Please select the curriculum by the start year of studies and orientation line.
The student
- can describe from his own point of view change factors which are related to the environmental responsibility.
- knows different ways of action and solution alternatives to promote an environmental responsibility.
- can define the environmental responsibility in the vocational context
The student
- identifies change factors which are related to the environmental responsibility.
- can choose different ways of action and solution alternatives to promote an environmental responsibility
- understands and connects the environmental responsibility to the professional context
The student
- student can pay attention to the change factors which are related to the environmental responsibility and can design operation anticipatorily.
- can search for the different ways of action and solution alternatives to promote an environment responsibility.
- can adapt the environmental responsibility to the professional context
Tuija Heikkilä
Aineisto tarkentuu myöhemmin.
YK:n kestävän kehityksen tavoitteet Agenda 2030
Kestävään palvelutuotantoon liittyvä lähdeaineisto
Kiertotalouteen liittyvä lähdemateriaali (not translated)
Luennot
Ryhmäharjoitukset, oppimiskeskustelut
Tiimitehtävä (not translated)
Ennakkotehtävä , yksilötyö (arviointi hyväksytty/hylätty)
Tiimitehtävä, (arviointi 1-5)
Tiimitehtävä on yhteinen (= sama tehtävä Asiakasarvon rakentuminen yritysten ekosysteemeissä - opintojakson kanssa).
Tiimitehtävä arvioidaan opintojakson osaamistavoitteiden ja arviointikriteeristön mukaisesti. Tiimitehtävästä tulee erilliset arvosanat ko. opintojaksoille. (not translated)
Finnish
28.01.2022 - 25.03.2022
03.11.2021 - 23.01.2022
5 cr
AVOINAMK
21AVOMUOTOILU
0 - 40
Tuija Heikkilä
Voit ilmoittautua mukaan opinnolle, jos sinulla on perustiedot palvelumuotoilusta. Opintojakso suoritetaan yhdessä Asiakasarvon rakentuminen yritysten ekosysteemeissä, 5, op, 8U00DR20-3005 kanssa, joten ilmoittaudu myös sille opintojaksolle Pakissa.
Alustavat kontaktikerrat:
Perjantai 28.1 klo 8.00-15.00
Perjantai 18.2 klo 8.00-15.00
Perjantai 25.3 klo 8.00-15.00
Tiimikohtainen ohjauskerta keskiviikko 9.2 klo 12.00-16.00 (noin 20 - 30 min/tiimi)
Ennakkotehtävä on saatavilla Moodlesta maanantain 17.1 alkaen. Ennakkotehtävä palautetaan 28.1 mennessä.
Opintojakson kontaktikerrat toteutetaan Zoomin välityksellä.
Ennakkotehtävä on saatavilla 17.1. Moodlessa. Ennakkotehtävä palautetaan 28.1. mennessä. (not translated)
Master's Degree Programme in Hospitality Management
TAMK Main Campus
4 cr
0-5
Ei ole. (not translated)
Ei ole. (not translated)
Suomeksi
5 op = 135 h opiskelijan työtä
-yhteinen kontaktiopetus 23h
-opiskelijan itsenäinen työskentely yksin tai oman tiimin kanssa 112 h (not translated)
Ennakkotehtävä 1 op
Tiimitehtävä 4 op (not translated)
Student
- be able to define the impact of b-to-b interbusiness activity on the customer experience of the service user
- knows different business models
- takes responsibility for its own performance
Student
- Structuring the impact of interbusiness b-to-b operability on the customer experience of the service user
- understand the possibility of different business models to create new policies
- identify and comply with relevant policies in corporate ecosystems and customer relations
Student
- comprehend broadly the impact of the business-to-b operability on the customer experience of the service user
- know how to look for different business models to create new policies
- know how to operate in corporate ecosystems and customer relationships responsibly, flexibly and constructively
Tuija Ylä-Viteli
Palvelumuotoiluun liittyvä lähdemateriaali
Ekosysteemeihin liittyvä lähdematariaali
Kiertotalouden liiketoimintamalleihin liittyvä lähdemateriaali
Palvelujen yhteiskunta. Yhteistyölähtöinen arvonluominen ja palveluperusteinen toimintalogiikka. Petri Virtanen. Tietosanoma Oy. 2018.ss
This is Service Design Doing. Applying service design thinking in the real world. A practitioner’s handbook. By Marc Stickdorn, Markus Hormess, Adam Lawrence, Jakob Schneider. 2018.
