•   Individual and Flexible Study Paths 1L00ET90-3019 01.08.2020-31.12.2021  5 cr  (20POKEB) +-
    Learning outcomes of the course unit
    The core competence fields of teachers’ work are assessment competence, cultural competence, teaching and facilitation competence, partnership competence and wellbeing competence. They form a framework for all competence objectives.

    Teacher students
    - identify and evaluate practices related to flexibility of studies
    - evaluate the curriculum, degree structure and objective setting
    - justify the role of supervision in working with students
    - prevent students’ exclusion and promote educational institutions’ inclusive practices
    - support students’ individuality in studies and give career guidance depending on the student’s situation
    - can individualise and develop their teaching flexibly by eg learning by working.
    Course contents
    The course includes a multiviewpoint introduction to significance of human world of experience in planning flexible study paths and facitation of learning.

    Key questions:
    How do teachers consider students’ individuality and different ways of orientation to learning and studying?
    How do teachers supervise diverse students in need of special support?
    What competence do flexible planning and implementation of studies call for from teachers and other staff?
    How do curricula and qualification requirements direct and define individual choices in teachers’ and students’ work?
    How do educational institutions take into consideration students of different ages and with diverse cultural backgrounds?
    What tools do teachers have for career guidance?
    How do teachers personalise students’ studies for example through credit transfer and learning by working? How do teachers identify students’ competence?
    Assessment criteria
    Approved/Failed

    HYVÄKSYTTY

    Opettajaopiskelija

    - yhdistää teoreettista tietoa omiin kokemuksiinsa ja havaintoihinsa

    - reflektoi omaa toimintaansa, kokemuksiaan ja havaintojaan ja arvioi niiden vaikutusta tietämiseensä ja osaamiseensa

    - osallistuu aktiivisesti ryhmän oppimisprosessiin jakamalla asiantuntijuuttaan, hakemalla tietoa ja luomalla kollaboratiivisesti tietoa niin verkossa kuin kontaktitapaamisissa

    - analysoi ja arvioi oppimistuloksia ja tehtyjä valintoja.



    HYLÄTTY

    Mikäli opettajaopiskelija ei ole saavuttanut osaamistavoitteita eikä ole täydentänyt osaamistaan sovitulla tavalla, opintojakso arvioidaan hylätyksi.



    (Opintokokonaisuus arvioidaan suhteessa opintokokonaisuuden tavoitteisiin. Opintojakso arvioidaan suhteessa opintojakson tavoitteisiin. Opintokokonaisuuden/opintojakson itsearvioinnissa käytetään opetussuunnitelman kolmiportaista arviointikriteeristöä: kuvaileva osaaminen, soveltava osaaminen ja integroitunut osaaminen.) (not translated)

    Further information
    Toteutus:
    Opintojaksolla käytetään itsenäistä ja ryhmissä tapahtuvaa työskentelyä kontaktipäivinä, muissa pienryhmätapaamisissa ja verkkotyöskentelyssä. (not translated)

    Name of lecturer(s)

    Sirpa Levo-Aaltonen

    Recommended or required reading

    Ks. OPS, Moodlen aineistot, opettajan jakama materiaali. Lisäksi tieteellisiä julkaisuja ja artikkeleita.
    Osittain opiskelijoiden itse etsimä kirjallisuus (not translated)

    Planned learning activities and teaching methods

    Käytetään itsenäistä ja pienryhmissä tapahtuvaa työskentelyä kontaktitapaamisissa, muissa pienryhmätapaamisissa ja verkkotyöskentelyssä.
    Tietoiskut
    Itsenäinen tiedonhankinta
    Pienryhmissä tapahtuva tiedon jakaminen
    Yhteisöllinen tiedonrakentelu pääosin verkossa
    Portfolio (not translated)

    Assessment methods and criteria

    Itsearviointi, vertaisarviointi ja opettajan arviointi (not translated)

    Language of instruction

    Finnish

    Timing

    01.08.2020 - 31.12.2021

    Registration

    01.07.2020 - 31.12.2021

    Credits

    5 cr

    Group(s)

    20POKEB

    Teacher(s)

    Sirpa Levo-Aaltonen

    Further information for students

    BYOD. Oma kannettava tietokone tai tabletti aina mukana kontaktipäivissä. (not translated)

    Unit, in charge

    Professional Teacher Education

    Degree programme(s)

    Professional Teacher Education

    Office

    TAMK Main Campus

    Virtual proportion

    5 cr

    Evaluation scale

    Pass/Fail

    Completion alternatives

    Opintojakso voidaan hyväksilukea aiemmin hankitun osaamisen tunnistamisella ja tunnustamisella (AHOT) hyvin perustelluissa tapauksissa. (not translated)

    Training and labour cooperation

    Opintojakso liittyy läheisesti opetus- ja ohjaamisharjoitteluun. (not translated)

    Exam schedule

    Ei tenttejä. (not translated)

    International connections

    Mahdollisuuksien tarjoutuessa käytetään hyväksi yhteistyötä kv-yhteistyökumppaneiden kanssa. (not translated)

    Students use of time and load

    5 x 27 h = 135h, josta kontaktiopetusta noin 56 h. Kontaktiopetukseen limittyy osittain muidenkin opintojaksojen opetusta. (not translated)

    Content periodicity

    Ryhmätyöskentelyä ja opiskelijoiden omien tavoitteiden mukaisesti osaamisten laajentamista opintojakson tavoitteissa.
    Erityinen tuki (tämä oli jo syksyllä) (not translated)

    Assessment criteria
    Approved/Failed

    Opettajaopiskelija
    - yhdistää teoreettista tietoa omiin kokemuksiinsa ja havaintoihinsa
    - reflektoi omaa toimintaansa, kokemuksiaan ja havaintojaan ja arvioi niiden vaikutusta tietämiseensä ja osaamiseensa
    - osallistuu aktiivisesti ryhmän oppimisprosessiin jakamalla asiantuntijuuttaan, hakemalla tietoa ja luomalla kollaboratiivisesti tietoa niin verkossa kuin kontaktitapaamisissa
    - analysoi ja arvioi oppimistuloksia ja tehtyjä valintoja. (not translated)