Please select the curriculum by the start year of studies and orientation line.
Can recognise and define field-related phenomena and basic concepts. Manages the assigned tasks under supervision/assisted.
Knows diverse courses of action but cannot justify his/her choices Recognises his/her interaction skills. Recognises important courses of action in the field. Takes responsibility for his/her own work. Can describe the economic and wellbeing related effects of his/her own work.
Structures relations between field-related phenomena and concepts.Can select the most appropriate course of action from diverse options and justify his/her choice. Applies Makes a plan/plans Limits tasks/problems Solves problems.Can give and receive feedback actively and constructively. Considers and assesses things both from his/her and the close community's viewpoint. Can cooperate responsibly and is ready to develop his/her interaction skills.
Can search for diverse courses of action and solution alternatives, justify his/her choices and try new courses of action. Assesses diverse solution alternatives. Combines solution alternatives creatively or creates new ones.Uses feedback systematically as a professional growth tool in his/her own work and the community. Considers and assesses himself/herself and his/her professional community or task. Can cooperate responsibly, flexibly and constructively. Develops his/her own and the group's interaction.
Works responsibly and in a committed manner considering the community and field requirements and needs.
Understands the economic and wellbeing related effects of his/her work and can anticipate them in his/her work.
Ari Koivumäki
Tavoitteet:
Opiskelija pystyy asiakaslähtöisten ja innovatiivisten mediatuotteiden ja -palvelujen suunnitteluun ja toteuttamiseen omassa yrityksessään.
Sisältö:
Tuotteiden ja palvelujen monipuolinen kehittäminen media-alalla. Erilaisten toimialojen käytäntöjen ja erilaisuuden hyödyntäminen vaativassa tuotekehitysprosessissa. Tuotekehitys monialaisissa verkostoissa ja avoimissa ympäristöissä. Oman yrityksen kehitystoiminnan analyysi ja arviointi. Tiedonhankinta kilpailijoista ja kilpailija-analyysien tekeminen. Ideoiden testaus ja markkinoiden ennakoiminen. Kehitysideoiden esittäminen ja myyminen. (not translated)
Finnish
04.01.2021 - 31.05.2021
01.12.2020 - 09.01.2021
5 cr
20YMDT
Elokuva ja TV Virtuaalihenkilö, Kirsi Karimäki
Media, Music and Art
Master's Degree Programme in Media Production
TAMK Mediapolis
0-5
Osaa tunnistaa ja määritellä alaan liittyvät ilmiöt ja peruskäsitteistön. Suoriutuu annetuista tehtävistä ohjattuna/avustettuna. Tuntee erilaisia menettelytapoja, muttei osaa perustella valintojaan Osaa antaa ja vastaanottaa palautetta. Tarkastelee ja arvioi asioita omasta näkökulmastaan Toimii ryhmässä. Tunnistaa vuorovaikutustaitonsa. Tunnistaa omalle alalle tärkeitä toimintatapoja. Ottaa vastuun omasta suoriutumisestaan. Osaa kuvata oman toimintansa taloudelliset ja hyvinvointia lisäävät vaikutukset (not translated)
Jäsentää alaan liittyvien ilmiöiden ja käsitteiden väliset suhteet. Osaa valita eri vaihtoehdoista
sopivimman menettelytavan ja perustella valintansa. Ottaa vastuuta ja sitoutuu oman toiminnan lisäksi myös ryhmän toimintaan. Osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja on valmis kehittämään vuorovaikutustaitojaan. Osaa kuvata ja arvioida oman toimintansa taloudellisia ja hyvinvointia lisääviä vaikutuksia. (not translated)
Ymmärtää laaja-alaisia kokonaisuuksia ja niiden välisiä suhteita. Osaa etsiä erilaisia toimintatapoja ja ratkaisuvaihtoehtoja, perustella valintojaan ja kokeilla uudenlaisia toimintamalleja. Arvioi erilaisia ratkaisuvaihtoehtoja. Yhdistelee ratkaisutapoja luovasti tai luo uusia. Käyttää palautetta systemaattisesti oman ja yhteisönsä ammatillisen kasvun välineenä. Tarkastelee ja arvioi itseään sekä sitä yhteisöä tai työkokonaisuutta, jossa omalla ammattialallaan toimii. Osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti, joustavasti ja rakentavasti.Kehittää sekä omaa että ryhmän vuorovaikutusta. Toimii vastuullisesti ja sitoutuneesti yhteisön ja oman alan vaatimukset ja tarpeet huomioon ottaen. Ymmärtää toimintansa taloudelliset ja hyvinvointia edistävät vaikutukset ja osaa toimia myös niitä ennakoiden. (not translated)
Can recognise and define field-related phenomena and basic concepts. Manages the assigned tasks under supervision/assisted.
