•   Individual and Flexible Study Paths 1L00ET90-3020 01.08.2020-31.12.2021  5 cr  (20ITÄKE) +-
    Learning outcomes of the course unit
    The core competence fields of teachers’ work are assessment competence, cultural competence, teaching and facilitation competence, partnership competence and wellbeing competence. They form a framework for all competence objectives.

    Teacher students
    - identify and evaluate practices related to flexibility of studies
    - evaluate the curriculum, degree structure and objective setting
    - justify the role of supervision in working with students
    - prevent students’ exclusion and promote educational institutions’ inclusive practices
    - support students’ individuality in studies and give career guidance depending on the student’s situation
    - can individualise and develop their teaching flexibly by eg learning by working.
    Course contents
    The course includes a multiviewpoint introduction to significance of human world of experience in planning flexible study paths and facitation of learning.

    Key questions:
    How do teachers consider students’ individuality and different ways of orientation to learning and studying?
    How do teachers supervise diverse students in need of special support?
    What competence do flexible planning and implementation of studies call for from teachers and other staff?
    How do curricula and qualification requirements direct and define individual choices in teachers’ and students’ work?
    How do educational institutions take into consideration students of different ages and with diverse cultural backgrounds?
    What tools do teachers have for career guidance?
    How do teachers personalise students’ studies for example through credit transfer and learning by working? How do teachers identify students’ competence?
    Assessment criteria
    Approved/Failed

    HYVÄKSYTTY

    Opettajaopiskelija

    - yhdistää teoreettista tietoa omiin kokemuksiinsa ja havaintoihinsa

    - reflektoi omaa toimintaansa, kokemuksiaan ja havaintojaan ja arvioi niiden vaikutusta tietämiseensä ja osaamiseensa

    - osallistuu aktiivisesti ryhmän oppimisprosessiin jakamalla asiantuntijuuttaan, hakemalla tietoa ja luomalla kollaboratiivisesti tietoa niin verkossa kuin kontaktitapaamisissa

    - analysoi ja arvioi oppimistuloksia ja tehtyjä valintoja.



    HYLÄTTY

    Mikäli opettajaopiskelija ei ole saavuttanut osaamistavoitteita eikä ole täydentänyt osaamistaan sovitulla tavalla, opintojakso arvioidaan hylätyksi.



    (Opintokokonaisuus arvioidaan suhteessa opintokokonaisuuden tavoitteisiin. Opintojakso arvioidaan suhteessa opintojakson tavoitteisiin. Opintokokonaisuuden/opintojakson itsearvioinnissa käytetään opetussuunnitelman kolmiportaista arviointikriteeristöä: kuvaileva osaaminen, soveltava osaaminen ja integroitunut osaaminen.) (not translated)

    Further information
    Toteutus:
    Opintojaksolla käytetään itsenäistä ja ryhmissä tapahtuvaa työskentelyä kontaktipäivinä, muissa pienryhmätapaamisissa ja verkkotyöskentelyssä. (not translated)

    Name of lecturer(s)

    Sisko Mällinen

    Recommended or required reading

    Moodlessa annettu suositeltu kirjallisuus ja opiskelijoiden oma tiedonhaku (not translated)

    Planned learning activities and teaching methods

    itsenäinen ja pienryhmissä tapahtuva tiedonrakentelu
    kirjalliset tehtävät
    sisällön tuotanto opitusta
    opitun soveltaminen harjoittelussa ja omassa työssä (not translated)

    Assessment methods and criteria

    Itse-, ja vertaisarviointi, ryhmänopettjan antama arviointi. Arviointi on osaamisperustainen. Arvioinnin perusteena ovat aktiivinen osallistuminen ryhmän oppimisprosessiin ja asiantuntijuuden jakaminen, pienryhmissä tomiminen, portfoliossa näkyväksi tehty oman osaamisen reflektointi ja kirjalliset ja suulliset oppimistehtävät. (not translated)

    Language of instruction

    Finnish

    Timing

    01.08.2020 - 31.12.2021

    Registration

    01.07.2020 - 31.12.2021

    Credits

    5 cr

    Group(s)

    20ITÄKE

    Teacher(s)

    Sisko Mällinen

    Unit, in charge

    Professional Teacher Education

    Degree programme(s)

    Professional Teacher Education

    Office

    TAMK Main Campus

    Virtual proportion

    5 cr

    Evaluation scale

    Pass/Fail

    Completion alternatives

    Osaamisen näyttö (not translated)

    Training and labour cooperation

    opitun soveltaminen samanaikaisessa opetus- ja ohjausharjoittelussa (not translated)

    Exam schedule

    ei tenttejä (not translated)

    International connections

    - (not translated)

    Students use of time and load

    5 x 26,7h, 133,5h, josta 32h lähiopetusta, loput itsenäistä ja pienryhmäopiskelua (not translated)

    Content periodicity

    Erilaiset oppijat
    Kolmiportainen erityinen tuki
    Henkilökohaistaminen, HOKS
    Hyväksilukeminen
    Opetussuunnitelmat ja tutkinnon perusteet
    Uraohjaus
    Osaamisen näyttö (not translated)

    Assessment criteria
    Approved/Failed

    Hyväksytty: Opettajaopiskelija
    yhdistaa teoreettista tietoa omiin kokemuksiinsa ja ha­vaintoihinsa
    reflektoi omaa toimintaansa, kokemuksiaan ja havaintojaan ja arvioi niiden vaikutusta
    tietämiseensä ja osaamiseensa
    osallistuu aktiivisesti ryhmän oppimisprosessiinjakamalla asiantuntijuuttaan, hakemalla tietoa ja luomalla kollaboratiivisesti tietoa niin verkossa kuin kontaktitapaamisissa
    analysoi ja arvioi oppimistuloksia ja tehtyjä valintoja.

    Hylätty: Mikäli opettajaopiskelija ei ole saavuttanut osaamistavoitteita eikä ole täydentänyt osaamistaan sovitulla tavalla, opintojakso arvio daan hylätyksi. (not translated)