•   Teacher in Changing Society 1L00ET93-3020 01.08.2020-31.12.2021  5 cr  (20ITÄKE) +-
    Learning outcomes of the course unit
    The core competence fields of teachers’ work are assessment competence, cultural competence, teaching and facilition competence, partnership competence and wellbeing competence. They form a framework for all competence objectives.

    Teacher students
    - evaluate the social purpose and meaning of education
    - evaluate themselves as members of the teaching profession and implementors of education values
    - use media for social impact and education in their professional field
    - evaluate the effects of changes in their education or professional field on their work as teachers
    - evaluate the effects of global, social and labour and education policy changes on teachers’ work and students’ studying
    - justify need for new ways of studying and facilitation
    Course contents
    The course focuses on offering a viewpoint on what social changes mean in professional teachers’ work.

    Key questions:
    Why are professional teachers social opinion formers?
    What abilities do students need as future professionals?
    What expertise is needed in the field of education in the future?
    What is anticipatory thinking and approach in teachers’ work?
    How can working life changes be seen in educational institutions’ operating culture and organisation of teaching?
    How are new ways of working required by global sustainable development and climate change control reflected on teachers’ work?
    What is renewing teacherhood and how do teachers consider it in their teaching?
    Assessment criteria
    Approved/Failed

    HYVÄKSYTTY

    Opettajaopiskelija

    - yhdistää teoreettista tietoa omiin kokemuksiinsa ja havaintoihinsa

    - reflektoi omaa toimintaansa, kokemuksiaan ja havaintojaan ja arvioi niiden vaikutusta tietämiseensä ja osaamiseensa

    - osallistuu aktiivisesti ryhmän oppimisprosessiin jakamalla asiantuntijuuttaan, hakemalla tietoa ja luomalla kollaboratiivisesti tietoa niin verkossa kuin kontaktitapaamisissa

    - analysoi ja arvioi oppimistuloksia ja tehtyjä valintoja.



    HYLÄTTY

    Mikäli opettajaopiskelija ei ole saavuttanut osaamistavoitteita eikä ole täydentänyt osaamistaan sovitulla tavalla, opintojakso arvioidaan hylätyksi.



    (Opintokokonaisuus arvioidaan suhteessa opintokokonaisuuden tavoitteisiin. Opintojakso arvioidaan suhteessa opintojakson tavoitteisiin. Opintokokonaisuuden/opintojakson itsearvioinnissa käytetään opetussuunnitelman kolmiportaista arviointikriteeristöä: kuvaileva osaaminen, soveltava osaaminen ja integroitunut osaaminen.) (not translated)

    Further information
    Toteutus:
    Opintojaksolla käytetään itsenäistä ja ryhmissä tapahtuvaa työskentelyä kontaktipäivinä, muissa pienryhmätapaamisissa ja verkkotyöskentelyssä. (not translated)

    Name of lecturer(s)

    Sisko Mällinen

    Recommended or required reading

    Aineistot moodlessa (not translated)

    Planned learning activities and teaching methods

    Itsenäinen, omaan tahtiin opiskeltava verkkokurssi. (not translated)

    Assessment methods and criteria

    itsearviointi, vertaisarviointi ja opettajan arviointi, jotka kohdistuvat kirjallisiin tuotoksiin ja keskusteluaktiivisuuteen. (not translated)

    Language of instruction

    Finnish

    Timing

    01.08.2020 - 31.12.2021

    Registration

    01.07.2020 - 31.12.2021

    Credits

    5 cr

    Group(s)

    20ITÄKE

    Teacher(s)

    Marja Keränen, Sisko Mällinen

    Unit, in charge

    Professional Teacher Education

    Degree programme(s)

    Professional Teacher Education

    Office

    TAMK Main Campus

    Evaluation scale

    Pass/Fail

    Completion alternatives

    osaamisen näyttö (not translated)

    Training and labour cooperation

    osa tehtävistä vie opiskelijan etsimään tietoa työelämään (not translated)

    Exam schedule

    ei tenttejä (not translated)

    International connections

    - (not translated)

    Students use of time and load

    5 x 27h (not translated)

    Content periodicity

    Yhteiskunnallinen koulutukseen liittyvä keskustelu
    ammattialojen muuttuminen
    kestävä kehitys
    uudistuva opettajuus
    opettajan työtä ohjaavat lait ja asetukset (not translated)

    Assessment criteria
    Approved/Failed

    HYVÄKSYTTY
    Opettajaopiskelija
    - yhdistää teoreettista tietoa omiin kokemuksiinsa ja havaintoihinsa
    - reflektoi omaa toimintaansa, kokemuksiaan ja havaintojaan ja arvioi niiden vaikutusta tietämiseensä ja osaamiseensa
    - osallistuu aktiivisesti ryhmän oppimisprosessiin jakamalla asiantuntijuuttaan, hakemalla tietoa ja luomalla kollaboratiivisesti tietoa niin verkossa kuin kontaktitapaamisissa
    - analysoi ja arvioi oppimistuloksia ja tehtyjä valintoja.

    HYLÄTTY
    Mikäli opettajaopiskelija ei ole saavuttanut osaamistavoitteita eikä ole täydentänyt osaamistaan sovitulla tavalla, opintojakso arvioidaan hylätyksi.

    (Opintokokonaisuus arvioidaan suhteessa opintokokonaisuuden tavoitteisiin. Opintojakso arvioidaan suhteessa opintojakson tavoitteisiin. Opintokokonaisuuden/opintojakson itsearvioinnissa käytetään opetussuunnitelman kolmiportaista arviointikriteeristöä: kuvaileva osaaminen, soveltava osaaminen ja integroitunut osaaminen.)
    Englanniksi (not translated)