Knows diverse courses of action but cannot justify his/her choices Recognises his/her interaction skills. Recognises important courses of action in the field. Takes responsibility for his/her own work. Can describe the economic and wellbeing related effects of his/her own work.
Structures relations between field-related phenomena and concepts.Can select the most appropriate course of action from diverse options and justify his/her choice. Applies Makes a plan/plans Limits tasks/problems Solves problems.Can give and receive feedback actively and constructively. Considers and assesses things both from his/her and the close community's viewpoint. Can cooperate responsibly and is ready to develop his/her interaction skills.
Can search for diverse courses of action and solution alternatives, justify his/her choices and try new courses of action. Assesses diverse solution alternatives. Combines solution alternatives creatively or creates new ones.Uses feedback systematically as a professional growth tool in his/her own work and the community. Considers and assesses himself/herself and his/her professional community or task. Can cooperate responsibly, flexibly and constructively. Develops his/her own and the group's interaction. Works responsibly and in a committed manner considering the community and field requirements and needs. Understands the economic and wellbeing related effects of his/her work and can anticipate them in his/her work.
Ari Koivumäki
Tavoitteet:
Opiskelija osaa laatia ja neuvotella työ-, alihankinta ja yhteistyösopimuksia sekä valmistella ja tehdä immateriaalioikeuksia (IPR) koskevia sopimuksia. Opiskelija tuntee sopimuksiin liittyvän suomalaisen lainsäädännön sekä tärkeimmät kansainväliset käytännöt. Opiskelija osaa hyödyntää asiantuntijatietoa sopimusten valmisteluvaiheessa sekä ymmärtää vuorovaikutus- ja neuvottelutaitojen merkityksen sopimusten laatimisen vaiheessa.
Sopimuskäytännöt ja lainsäädäntö Suomessa työsopimuksissa, alihankintasopimuksissa ja immateriaalioikeuksissa. Kansainvälisten sopimusten valmistelun ja laatimisen hyvät käytännöt. Neuvottelutaidot monikulttuurisessa toimintaympäristössä. (not translated)
Finnish
04.01.2021 - 04.06.2021
05.12.2020 - 03.01.2021
5 cr
20YMDT
Elokuva ja TV Virtuaalihenkilö, Harri Karvinen, Tomi Leino
Media, Music and Art
Master's Degree Programme in Media Production
TAMK Mediapolis
0-5
Osaa tunnistaa ja määritellä alaan liittyvät ilmiöt ja peruskäsitteistön. Suoriutuu annetuista tehtävistä ohjattuna/avustettuna. Tuntee erilaisia menettelytapoja, muttei osaa perustella valintojaan Osaa antaa ja vastaanottaa palautetta Tarkastelee ja arvioi asioita omasta näkökulmastaan Toimii ryhmässä. Tunnistaa vuorovaikutustaitonsa. Tunnistaa omalle alalle tärkeitä toimintatapoja. Ottaa vastuun omasta suoriutumisestaan. Osaa kuvata oman toimintansa taloudelliset ja hyvinvointia lisäävät vaikutukset (not translated)
Jäsentää alaan liittyvien ilmiöiden ja käsitteiden väliset suhteet. Osaa valita eri vaihtoehdoista
sopivimman menettelytavan ja perustella valintansa. Ottaa vastuuta ja sitoutuu oman toiminnan lisäksi myös ryhmän toimintaan. Osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja on valmis kehittämään vuorovaikutustaitojaan. Osaa kuvata ja arvioida oman toimintansa taloudellisia ja hyvinvointia lisääviä vaikutuksia. (not translated)
Ymmärtää laaja-alaisia kokonaisuuksia ja niiden välisiä suhteita. Osaa etsiä erilaisia toimintatapoja ja ratkaisuvaihtoehtoja, perustella valintojaan ja kokeilla uudenlaisia toimintamalleja. Arvioi erilaisia ratkaisuvaihtoehtoja. Yhdistelee ratkaisutapoja luovasti tai luo uusia. Käyttää palautetta systemaattisesti oman ja yhteisönsä ammatillisen kasvun välineenä. Tarkastelee ja arvioi itseäänsekä sitä yhteisöä tai työkokonaisuutta, jossa omalla ammattialallaan toimii. Osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti, joustavasti ja rakentavasti.Kehittää sekä omaa että ryhmän vuorovaikutusta. Toimii vastuullisesti ja sitoutuneesti yhteisön ja oman alan vaatimukset ja tarpeet huomioon ottaen. Ymmärtää toimintansa taloudelliset ja hyvinvointia edistävät vaikutukset ja osaa toimia myös niitä ennakoiden. (not translated)
Can recognise and define field-related phenomena and basic concepts. Manages the assigned tasks under supervision/assisted.