Opintojakson yhteydessä annettavat tieteelliset artikkelit ym. muu materiaali. (not translated)
luennot
oppimiskeskustelut
tiimityö (opintojakson oppimistehtävä) (not translated)
Ennakkotehtävä , yksilötyö, kokonaisarvosanasta 20% (arviointi 1-5)
Tiimitehtävä, 80% kokonaisarvosanasta (arviointi 1-5) (not translated)
Finnish
28.01.2022 - 25.03.2022
03.11.2021 - 23.01.2022
5 cr
AVOINAMK
21AVOMUOTOILU
0 - 40
Tuija Ylä-Viteli
Voit ilmoittautua mukaan opinnolle, jos sinulla on perustiedot palvelumuotoilusta. Opintojakso suoritetaan yhdessä Ympäristölähtöinen palvelumaisema, 5 op, 8U00DR24-3004 kanssa, joten ilmoittaudu myös siihen Pakissa.
Alustavat kontaktikerrat:
Perjantai 28.1 klo 8.00-15.00
Perjantai 18.2 klo 8.00-15.00
Perjantai 25.3 klo 8.00-15.00
Tiimikohtainen ohjauskerta keskiviikko 9.2 klo 12.00-16.00 (noin 20 - 30 min/tiimi)
Ennakkotehtävä on saatavilla Moodlesta maanantain 17.1 alkaen. Ennakkotehtävä palautetaan 28.1 mennessä.
Opintojakson kontaktikerrat toteutetaan Zoomin välityksellä (online), etäopetus. Oppimiympäristönä on Moodle. (not translated)
Master's Degree Programme in Hospitality Management
TAMK Main Campus
4 cr
0-5
Opiskelijat integroivat tiimitehtäväänsä valintansa mukaan yritysyhteistyönä hyödyntäen verkostojaan. (not translated)
Arviointi perustuu ennakkotehtävään ja tiimityöhön. (not translated)
5 op x 27h =135 h opiskelijen työtä
kontaktiopetusta Zoomin kautta 21h + tiimiohjauskerta 20/min tiimi.
Opiskelijan itsenäinen työskentely yksin ja oman tiimin kanssa yhteensä 114h. (not translated)
The student
- can identify and define phenomena and basic concepts related to digital services and customer experience
- knows different technologies which influence customer experience development
- examines and evaluates digital solutions affecting customer experience from its own perspective
The student
- can structure phenomena and concepts which are related to the digital customer experience and the relationship between them.
- can choose the most suitable technology from different options and can justify its choice.
- identify the effects of the technology on the decision-making
The student
-combines the digitalisation and the technologies of the customer experience to professional contexts.
- analyzes and estimates the different technological solution alternatives of the developing of the customer experience.
- understands the effect of the technology in the decision-making of the company
Juha Ikonen
Marko Filenius: Digitaalinen asiakaskokemus : menesty monikanavaisessa liiketoiminnassa. Docendo Oy 2015. Saatavana e-kirjana, etsi Andorista.
Larry Keeley, Helen Walters, Ryan Pikkel, Brian Quinn, and Brian Quinn: Ten Types of Innovation : The Discipline of Building Breakthroughs. John Wiley & Sons, Incorporated 2013. Saatavana e-kirjana, etsi Andorista.
