•   Pedagogical Approaches 1L00ET89-3021 01.08.2020-31.12.2021  5 cr  (20SEKE) +-
    Learning outcomes of the course unit
    The core competence fields of teachers’ work are assessment competence, cultural competence, teaching and facilitation competence, partnership competence and wellbeing competence. They form a framework for all competence objectives.

    Teacher students
    - assess and compare different teaching and learning arrangements
    - understand principles of competence-based curricula
    - plan constructively alligned teaching and facilitation
    - use key learning and facilitation concepts
    - compare different pedagogical approaches and methods and evaluate their applicability to their teaching
    - can justify their pedagogical choices
    - understand the role of assessment in the learning process and use varying assessment methods.
    Course contents
    The pedagogical approach stands for objective setting and choices related to planning, implementation, facilitation and assessment of learning processes.

    Key questions:
    What does curriculum mean and how is the field of education related to the whole?
    What is alligned planning of teaching and how does it support implementation?
    What is participatory pedagogy?
    What is reflective, investigative, developing and entrepreneurial approach in teaching and learning?
    How can teachers consider students’ individuality, world of experience and professional growth in their teaching and facilitation?
    What is the role of meeting, interaction and dialogue in supervision?
    How do teachers recognise teaching methods applicable to different learning situations and their own personality? How can theachers implement and develop them?
    How are information and communication technology, digitality and social media applied in teaching and facilitation?
    How do teachers use and apply different assessment methods?
    Assessment criteria
    Approved/Failed

    HYVÄKSYTTY

    Opettajaopiskelija

    - yhdistää teoreettista tietoa omiin kokemuksiinsa ja havaintoihinsa

    - reflektoi omaa toimintaansa, kokemuksiaan ja havaintojaan ja arvioi niiden vaikutusta tietämiseensä ja osaamiseensa

    - osallistuu aktiivisesti ryhmän oppimisprosessiin jakamalla asiantuntijuuttaan, hakemalla tietoa ja luomalla kollaboratiivisesti tietoa niin verkossa kuin kontaktitapaamisissa

    - analysoi ja arvioi oppimistuloksia ja tehtyjä valintoja.



    HYLÄTTY

    Mikäli opettajaopiskelija ei ole saavuttanut osaamistavoitteita eikä ole täydentänyt osaamistaan sovitulla tavalla, opintojakso arvioidaan hylätyksi.



    (Opintokokonaisuus arvioidaan suhteessa opintokokonaisuuden tavoitteisiin. Opintojakso arvioidaan suhteessa opintojakson tavoitteisiin. Opintokokonaisuuden/opintojakson itsearvioinnissa käytetään opetussuunnitelman kolmiportaista arviointikriteeristöä: kuvaileva osaaminen, soveltava osaaminen ja integroitunut osaaminen.) (not translated)

    Further information
    Toteutus:
    Opintojaksolla käytetään itsenäistä ja ryhmissä tapahtuvaa työskentelyä kontaktipäivinä, muissa pienryhmätapaamisissa ja verkkotyöskentelyssä. (not translated)

    Name of lecturer(s)

    Jori Leskelä

    Recommended or required reading

    Moodlessa annettu suositeltu kirjallisuus ja opiskelijoiden oma tiedonhaku (not translated)

    Planned learning activities and teaching methods

    Tietoiskut, introluennot, videoluennot
    Itsenäinen ja pienryhmissä tapahtuva tiedonhankinta ja tiedon jakaminen
    Yhteisöllinen tiedonrakentelu ja yhteiskirjoittaminen verkossa ja kasvokkkain
    Tutkiva oppiminen (tutkiva ote)
    Opiskelijoiden omat opetustuokiot
    Opitun soveltaminen samanaikaisessa harjoittelussa ja omassa opetustyössä
    Portfolio (not translated)

    Assessment methods and criteria

    Itsearviointi, vertaisarviointi ja opettajan arviointi sekä TAOKin ohjaavan opettajan arviointi (not translated)

    Language of instruction

    Finnish

    Timing

    01.08.2020 - 31.12.2021

    Registration

    01.07.2020 - 31.12.2021

    Credits

    5 cr

    Group(s)

    20SEKE

    Teacher(s)

    Mikko Turunen, Jori Leskelä

    Further information for students

    BYOD. Oma kannettava tietokone tai tabletti aina mukana kontaktipäivissä (not translated)

    Unit, in charge

    Professional Teacher Education

    Degree programme(s)

    Professional Teacher Education

    Office

    TAMK Main Campus

    Evaluation scale

    Pass/Fail

    Completion alternatives

    Osaamisen tunnistamisen ja tunnustamisen kautta (not translated)

    Training and labour cooperation

    Oj liittyy läheisesti Opetus- ja ohjaamisharjoittelu -oj:oon. (not translated)

    Exam schedule

    Ei tenttejä. (not translated)

    International connections

    Mahdollisuuksien tarjoutuessa käytetään hyväksi yhteistyötä kv-yhteistyökumppaneiden kanssa. (not translated)

    Students use of time and load

    10 x 27 h = 270 h, josta kontaktiopetusta noin 56 h. Kontaktiopetukseen limittyy osittain muidenkin opintojaksojen opetusta. (not translated)

    Content periodicity

    (Jaksotus ilmenee Moodlesta)
    Konstruktivistisesti linjakas opetuksen suunnittelu
    Osaamisperustainen/-perusteinen OPS (kantava teema)
    Opetusmenetelmät
    Opetusteknologia (kantava teema)
    Arviointimenetelmät
    Arviointikriteerit
    Palaute, itsearvointi ja itseohjautuvuuteen ohjaaminen
    Opetuksen eettiset periaatteet (kantava teema) (not translated)

    Assessment criteria
    Approved/Failed

    Hyväksytty: Opettajaopiskelija ...
    yhdistaa teoreettista tietoa omiin kokemuksiinsa ja havaintoihinsa
    reflektoi omaa toimintaansa, kokemuksiaan ja havaintojaan ja arvioi niiden vaikutusta tietämiseensä ja osaamiseensa
    osallistuu aktiivisesti ryhmän oppimisprosessiinjakamalla asiantuntijuuttaan, hakemalla tietoa ja luomalla kollaboratiivisesti tietoa niin verkossa kuin kontaktitapaamisissa
    analysoi ja arvioi oppimistuloksia ja tehtyjä valintoja.

    Hylätty: Mikäli opettajaopiskelija ei ole saavuttanut osaamistavoitteita eikä ole täydentänyt osaamistaan sovitulla tavalla, opintojakso arvioidaan hylätyksi. (not translated)