Knows diverse courses of action but cannot justify his/her choices Recognises his/her interaction skills. Recognises important courses of action in the field. Takes responsibility for his/her own work. Can describe the economic and wellbeing related effects of his/her own work
Structures relations between field-related phenomena and concepts.Can select the most appropriate course of action from diverse options and justify his/her choice. Applies Makes a plan/plans Limits tasks/problems Solves problems.Can give and receive feedback actively and constructively. Considers and assesses things both from his/her and the close community's viewpoint. Can cooperate responsibly and is ready to develop his/her interaction skills.
Can search for diverse courses of action and solution alternatives, justify his/her choices and try new courses of action. Assesses diverse solution alternatives. Combines solution alternatives creatively or creates new ones.Uses feedback systematically as a professional growth tool in his/her own work and the community. Considers and assesses himself/herself and his/her professional community or task. Can cooperate responsibly, flexibly and constructively. Develops his/her own and the group's interaction. Works responsibly and in a committed manner considering the community and field requirements and needs. Understands the economic and wellbeing related effects of his/her work and can anticipate them in his/her work.
Ari Koivumäki
Tavoitteet:
Opiskelija osaa suunnitella yrityksen liiketoimintaa ja strategiaa noudattavan kansainvälisen
hankkeen. Opiskelija osaa hankkia tietoa oman alansa kansainvälisestä rahoituksesta, käytännöistä
ja yhteistyökumppaneista. Opiskelija osaa laatia suunnitelman hankkeen toteuttamiseksi. Opiskelija
osaa etsiä yhteistyötoimijoita ja suunnitella, miten näihin luodaan kontakteja.
Sisältö:
Kansainvälistymisen vaatimukset ja keinot. Kansainvälisten markkinoiden tutkiminen oman alan
näkökulmasta ja kansainvälistyssuunnitelman laatiminen. (not translated)
Finnish
24.08.2020 - 31.01.2021
24.08.2020 - 19.09.2020
5 cr
20YMDT
Ari Koivumäki
Media, Music and Art
Master's Degree Programme in Media Production
TAMK Mediapolis
0-5
Osaa tunnistaa ja määritellä alaan liittyvät ilmiöt ja peruskäsitteistön. Suoriutuu annetuista tehtävistä
ohjattuna/avustettuna. Tuntee erilaisia menettelytapoja, muttei osaa perustella valintojaan Osaa
antaa ja vastaanottaa palautetta
Tarkastelee ja arvioi asioita omasta näkökulmastaan Toimii ryhmässä. Tunnistaa
vuorovaikutustaitonsa. Tunnistaa omalle alalle tärkeitä toimintatapoja. Ottaa vastuun omasta
suoriutumisestaan. Osaa kuvata oman toimintansa taloudelliset ja hyvinvointia lisäävät vaikutukset (not translated)
Jäsentää alaan liittyvien ilmiöiden ja käsitteiden väliset suhteet. Osaa valita eri vaihtoehdoista
sopivimman menettelytavan ja perustella valintansa. Ottaa vastuuta ja sitoutuu oman toiminnan
lisäksi myös ryhmän toimintaan. Osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja on valmis kehittämään
vuorovaikutustaitojaan. Osaa kuvata ja arvioida oman toimintansa taloudellisia ja hyvinvointia
lisääviä vaikutuksia. (not translated)
Ymmärtää laaja-alaisia kokonaisuuksia ja niiden välisiä suhteita. Osaa etsiä erilaisia toimintatapoja
ja ratkaisuvaihtoehtoja, perustella valintojaan ja kokeilla uudenlaisia toimintamalleja. Arvioi erilaisia
ratkaisuvaihtoehtoja. Yhdistelee ratkaisutapoja luovasti tai luo uusia. Käyttää palautetta
systemaattisesti oman ja yhteisönsä ammatillisen kasvun välineenä. Tarkastelee ja arvioi itseään
sekä sitä yhteisöä tai työkokonaisuutta, jossa omalla ammattialallaan toimii. Osaa toimia
yhteistyössä vastuullisesti, joustavasti ja rakentavasti.Kehittää sekä omaa että ryhmän
vuorovaikutusta. Toimii vastuullisesti ja sitoutuneesti yhteisön ja oman alan vaatimukset ja tarpeet
huomioon ottaen. Ymmärtää toimintansa taloudelliset ja hyvinvointia edistävät vaikutukset ja osaa
toimia myös niitä ennakoiden. (not translated)
The key concepts are defined in a biased manner.
