:
Opiskelija osoittaa kehonkäytön erinomaisen teknisen hallinnan lisäksi taiteellista ja persoonallista ilmaisuvoimaa. Opiskelija tuo esiin liikekielessään erityisen vakuuttavasti eri tyylisuuntien ominaispiirteitä. Opiskelija on omaksunut rikkaan ilmaisun sekä kykenee toteuttamaan haastavia koreografisia kokonaisuuksia. Läsnäolo on vahvaa, esiintyminen varmaa ja luontevaa. Opiskelija pystyy tuottamaan omaa solistista liikemateriaalia. (not translated)