Moodlessa oleva materiaali. (not translated)
Luennot
Keskustelut
Verkkotyöskentely
Tiimityöskentely (not translated)
Yksilötehtävät
Ryhmätyöt
Läsnäolo kokoontumisissa
Arviointikriteerit opintojakson tietojen mukaiset. (not translated)
Finnish
19.08.2021 - 17.12.2021
10.08.2021 - 23.08.2021
5 cr
21YRESTO
15 - 30
Juha Ikonen
Kurssilla toteutetaan digitaalinen palvelu ketterää kehitysmenetelmää käyttäen yhdessä kurssin 5G00DM09-3001 Software Projects opiskelijoiden kanssa. Tämä vaikuttaa kurssin tapaamisten aikatauluihin, jotka sovitaan kurssin alkuvaiheessa. (not translated)
Business and Media
Master's Degree Programme in Hospitality Management
TAMK Main Campus
0-5
Sovittava erikseen kurssin opettajan kanssa. (not translated)
- (not translated)
Kurssilla ei ole tenttiä. (not translated)
- (not translated)
Opintopisteiden mukainen laajuus. (not translated)
Student
- can identify and define phenomena related to employee experience and basic concepts
- is familiar with different procedures for developing employee experience
- examines and evaluates things from its own perspective
Student
- can apply personnel development tools and choose the most suitable tool for developing employee experience and justify their choice
- is able to describe and evaluate as a manager the financial and well-being impact of their own HR -management
Student
- have a broad understanding of issues related to employee experience management and the relationships between them
- can find, justify and try different approaches and alternatives to develop and manage employee experience
- systematically use feedback and information as a tool for developing professional growth and well-being for themselves and their communities
Pauliina Airaksinen-Aminoff
Opetus tapahtuu kaikkina kolmena kertana Zoomin välityksellä, sillä emme muuten voi taata ryhmätöiden osalta riittävää turvallisuutta terveyden kannalta. Opetus käsittää sekä yksilötehtäviä, ryhmätehtäviä sekä draamapedagogisia harjoitteita. Kurssiin kuuluu lisäksi kirjan lukeminen ja siitä 5-sivuisen referaatin tekeminen useita lähteitä käyttäen. Lähteet tullaan käymään läpi luentojen aikana.
PERJANTAIN 15.10. ZOOM-Linkki:
Topic: Työntekijäkokemuksen johtaminen 1. kerta
Time: Oct 15, 2021 08:00 AM Helsinki
Join Zoom Meeting
https://tuni.zoom.us/j/61867677006?pwd=YTAxbFJiS1puY0VROU03MnNyYndqUT09
Meeting ID: 618 6767 7006
Passcode: 390543 (not translated)
Finnish
18.10.2021 - 30.12.2021
02.07.2021 - 30.09.2021
5 cr
21YRESTO
15 - 30
Mika Boedeker, Pauliina Airaksinen-Aminoff
Business and Media
Master's Degree Programme in Hospitality Management
TAMK Main Campus
0-5
Toteutukselle ei ole valinnaisia suoritustapoja. Mikäli opiskelija on estynyt osallistumasta luennolle sairastapauksen takia, tulee hänen ottaa yhteyttä luennoitsijaan ja sopia korvaavasta tehtävästä. (not translated)
5 opintopisteen opintojakso vastaa noin 135 tuntia (5 x 27h)opiskelijan opiskeluaikaa.
Kurssi jakautuu seuraavasti työtuntien osalta.
-luennot: 14 h
-luennoilta saatavat yksilötehtävät: 35 h
-kirjan lukeminen sekä 5-sivuisen kirjareferaatin tekeminen: 36 h
-ryhmätyöt: 50 h (not translated)
Opiskelija ei ole osallistunut luentokerroille eikä toimittanut pyydettyjä tehtäviä. (not translated)
Opiskelijaosaa tunnistaa ja määritellä työntekijäkokemukseen liittyvät ilmiöt ja peruskäsitteistöt ja tuntee erilaisia menettelytapoja työntekijäkokemuksen kehittämiseen. Lisäksi opiskelija kykenee tarkastelemaan arvioimaan asioita omasta näkökulmastaan.
Opiskelija on osallistunut kaikille luentokerroille, mutta hän ei ole toimittanut kaikkia pyydettyjä tehtäviä. (not translated)
Opiskelija osaa soveltaa henkilöstön kehittämisen työkaluja ja valita eri vaihtoehdoista sopivimman työkalun työntekijäkokemuksen kehittämiseksi ja perustella valintansa - osaa kuvata ja arvioida esimiehenä oman henkilöstöjohtamisensa taloudellisia ja hyvinvointia lisääviä vaikutuksia.
Opiskelija on lisäksi osallistunut kaikille luentokerroille.