The author is acquainted with the key references in the field in a biased and uncritical manner.
Plenty of outdated or second- hand references are used. The theoretical and conceptual starting points remain disconnected.
There are deficiencies in selection, use and application of research and development methods.
Cooperation with working life is professional and reciprocal but scarce.
The thesis barely demonstrates the author’s problem solving skills, ability to assess individuals’ or groups’ operation, and ability to lead working life development in accordance with the objectives.
The thesis process does not progress as planned and a lot of supervision is needed. The results do not fully meet the objectives.
The author considers ethical issues related to the thesis and thesis process in a biased manner and acts accordingly.
The thesis results meet the set objectives to some extent. They can be used in development of the organisation, field and its professional practices.
The author barely considers the thesis results in relation to the framework, operationalisation of the phenomenon and earlier research.
The author barely assesses the thesis implementation, results and reliability. The different parts of the thesis remain unconnected.
The thesis process phases, made decisions, results and conclusions are reported both orally and in written.
The student presents the diverse phases of the thesis in seminars and as agreed on with eg the working life cooperation partner.
The thesis report is not written fully in accordance with TAMK’s report guide.
The thesis report is checked and approved by a representative of the working life cooperation partner.
The key concepts are defined and their selection is justified.
The author is acquainted with the key national and international references in the field.
The used references are current, reliable and original. Reference information is analysed and synthesis made systematically and critically.
The theoretical and conceptual starting points form a logical entity.
Selection, use and application of research and development methods are appropriate and justified.
Cooperation with working life is professional and reciprocal, and the agreed schedule is followed.
The thesis demonstrates the author’s problem solving skills, ability to assess individuals’ or groups’ operation, and ability to lead working life development under supervision in accordance with the thesis objective.
The thesis process is fluent and the results meet the objectives.
The author considers ethical issues related to the thesis and thesis process and acts accordingly in the different thesis phases.
The thesis results meet the set objectives. They serve the organisation, field and its professional practices.
The results are realistic development measures for the organisation, field and its professional practices, a new version of a product, or a new product.
The author considers the thesis results in relation to the framework, operationalisation of the phenomenon and earlier research.
The author assesses the thesis implementation, results and reliability of the results critically.
The thesis development or research process and the thesis report form a consistent entity.
The thesis process phases, made decisions, results and conclusions are reported both orally and in written as a solid entity.
The student presents the diverse phases of the thesis in seminars and as agreed on with eg the working life cooperation partner by defending the made selections.
The thesis report is written in accordance with TAMK’s report guide.
The thesis report is checked and approved by a representative of the working life cooperation partner.
If need be, the student can intelligibly present the thesis in a foreign language.
If possible, the author disseminates the new information established in the thesis through an article written under supervision.
The key concepts and their relations are defined and their selection is justified.
The author is extensively acquainted with the key national and international references in the field.
The used references are current, reliable and original. Reference information is analysed and synthesis made systematically and critically creating new information.
The theoretical and conceptual starting points form a logical entity for the basis of thesis decisions and thesis implementation.
Selection, use and application of research and development methods are appropriate, justified and reproducible based on the description.
Cooperation with working life is professional, reciprocal, constructive and documented and the agreed schedule is followed.
The thesis demonstrates the author’s problem solving skills, ability to assess individuals’ or groups’ operation, and ability to lead working life development in a responsible and independent manner in accordance with the thesis objective.
The thesis process demonstrates the author’s innovativeness, creativity, self-direction and ability to progress according to the objectives.
The author considers ethical issues related to the thesis and thesis process in a diverse manner and acts accordingly in the different thesis phases.
The thesis results excellently meet the set objectives and concrete assignment.
The results are realistic and creative development measures for the organisation, field and its professional practices, a new version of a product, or a new product.
The author considers the thesis results widely in relation to the framework, operationalisation of the phenomenon and earlier research.
The author can analyse and assess the thesis implementation, results and reliability of the results critically and present justified development suggestions.
The thesis development or research process and the thesis report form a consistent and balanced entity.
The thesis process phases, made decisions, results and conclusions are reported both orally and in written as a justified and reliable entity.
