•   Pedagogical Approaches 1L00ET89-3020 01.08.2020-31.12.2021  5 cr  (20ITÄKE) +-
    Learning outcomes of the course unit
    The core competence fields of teachers’ work are assessment competence, cultural competence, teaching and facilitation competence, partnership competence and wellbeing competence. They form a framework for all competence objectives.

    Teacher students
    - assess and compare different teaching and learning arrangements
    - understand principles of competence-based curricula
    - plan constructively alligned teaching and facilitation
    - use key learning and facilitation concepts
    - compare different pedagogical approaches and methods and evaluate their applicability to their teaching
    - can justify their pedagogical choices
    - understand the role of assessment in the learning process and use varying assessment methods.
    Course contents
    The pedagogical approach stands for objective setting and choices related to planning, implementation, facilitation and assessment of learning processes.

    Key questions:
    What does curriculum mean and how is the field of education related to the whole?
    What is alligned planning of teaching and how does it support implementation?
    What is participatory pedagogy?
    What is reflective, investigative, developing and entrepreneurial approach in teaching and learning?
    How can teachers consider students’ individuality, world of experience and professional growth in their teaching and facilitation?
    What is the role of meeting, interaction and dialogue in supervision?
    How do teachers recognise teaching methods applicable to different learning situations and their own personality? How can theachers implement and develop them?
    How are information and communication technology, digitality and social media applied in teaching and facilitation?
    How do teachers use and apply different assessment methods?
    Assessment criteria
    Approved/Failed

    HYVÄKSYTTY

    Opettajaopiskelija

    - yhdistää teoreettista tietoa omiin kokemuksiinsa ja havaintoihinsa

    - reflektoi omaa toimintaansa, kokemuksiaan ja havaintojaan ja arvioi niiden vaikutusta tietämiseensä ja osaamiseensa

    - osallistuu aktiivisesti ryhmän oppimisprosessiin jakamalla asiantuntijuuttaan, hakemalla tietoa ja luomalla kollaboratiivisesti tietoa niin verkossa kuin kontaktitapaamisissa

    - analysoi ja arvioi oppimistuloksia ja tehtyjä valintoja.



    HYLÄTTY

    Mikäli opettajaopiskelija ei ole saavuttanut osaamistavoitteita eikä ole täydentänyt osaamistaan sovitulla tavalla, opintojakso arvioidaan hylätyksi.



    (Opintokokonaisuus arvioidaan suhteessa opintokokonaisuuden tavoitteisiin. Opintojakso arvioidaan suhteessa opintojakson tavoitteisiin. Opintokokonaisuuden/opintojakson itsearvioinnissa käytetään opetussuunnitelman kolmiportaista arviointikriteeristöä: kuvaileva osaaminen, soveltava osaaminen ja integroitunut osaaminen.) (not translated)

    Further information
    Toteutus:
    Opintojaksolla käytetään itsenäistä ja ryhmissä tapahtuvaa työskentelyä kontaktipäivinä, muissa pienryhmätapaamisissa ja verkkotyöskentelyssä. (not translated)

    Name of lecturer(s)

    Sisko Mällinen

    Recommended or required reading

    Moodlessa annettu suositeltu kirjallisuus ja opiskelijoiden oma tiedonhaku (not translated)

    Planned learning activities and teaching methods

    itsenäinen ja pienryhmissä tapahtuva tiedonrakentelu
    yhteiskirjoittaminen
    sisällön tuotanto opitusta
    opiskelijoiden omat opetustuokiot
    opitun soveltaminen samanaikaisessa harjoittelussa ja omassa työssä (not translated)

    Assessment methods and criteria

    Itse-, ja vertaisarviointi, ryhmänopettajan antama palaute ja arviointi. Arviointi on osaamisperustainen. Arvioinnin perusteena ovat aktiivinen osallistuminen ryhmän oppimisprosessiin ja asiantuntijuuden jakaminen, pienryhmissä tomiminen, portfoliossa näkyväksi tehty oman osaamisen reflektointi ja kirjalliset ja suulliset oppimistehtävät sekä pienryhmänä kirjoitettu ankkuritehtävän raportti ja opetustuokio pienryhmän valitsemasta aiheesta. (not translated)

    Language of instruction

    Finnish

    Timing

    01.08.2020 - 31.12.2021

    Registration

    01.07.2020 - 31.12.2021

    Credits

    5 cr

    Group(s)

    20ITÄKE

    Teacher(s)

    Sisko Mällinen

    Unit, in charge

    Professional Teacher Education

    Degree programme(s)

    Professional Teacher Education

    Office

    TAMK Main Campus

    Evaluation scale

    Pass/Fail

    Completion alternatives

    Osaamisen näyttö (not translated)

    Training and labour cooperation

    Samanaikainen opetus- ja ohjausharjoittelu omassa koulussa tai muussa aidossa oppimisympäristössä (not translated)

    Exam schedule

    ei tenttejä (not translated)

    International connections

    - (not translated)

    Students use of time and load

    5 x 26,7h, 133,5h josta 32h on lähiopetusta ja loput 101,5h itsenäistä ja pienryhmäopiskelua. (not translated)

    Content periodicity

    Opetuksen suunnittelun eri tasot
    Osaamisperustainen/-perusteinen OPS
    Konstruktivistisesti linjakas suunnittelu
    Palautteenanto ja dialogisuus
    Arviointi
    Opiskelijakeskeiset menetelmät
    Opetusteknologia
    Opetuksen eettiset periaatteet (not translated)

    Assessment criteria
    Approved/Failed

    yväksytty: Opettajaopiskelija
    yhdistaa teoreettista tietoa omiin kokemuksiinsa ja ha­vaintoihinsa
    reflektoi omaa toimintaansa, kokemuksiaan ja havaintojaan ja arvioi niiden vaikutusta
    tietämiseensä ja osaamiseensa
    osallistuu aktiivisesti ryhmän oppimisprosessiinjakamalla asiantuntijuuttaan, hakemalla tietoa ja luomalla kollaboratiivisesti tietoa niin verkossa kuin kontaktitapaamisissa
    analysoi ja arvioi oppimistuloksia ja tehtyjä valintoja.

    Hylätty: Mikäli opettajaopiskelija ei ole saavuttanut osaamistavoitteita eikä ole täydentänyt osaamistaan sovitulla tavalla, opintojakso arvio daan hylätyksi. (not translated)