Hän on toimittanut pyydetyt tehtävät, mutta esimerkiksi kirjareferaatista puuttuu vaadittu määrä lähteitä. Opiskelija osoittaa kykenevänsä osittaiseen opitun soveltamiseen kirjallisessa työssä. Kaikkia luennoilla käytyjä pääkäsitteitä ei löydy kirjallisesta työstä. (not translated)
Opiskelija- ymmärtää laaja-alaisesti työntekijäkokemuksen johtamiseen liittyviä asioita ja niiden välisiä suhteita. Lisäksi hän osaa etsiä erilaisia toimintatapoja ja vaihtoehtoja, perustella niitä ja kokeilla uudenlaisia toimintamalleja työntekijäkokemuksen kehittämiseksi ja johtamiseksi.
Opiskelija osaa käyttää palautetta ja tietoa systemaattisesti oman ja yhteisönsä ammatillisen kasvun ja hyvinvoinnin kehittämisen välineenä. Lisäksi hän on osallistunut kaikille luentokerroille ja toimittanut pyydetyt tehtävät sovittuna ajankohtana Moodleen. Kirjaferaatistaan löytyy pyydettävä määrä lähteitä. Opiskelija osoittaa kykenevänsä opitun soveltamiseen kirjallisessa työssä sekä pystyy käsittelemään kurssin akana opetettuja käsitteitä sujuvasti. (not translated)
Opinnäytetyön arviointikriteerit löytyvät TAMKin Intrasta https://intra.tuni.fi/handbook?page=3104. Opinnäytetyöohjeen liitteissä on erikseen YAMK-opinnäytetöiden arviointikriteerit.
Opintojakso Opinnäytetyön toteuttaminen arvioidaan prosessin edetessa hyväksytty-hylätty-periaatteella. Opinnäytetyön kokonaisarvosana annetaan opinnäytetyön valmistuttua. (not translated)
Opinnäytetyön arviointikriteerit löytyvät TAMKin Intrasta https://intra.tuni.fi/handbook?page=3104. Opinnäytetyöohjeen liitteissä on erikseen YAMK-opinnäytetöiden arviointikriteerit.
Opintojakso Opinnäytetyön toteuttaminen arvioidaan prosessin edetessa hyväksytty-hylätty-periaatteella. Opinnäytetyön kokonaisarvosana annetaan opinnäytetyön valmistuttua. (not translated)
Opinnäytetyön arviointikriteerit löytyvät TAMKin Intrasta https://intra.tuni.fi/handbook?page=3104. Opinnäytetyöohjeen liitteissä on erikseen YAMK-opinnäytetöiden arviointikriteerit.
Opintojakso Opinnäytetyön toteuttaminen arvioidaan prosessin edetessa hyväksytty-hylätty-periaatteella. Opinnäytetyön kokonaisarvosana annetaan opinnäytetyön valmistuttua. (not translated)
Mika Boedeker
1) Ojasalo – Moilanen – Ritalahti (2009 tai uudempi). Kehittämistyön menetelmät: uudenlaista osaamista liiketoimintaan. Helsinki: WSOYpro.
2) Toikko – Rantanen (2009 tai uudempi). Tutkimuksellinen kehittämistoiminta: näkökulmia kehittämisprosessiin, osallistamiseen ja tiedontuotantoon. Tampere: Tampere University Press.
3) Menetelmäopetuksen tietovaranto MOTV. [online]. http://www.fsd.uta.fi/menetelmaopetus/
4) Metodix – Metoditietämystä kaikille. [online]. http://metodix.wordpress.com
5) Other material announced in the course.
Supporting Moodle-course.
Personal advising and seminars. Lectures of RDI-methods.
Finnish
01.08.2021 - 31.12.2021
22.01.2021 - 31.07.2021
20 cr
21YRESTO
0 - 30
Tuija Ylä-Viteli, Leila Kakko, Mika Boedeker, Pauliina Airaksinen-Aminoff, Tuija Heikkilä, Sanna Luoto
The aim of the thesis is to develop working life. It develops and demonstrates the student’s ability for independent, demanding research expert work. The thesis can be done for one's own employer, another client, one's own company or other need for research and development of working life.