The student presents the diverse phases of the thesis in seminars and as agreed on with eg the working life cooperation partner by defending the made selections and thus demonstrating expertise and professional maturity.
The thesis report is written in accordance with TAMK’s report guide.
The thesis report is checked and approved by a representative of the working life cooperation partner.
If need be, the student can intelligibly present the thesis in a foreign language.
If possible, the author disseminates the new information established in the thesis through eg an article written under supervision.
Fail when
The key concepts are not defined and thus the theoretical starting points remain deficient.
The author is not adequately acquainted with the references.
There are errors in selection, use and application of research and development methods.
Cooperation with working life is scarce or non-existent due to the author.
The thesis does not demonstrate the author’s problem solving skills, ability to assess individuals’ or groups’ operation, or ability to lead working life development.
Progress of the thesis process is dependent on supervision.
Consideration of ethical issues related to the thesis and related practice are deficient.
There is plagiarism in the thesis.
The thesis results fail to meet the set objectives. It is difficult to use them in development of the organisation, field and its professional practices.
The author assesses the thesis results and implementation unrealistically.
The thesis entity is deficient.
The thesis process does not progress in accordance with the guidelines.
TAMK’s report guide is not followed in the thesis report.
The thesis report is not checked or approved by a representative of the working life partner.
Ari Koivumäki
Tavoitteet:
Opinnäytetyön tavoitteena on suunnitella, kehittää ja toteuttaa työorganisaation tai oman yrityksen
liiketoimintaa tukeva hanke. Hanke voi olla innovatiivisen mediakonseptin, -tuotteen tai -palvelun
kehittäminen tai se voi liittyä yrityksen osaamisen tai verkostoitumisen kehittämiseen.
Kehittämishankkeessa opiskelija osoittaa kykenevänsä itsenäisen, pitkäjänteisen ja tavoitteellisen
kehittämisprojektin toteuttamiseen. Opinnäytetyö sisältää asetettujen vaatimusten mukaisen
menetelmän ja tulosten kuvauksen, raportoinnin ja visualisoinnin sekä hankkeen dokumentit ja
henkilökohtaisen osaamisen kehittymisen kuvauksen ja arvioinnin. Kehittämistehtävän aiheen
opiskelija hankkii itse ja kohdeorganisaatio nimeää kehittämistehtävälle yhteyshenkilön.
Sisältö:
Opinnäytetyöhankkeen kehittämisen tueksi tarjotaan kirjallisuutta ja verkkomateriaalia metodeista, ja
esitellään erilaisia mahdollisia lähestymistapoja systemaattisen menetelmän valintaan. Tämän lisäksi
menetelmiä käsitellään kontaktiopetuksessa. Opinnäytetyön kehittäminen tapahtuu tiiviissä
yhteydessä syventäviin ammattiopintoihin, joiden suorittamiseen liittyy soveltaminen
kehityshankkeeseen. Opinnäytetyöhössä on myös oman kehittymisen kuvaus ja arviointi.
Opinnäytteeseen liittyy kypsyysnäyte joka suoritetaan laatimalla lehdistötiedote
kehittämishankkeesta (not translated)
Finnish
01.08.2020 - 31.07.2021
02.07.2020 - 30.08.2020
30 cr
20YMDT
Elena Grigorova, Elokuva ja TV Virtuaalihenkilö, Ari Koivumäki, Kirsi Karimäki
Media, Music and Art
Master's Degree Programme in Media Production
TAMK Mediapolis
0-5
Hylätty kun:
Kehittämis- ja tutkimusmenetelmien valinnassa, käytössä ja soveltamisessa on virheitä.
Yhteistyö työelämän kanssa on niukkaa tai sitä ei opinnäytetyön tekijästä johtuen tapahdu.
Opinnäytetyö ei osoita tekijän ongelmanratkaisutaitoja, kykyä arvioida yksittäisten henkilöiden ja
ryhmien toimintaa sekä kykyä johtaa työelämän kehittämistyötä.
Opinnäytetyöprosessin eteneminen on ollut ohjauksesta riippuvaista.
Opinnäytetyöhön liittyvien eettisten kysymysten tarkastelu ja niiden mukainen toiminta on
puutteellista.
Opinnäytetyön keskeiset käsitteet eivät tule määritellyiksi, jolloin teoreettiset lähtökohdat jäävät
puutteellisiksi.
Opinnäytetyön tekijä on perehtynyt lähteisiin puutteellisesti.
