•   Learning Environment and Networking Practice 1L00ET87-3017 01.08.2020-31.12.2021  5 cr  (20TAPELA) +-
    Learning outcomes of the course unit
    The core competence fields of teachers’ work are assessment competence, cultural competence, teaching and facilitation competence, partnership competence and wellbeing competence. They form a framework for all competence objectives.

    Teacher students
    - assess different operating and learning environments and their pedagogical stimuli in their field of education
    - analyse educational institutions’ different operating cultures and their effects on teachers’ work
    - participate actively in network meetings related to professional teacherhood and expand their networks
    - operate and assess their and others’ work in multiprofessional groups of educational institutions and their field
    - identify and define transitional phases of the field of education
    - master group work and team work skills as well as identify their related strengths and development needs
    - can work as supervisors in workplace learning and practical training.
    Course contents
    Opintojakson perustana on käytännön perehtyminen oppimisympäristöihin sekä ammatillisen opettajan verkostoihin. Verkostojen osalta painottuu opettajaopiskelijan aktiivinen toiminta verkostoissa ja yhteisöissä. Opettajaopiskelija perehtyy opettamisen ja ohjaamisen monimuotoisuuteen, osallistuu yhteiskunnallisiin foorumeihin (sekä tunnistaa toimintansa osana omien opiskelijoidensa kokemusmaailmoja?).

    Ydinkysymyksiä:
    Mitkä oppimisympäristön piirteet edistävät oppimista?
    Miten eri koulutusaloilla rakennetaan oppimista edistäviä toiminta- ja oppimisympäristöjä ja oppilaitoskulttuuria?
    Miten esteettömyyttä ja saavutettavuutta edistetään oppimisympäristöissä?
    Millainen on koulutusalan opiskelijan opiskelupolku oppilaitosasteelta toiselle?
    Millainen on hyvä verkostotoimija ja ryhmätyöskentelijä ja miten ylläpidetään ja rakennetaan merkityksellisiä verkostoja?
    Miten opettaja voi hyödyntää moniammatillisia verkostoja, yhteistyökumppaneita ja sidosryhmiä opiskelijoiden urapohdintojen tukemiseksi?
    Mitä toiminta eri yhteistyö- ja verkostotahojen kanssa merkitsee opettajalle ja opiskelijalle esimerkiksi yrittäjyyskasvatuksessa? (not translated)
    Assessment criteria
    Approved/Failed

    HYVÄKSYTTY

    Opettajaopiskelija

    - yhdistää teoreettista tietoa omiin kokemuksiinsa ja havaintoihinsa

    - reflektoi omaa toimintaansa, kokemuksiaan ja havaintojaan ja arvioi niiden vaikutusta tietämiseensä ja osaamiseensa

    - osallistuu aktiivisesti ryhmän oppimisprosessiin jakamalla asiantuntijuuttaan, hakemalla tietoa ja luomalla kollaboratiivisesti tietoa niin verkossa kuin kontaktitapaamisissa

    - analysoi ja arvioi oppimistuloksia ja tehtyjä valintoja.



    HYLÄTTY

    Mikäli opettajaopiskelija ei ole saavuttanut osaamistavoitteita eikä ole täydentänyt osaamistaan sovitulla tavalla, opintojakso arvioidaan hylätyksi.



    (Opintokokonaisuus arvioidaan suhteessa opintokokonaisuuden tavoitteisiin. Opintojakso arvioidaan suhteessa opintojakson tavoitteisiin. Opintokokonaisuuden/opintojakson itsearvioinnissa käytetään opetussuunnitelman kolmiportaista arviointikriteeristöä: kuvaileva osaaminen, soveltava osaaminen ja integroitunut osaaminen.) (not translated)

    Further information
    The course is based on practical familiarisation with learning environments and professional teachers’ networks. As regards networks, teacher students’ active work in networks and communities is emphasised. Teacher students are familiarised with diversity of teaching and facilitation, participate in social forums and know their work is a part of their students’ world of experience.

    Key questions:
    What features of learning environments promote learning?
    How do different fields of education build operating and learning environments and institutional culture to promote learning?
    How are accessibility and availability promoted in learning environments?
    What is students’ study path from an education level to another?
    What are good network and group work participants like and how are meaningful networks built and maintained?
    How can teachers use multiprofessional networks, cooperation partners and interest groups to support students’ career considerations?
    What does work with different cooperation and network parties mean for teachers and students, for example in entrepreneurship education?

    Name of lecturer(s)

    Annukka Tapani

    Recommended or required reading

    OPSissa mainittu kirjallisuus, ryhmänohjaajan osoittama materiaali (not translated)

    Planned learning activities and teaching methods

    alustukset, yksilölliset tutustumiset ja havainnoinnit, yhteisöllinen oppiminen, vertaistyöskentely (not translated)

    Assessment methods and criteria

    osaamisen arviointi: arviointitaulukko 1/OPS (not translated)

    Language of instruction

    Finnish

    Timing

    01.08.2020 - 31.12.2021

    Registration

    01.07.2020 - 31.12.2021

    Credits

    5 cr

    Group(s)

    20TAPELA

    Teacher(s)

    Annukka Tapani

    Unit, in charge

    Professional Teacher Education

    Degree programme(s)

    Professional Teacher Education

    Office

    TAMK Main Campus

    Virtual proportion

    3 cr

    Evaluation scale

    Pass/Fail

    Students use of time and load

    1 op = 27 h opiskelijan työtä (not translated)

    Content periodicity

    toteutus syksy 2020 (not translated)