Theses are public.
Business and Media
Master's Degree Programme in Hospitality Management
TAMK Main Campus
20 cr
10 cr
0-5
Thesis seminars according to separately given timetable.
- Presenting thesis in progress
- Commenting other students' thesis
Opinnäytetyön arviointikriteerit löytyvät TAMKin Intrasta https://intra.tuni.fi/handbook?page=3104. Opinnäytetyöohjeen liitteissä on erikseen YAMK-opinnäytetöiden arviointikriteerit.
Opintojakso Opinnäytetyön raportointi ja arviointi arvioidaan opinnäytetyön valmistuttua. (not translated)
Opinnäytetyön arviointikriteerit löytyvät TAMKin Intrasta https://intra.tuni.fi/handbook?page=3104. Opinnäytetyöohjeen liitteissä on erikseen YAMK-opinnäytetöiden arviointikriteerit.
Opintojakso Opinnäytetyön raportointi ja arviointi arvioidaan opinnäytetyön valmistuttua. (not translated)
Opinnäytetyön arviointikriteerit löytyvät TAMKin Intrasta https://intra.tuni.fi/handbook?page=3104. Opinnäytetyöohjeen liitteissä on erikseen YAMK-opinnäytetöiden arviointikriteerit.
Opintojakso Opinnäytetyön raportointi ja arviointi arvioidaan opinnäytetyön valmistuttua. (not translated)
Satu Kylmälä
1) Ojasalo – Moilanen – Ritalahti (2009 tai uudempi). Kehittämistyön menetelmät: uudenlaista osaamista liiketoimintaan. Helsinki: WSOYpro.
2) Toikko – Rantanen (2009 tai uudempi). Tutkimuksellinen kehittämistoiminta: näkökulmia kehittämisprosessiin, osallistamiseen ja tiedontuotantoon. Tampere: Tampere University Press.
3) Menetelmäopetuksen tietovaranto MOTV. [online]. http://www.fsd.uta.fi/menetelmaopetus/
4) Metodix – Metoditietämystä kaikille. [online]. http://metodix.wordpress.com
5) Other material announced in the course.
Supporting Moodle-course.
Personal advising and seminars.
Finnish
01.01.2022 - 31.07.2022
22.01.2021 - 31.12.2021
5 cr
21YRESTO
0 - 30
Tuija Ylä-Viteli, Riku-Matti Kinnunen, Mika Boedeker, Leila Kakko, Pauliina Airaksinen-Aminoff, Eija Lähteenmäki, Tuija Heikkilä, Sanna Luoto
The aim of the thesis is to develop working life. It develops and demonstrates the student’s ability for independent, demanding research expert work. The thesis can be done for one's own employer, another client, one's own company or other need for research and development of working life.
Theses are public.
Business and Media
Master's Degree Programme in Hospitality Management
TAMK Main Campus
5 cr
2 cr
0-5
Thesis seminars according to separately given timetable.
- Presenting thesis in progress or finished thesis
- Commenting other students' thesis
Maturity test.
Finalising the Master’s thesis.
- Checking for plagiarism – Turnitin
- Publishing
Is partly familiar with the operation of the buying channels and sales channels. Can identify the main channels and the key figures.
Understands the significance of the acquisition channels and sales channels in business.
Can only scantily utilize buying channels and sales channels and their key figures for the developing of an organization.
Has a good knowledge of operational, tactical and strategic operations, core processes, content and benefits of purchasing and sales channels. Understands purchase data and sales channel data reserves and key figures.
Manages and leverages purchasing and sales channels, and can compare and select them for development projects in an organization.
Improves one's own revenue management expertise.
Is able to develop organization's purchasing and sales channel channel strategies.
Is well aware of the business importance of purchasing and sales channels and revenue management and their impact on service business strategies.
Is able to analyze and anticipate the benefits of buying and selling channels to build business value.
Manages versatile purchasing and sales channels and leverages their information resources.
Demonstrates a holistic approach to service business and revenue management and value creation.
Sanna Luoto
Nieminen, Sanna. Hyvä hankinta - parempi bisnes. Helsinki: Talentum Pro, 2016.