Opinnäytetyön tulokset eivät vastaa asetettujen tavoitteita ja niitä on vaikea hyödyntää kehitettäessä
kohteena olevaa organisaatiota, toimialaa ja sen ammatillisia käytäntöjä. Opinnäytetyön tekijä arvioi opinnäytetyön tuloksia ja toteutusta epärealistisesti.
Opinnäytetyössä ilmenee plagiointia.
Opinnäytetyön kokonaisuus on puutteellinen.
Opinnäytetyöprosessi ei ole edennyt ohjeiden mukaisesti.
Opinnäytetyöraportoinnissa ei ole noudatettu TAMKin kirjallisen raportoinnin ohjeita.
Opinnäytetyöraportti ei ole työelämäkumppanin edustajan tarkastama tai hyväksymä. (not translated)
Opinnäytetyön keskeiset käsitteet määritellään yksipuolisesti.
Opinnäytetyön tekijä on perehtynyt yksipuolisesti ja kritiikittömästi aihealueen keskeisiin lähteisiin.
Opinnäytetyössä käytetään runsaasti vanhentuneita tai toisen käden lähteitä. Teoreettiset ja
käsitteelliset lähtökohdat jäävät hajanaisiksi.
Kehittämis- ja tutkimusmenetelmien valinnassa, käytössä ja soveltamisessa on puutteita.
Yhteistyö työelämän kanssa on ammatillista ja vastavuoroista mutta niukkaa.
Opinnäytetyö ilmentää niukasti tekijänsä ongelmanratkaisutaitoa, kykyä arvioida yksittäisten
henkilöiden ja ryhmien toimintaa ja kykyä johtaa työelämän kehittämistyötä tavoitteiden suunnassa.
Opinnäytetyöprosessi ei ole edennyt suunnitelman mukaan ja se on vaatinut runsaasti ohjausta.
Opinnäytetyön tavoitteiden mukainen tulos jää vaillinaiseksi.
Opinnäytetyön tekijä pohtii yksipuolisesti opinnäytetyöhön ja sen tekemiseen liittyviä eettisiä kysymyksiä ja toimii niiden edellyttämällä tavalla.
Opinnäytetyön tulokset ovat asetettujen tavoitteiden suuntaisia. Niitä on mahdollista hyödyntää
kehitettäessä kohteena olevaa organisaatiota, toimialaa ja sen ammatillisia käytäntöjä.
Opinnäytetyön tekijä tarkastelee niukasti opinnäytetyön tuloksia suhteessa viitekehykseen, ilmiön
operationalisointiin ja aikaisempiin tutkimuksiin.
Opinnäytetyön tekijä arvioi niukasti opinnäytetyön toteutusta, tuloksia ja luotettavuutta.
Opinnäytetyön eri osuudet
jäävät toisistaan irrallisiksi.
Opinnäytetyöprosessin vaiheet, tehdyt ratkaisut, tulokset ja johtopäätökset raportoidaan sekä
suullisesti että kirjallisesti.
Opiskelija on esittänyt opinnäytetyönsä eri vaiheita seminaareissa ja esim.
työelämäyhteistyökumppanin kanssa sovitulla tavalla.
Opinnäytetyöraportoinnissa on noudatettu TAMKin kirjallisen raportoinnin ohjeita puutteellisesti.
Opinnäytetyöraportti on työelämäyhteistyökumppanin edustajan tarkastama ja hyväksymä. (not translated)
Opinnäytetyön keskeiset käsitteet määritellään ja niiden valinta perustellaan.
Opinnäytetyön tekijä on perehtynyt aihealueen keskeisiin kansallisiin ja kansainvälisiin lähteisiin.
Opinnäytetyössä käytetyt lähteet ovat ajantasaisia, luotettavia ja alkuperäisiä. Niistä saatua tietoa on
analysoitu ja synteesiä on tehty systemaattisesti ja kriittisesti.
Teoreettiset ja käsitteelliset lähtökohdat muodostavat loogisen kokonaisuuden.
Kehittämis- ja tutkimusmenetelmien valinta, käyttö ja soveltaminen ovat opinnäytetyön kannalta
tarkoituksenmukaista ja perusteltua.
Yhteistyö työelämän kanssa on ammatillista, vastavuoroista ja sovitun aikataulun mukaista.
Opinnäytetyö osoittaa tekijän ongelmanratkaisutaitoja, kykyä arvioida yksittäisten henkilöiden ja
ryhmien toimintaa sekä kykyä johtaa työelämän kehittämistyötä ohjatusti opinnäytetyön tavoitteen
suunnassa.
