•   Teacher in Changing Society 1L00ET93-3019 01.08.2020-01.11.2021  5 cr  (20POKEB) +-
    Learning outcomes of the course unit
    The core competence fields of teachers’ work are assessment competence, cultural competence, teaching and facilition competence, partnership competence and wellbeing competence. They form a framework for all competence objectives.

    Teacher students
    - evaluate the social purpose and meaning of education
    - evaluate themselves as members of the teaching profession and implementors of education values
    - use media for social impact and education in their professional field
    - evaluate the effects of changes in their education or professional field on their work as teachers
    - evaluate the effects of global, social and labour and education policy changes on teachers’ work and students’ studying
    - justify need for new ways of studying and facilitation
    Course contents
    The course focuses on offering a viewpoint on what social changes mean in professional teachers’ work.

    Key questions:
    Why are professional teachers social opinion formers?
    What abilities do students need as future professionals?
    What expertise is needed in the field of education in the future?
    What is anticipatory thinking and approach in teachers’ work?
    How can working life changes be seen in educational institutions’ operating culture and organisation of teaching?
    How are new ways of working required by global sustainable development and climate change control reflected on teachers’ work?
    What is renewing teacherhood and how do teachers consider it in their teaching?
    Assessment criteria
    Approved/Failed

    HYVÄKSYTTY

    Opettajaopiskelija

    - yhdistää teoreettista tietoa omiin kokemuksiinsa ja havaintoihinsa

    - reflektoi omaa toimintaansa, kokemuksiaan ja havaintojaan ja arvioi niiden vaikutusta tietämiseensä ja osaamiseensa

    - osallistuu aktiivisesti ryhmän oppimisprosessiin jakamalla asiantuntijuuttaan, hakemalla tietoa ja luomalla kollaboratiivisesti tietoa niin verkossa kuin kontaktitapaamisissa

    - analysoi ja arvioi oppimistuloksia ja tehtyjä valintoja.



    HYLÄTTY

    Mikäli opettajaopiskelija ei ole saavuttanut osaamistavoitteita eikä ole täydentänyt osaamistaan sovitulla tavalla, opintojakso arvioidaan hylätyksi.



    (Opintokokonaisuus arvioidaan suhteessa opintokokonaisuuden tavoitteisiin. Opintojakso arvioidaan suhteessa opintojakson tavoitteisiin. Opintokokonaisuuden/opintojakson itsearvioinnissa käytetään opetussuunnitelman kolmiportaista arviointikriteeristöä: kuvaileva osaaminen, soveltava osaaminen ja integroitunut osaaminen.) (not translated)

    Further information
    Toteutus:
    Opintojaksolla käytetään itsenäistä ja ryhmissä tapahtuvaa työskentelyä kontaktipäivinä, muissa pienryhmätapaamisissa ja verkkotyöskentelyssä. (not translated)

    Name of lecturer(s)

    Sirpa Levo-Aaltonen

    Recommended or required reading

    Ks. Opinto-opas ja opettajan jakama materiaali Moodlessa.
    Lisäksi myös opiskelijoiden itse etsimä kirjallisuus. (not translated)

    Planned learning activities and teaching methods

    Tietoiskumateriaali verkossa
    Itsenäinen tiedonhankinta
    Pienryhmissä tapahtuva tiedon jakaminen
    Yhteisöllinen tiedonrakentelu verkossa ja kasvokkkain
    Reflektointi
    Portfolio koko opinnoissa - opintojakso liittyy ao. portfolioon. (not translated)

    Assessment methods and criteria

    Suoritukset arvioidaan asteikolla hyväksytty - täydennettävä - hylätty. Osaamisen arvioinnissa käytetään soveltuvin osin OK1:n osaamisen arviointitaulukkoa. Hyväksytty suoritus edellyttää osaamistasoa kuvaileva osaaminen (ks. OPS). (not translated)

    Language of instruction

    Finnish

    Timing

    01.08.2020 - 01.11.2021

    Registration

    01.07.2020 - 01.06.2021

    Credits

    5 cr

    Group(s)

    20POKEB

    Teacher(s)

    Sirpa Levo-Aaltonen

    Further information for students

    BYOD. Oma kannettava tietokone tai tabletti työskentelyssä. (not translated)

    Unit, in charge

    Professional Teacher Education

    Degree programme(s)

    Professional Teacher Education

    Office

    TAMK Main Campus

    Virtual proportion

    5 cr

    Evaluation scale

    Pass/Fail

    Completion alternatives

    Osaamisen tunnistamisen ja tunnustamisen kautta. (not translated)

    Exam schedule

    Ei tenttejä. (not translated)

    International connections

    Mahdollisuuksien tarjoutuessa käytetään hyväksi yhteistyötä kv-yhteistyökumppaneiden kanssa. (not translated)

    Students use of time and load

    5 x 27 h = 135h verkkotyöskentelyä.
    Opettajat ohjaavat verkossa.
    Kontaktiopetukseen opintojakso limittyy osittain muidenkin opintojaksojen yhteydessä. (not translated)

    Content periodicity

    Muuttuva työelämä
    Opettajan yhteiskunnallinen tehtävä (not translated)

    Assessment criteria
    Approved/Failed

    Opettajaopiskelija
    - yhdistää teoreettista tietoa omiin kokemuksiinsa ja havaintoihinsa
    - reflektoi omaa toimintaansa, kokemuksiaan ja havaintojaan ja arvioi niiden vaikutusta tietämiseensä ja osaamiseensa
    - osallistuu aktiivisesti ryhmän oppimisprosessiin jakamalla asiantuntijuuttaan, hakemalla tietoa ja luomalla kollaboratiivisesti tietoa niin verkossa kuin kontaktitapaamisissa
    - analysoi ja arvioi oppimistuloksia ja tehtyjä valintoja. (not translated)