Kirja on saatavilla e-kirjana TAMK:n kirjaston kautta.
Lisäksi opintojakson aikana osoitettava verkkomateriaali. (not translated)
Itsenäinen opiskelu
Yhteisöllinen oppimispiirityöskentely verkossa ja kontaktipäivänä (not translated)
Opintojakso arvioidaan arvosanalla 0–5. Oppimistehtäväkohtaiset arviointikriteerit on kerrottu Moodlessa tehtävänannon yhteydessä. Lisäksi opintojaksolla sovelletaan TAMK:n Yhteisiä arviointikriteerejä.
Oppimistehtävät palautetaan viimeistään palautuspäivänä. Myöhästynyt suoritus vaikuttaa arvosanaan. Arvosanalla arvioitavissa myöhästyneissä suorituksissa arvosana laskee yhdellä jokaista viikkoa kohden. Opettaja vie suorituksesi kurssin päätyttyä opintorekisteriin, kun olet palauttanut hyväksytysti kaikki opintojakson tehtävät. (not translated)
Finnish
31.01.2022 - 27.03.2022
02.12.2021 - 23.01.2022
5 cr
21YRESTO
Sini Jokiniemi, Sanna Luoto
Lähiopetukseen osallistumista edellytetään. (not translated)
Business and Media
Master's Degree Programme in Hospitality Management
TAMK Main Campus
5 cr
0-5
Ei ole (not translated)
Opintojaksolla voidaan hyödyntää omaa työpaikkaa oppimisympäristönä. (not translated)
Ei tenttiä (not translated)
Opintojakson laajuus on 5 op., joka vastaa n. 135h opiskelijan työmäärää. Opintojakson kuormittavuus voi vaihdella riippuen opiskelijan valmiuksista. (not translated)
La 5.2.2022 Uudistuva B2B-myynti ja vuorovaikutustaidot
- uudistuva B2B-myynti
- asiakas & myynnin organisoiminen digiajalla
- B2B-myyjä tapaa asiakkaan
- SPIN-malli ja vuorovaikutusosaamisen kehittäminen; arvioitavien kotitehtävien taustoitus (not translated)
There is no realizations attached to this degree programme.
Master of Hospitality Management, NQF 7
General admission criteria, see TAMK’s websites.
It is possible for students to have their prior competence recognised.
Completion of curriculum studies and achievement of related competence objectives.
The scope of the degree is 90 cr and it is designed to be studied alongside work. The completion time is 1,5-2,5 years. The studies consist of common, mandatory advanced professional studies (30 cr), optional advanced professional studies (30 cr) and master’s thesis (30 cr).
The studies are carried out in classroom meetings and independent study. The classroom meetings are mostly implemented as intensive full-day study periods, approximately 2-3 days/month
The advanced professional studies consist of 30 credits worth of studies from the programme itself, which include e.g. customer value creation and customer experience, environmental-based servicescape, employee experience management, customer oriented digital services and purchase and sale channels. Each course is 5 credits in scope. In addition, there are 30 credits of optional advanced professional studies from the joint pool of studies of TAMK's master’s degree programmes. For more information about the courses and course contents, see TAMK curriculum http://opinto-opas-ops.tamk.fi/index.php/en/171/en/55330
The Master’s degree in Hospitality Management increases your chances for research and upper management tasks in the field.
The degree is Master of Hospitality Management. It produces the same eligibility for public offices as a master’s degree from a university. You may also apply for doctoral studies at a university. The amount of supplementary studies required depends on the university in question.
Assessment of study performances is based on TAMK’s assessment criteria
In order to graduate the student need to completed the studies in accordance to the curriculum.
The tuition uses different teaching methods. The classroom education, for most part, takes place on Thursday evenings (16.30-20.00) and on Fridays (8.00-16.00) and on Saturdays (8.30-15.00), once a month during the autumn and spring terms.
Collaborative knowledge construction and sharing are an essential part of learning and the students are expected to participate in the classroom teaching. The attendance requirements for each course are determined by the teachers of the course.
The degree programme education is mostly carried out in Finnish.
The Ministry of Education and Culture’ definitions of policy and TAMK’s strategy have been considered in the curriculum.