Opinnäytetyöprosessi on ollut sujuvaa ja tekijä on tuottanut tavoitteiden mukaisen tuloksen.
Tekijä pohtii opinnäytetyöhön ja sen tekemiseen liittyviä eettisiä kysymyksiä ja toimii niiden
edellyttämällä tavalla opinnäytetyön eri vaiheissa.
Opinnäytetyön tulokset vastaavat asetettuja tavoitteita. Ne palvelevat kohteena olevaa
organisaatiota, toimialaa ja sen ammatillisia käytäntöjä.
Tuloksena on realistisia kehittämistoimenpiteitä kohteena olevaa organisaatiota, toimialaa ja sen
ammatillisia käytäntöjä varten, tuotteen kehitetympi versio tai uusi tuote.
Opinnäytetyön tekijä tarkastelee opinnäytetyön tuloksia suhteessa viitekehykseen, ilmiön
operationalisointiin ja aikaisempiin tutkimuksiin.
Opinnäytetyön tekijä arvioi opinnäytetyön toteutusta, tuloksia ja tulosten luotettavuutta kriittisesti.
Opinnäytetyön kehittämis- tai tutkimusprosessi ja opinnäytetyöraportti muodostavat johdonmukaisen
kokonaisuuden.
Opinnäytetyöprosessin vaiheet, tehdyt ratkaisut, tulokset ja johtopäätökset raportoidaan sekä
suullisesti että kirjallisesti eheänä kokonaisuutena.
Opiskelija on esittänyt opinnäytetyönsä eri vaiheita seminaareissa ja esim.
työelämäyhteistyökumppanin kanssa sovitulla tavalla puolustaen tekemiään valintoja.
Opinnäytetyöraportti on kirjoitettu TAMKin kirjallisen raportoinnin ohjeiden mukaisesti.
Opinnäytetyöraportti on työelämäyhteistyökumppanin edustajan tarkastama ja hyväksymä.
Opiskelija osaa tarvittaessa esitellä opinnäytetyötään ymmärrettävästi myös vieraalla kielellä.
Opinnäytetyön tekijä levittää opinnäytetyössä rakennettua uutta tietoa mahdollisuuksien mukaan
artikkelijulkaisuna ohjaajansa opastuksessa. (not translated)
Opinnäytetyön keskeiset käsitteet sekä niiden väliset suhteet määritellään ja niiden valinta
perustellaan.
Opinnäytetyön tekijä on perehtynyt kattavasti aihealueen keskeisiin kansallisiin ja kansainvälisiin
lähteisiin.
Opinnäytetyössä käytetyt lähteet ovat ajantasaisia, luotettavia ja alkuperäisiä. Niistä saatua tietoa on
analysoitu ja synteesiä on tehty systemaattisesti ja kriittisesti sekä uutta tietoa luoden.
Teoreettiset ja käsitteelliset lähtökohdat muodostavat loogisen kokonaisuuden perustaksi
opinnäytetyössä tehdyille valinnoille ja opinnäytetyön toteutukselle.
Kehittämis- ja tutkimusmenetelmien valinta, käyttö ja soveltaminen ovat opinnäytetyön kannalta
tarkoituksenmukaista, perusteltua ja toistettavasti kuvattuja.
Yhteistyö työelämän kanssa on ammatillista, vastavuoroista, sovitun aikataulun mukaista,
rakentavaa ja dokumentoitua.
Opinnäytetyö osoittaa tekijän ongelmanratkaisutaitoja, kykyä arvioida yksittäisten henkilöiden ja
ryhmien toimintaa sekä kykyä johtaa työelämän kehittämistyötä vastuullisesti ja itsenäisesti
opinnäytetyön tavoitteen suunnassa.
Opinnäytetyöprosessissa näkyy tekijän innovatiivisuus, luovuus. Prosessissa ilmenee
itseohjautuvuus ja taito edetä tavoitteiden mukaisesti.
Opinnäytetyön tekijä tarkastelee monipuolisesti opinnäytetyöhön ja sen tekemiseen liittyviä eettisiä
kysymyksiä ja toimii niiden edellyttämällä tavalla opinnäytetyön eri vaiheissa.
Opinnäytetyön tulokset vastaavat erinomaisesti asetettuja tavoitteita ja konkreettista tehtävänasettelua.
Tuloksena on realistisia ja uutta luovia kehittämistoimenpiteitä kohteena olevaa organisaatiota,
toimialaa ja sen ammatillisia käytäntöjä varten, tuotteen kehitetympi versio tai uusi tuote.
Opinnäytetyön tekijä tarkastelee opinnäytetyön tuloksia laaja-alaisesti suhteessa viitekehykseen,
ilmiön operationalisointiin ja aikaisempiin tutkimuksiin.
Opinnäytetyön tekijä osaa analysoida ja arvioida opinnäytetyön toteutusta, tuloksia ja tulosten
luotettavuutta kriittisesti ja esittää perusteltuja parannusehdotuksia.
Opinnäytetyön kehittämis- tai tutkimusprosessi ja opinnäytetyöraportti muodostavat johdonmukaisen
ja tasapainoisen kokonaisuuden.
Opinnäytetyöprosessin vaiheet, tehdyt ratkaisut, tulokset ja johtopäätökset raportoidaan sekä
suullisesti että kirjallisesti perusteltuna ja luotettavana kokonaisuutena.
Opiskelija on esittänyt opinnäytetyönsä eri vaiheita seminaareissa ja esim.
työelämäyhteistyökumppanin kanssa sovitulla tavalla puolustaen tekemiään valintoja ja osoittaen
täten asiantuntijuutta ja ammatillista kypsyyttä.
Opinnäytetyöraportti on kirjoitettu TAMKin kirjallisen raportoinnin ohjeiden mukaisesti.
Opinnäytetyöraportti on työelämäyhteistyökumppanin edustajan tarkastama ja hyväksymä.
Opiskelija osaa tarvittaessa esitellä opinnäytetyötään ymmärrettävästi myös vieraalla kielellä.
Opinnäytetyön tekijä levittää opinnäytetyössä rakennettua uutta tietoa mahdollisuuksien mukaan
esimerkiksi artikkelina ohjaajansa opastuksessa. (not translated)
Can recognise and define field-related phenomena and basic concepts. Manages the assigned tasks under supervision/assisted.
Knows diverse courses of action but cannot justify his/her choices Recognises his/her interaction skills. Recognises important courses of action in the field. Takes responsibility for his/her own work. Can describe the economic and wellbeing related effects of his/her own work.
Structures relations between field-related phenomena and concepts.Can select the most appropriate course of action from diverse options and justify his/her choice. Applies Makes a plan/plans Limits tasks/problems Solves problems.Can give and receive feedback actively and constructively. Considers and assesses things both from his/her and the close community's viewpoint. Can cooperate responsibly and is ready to develop his/her interaction skills.
Can search for diverse courses of action and solution alternatives, justify his/her choices and try new courses of action. Assesses diverse solution alternatives. Combines solution alternatives creatively or creates new ones.Uses feedback systematically as a professional growth tool in his/her own work and the community. Considers and assesses himself/herself and his/her professional community or task. Can cooperate responsibly, flexibly and constructively. Develops his/her own and the group's interaction. Works responsibly and in a committed manner considering the community and field requirements and needs. Understands the economic and wellbeing related effects of his/her work and can anticipate them in his/her work.
Ari Koivumäki
Ilmoitetaan opetuksen yhteydessä (not translated)
Tavoitteet
Opiskelija osaa tutkia ja arvioida oman yrityksensä liiketoimintaa. Opiskelija ymmärtää strategisen
suunnittelun merkityksen liiketoiminnan kehittämisessä ja pystyy kehittämään yrityksensä
liiketoimintaa, yhteistyökumppanuuksia ja asiakkuuksia.
Sisältö
Media-alan liiketoimintamallit. Liiketoiminnan tutkiminen ja analysoiminen. Asiakkuuksien suunnittelu
ja hankkiminen. Liiketoiminnan srategisen, taktisen ja operatiivisen suunnittelun tasot. Strateginen
kumppanuus. (not translated)
Finnish
24.08.2020 - 18.12.2020
25.07.2020 - 23.08.2020
5 cr
20YMDT
Elokuva ja TV Virtuaalihenkilö, Ari Koivumäki
Media, Music and Art
Master's Degree Programme in Media Production
TAMK Mediapolis
0-5
Osaa tunnistaa ja määritellä alaan liittyvät ilmiöt ja peruskäsitteistön. Suoriutuu annetuista tehtävistä
ohjattuna/avustettuna. Tuntee erilaisia menettelytapoja, muttei osaa perustella valintojaan Osaa
antaa ja vastaanottaa palautetta
Tarkastelee ja arvioi asioita omasta näkökulmastaan Toimii ryhmässä. Tunnistaa
vuorovaikutustaitonsa. Tunnistaa omalle alalle tärkeitä toimintatapoja. Ottaa vastuun omasta
suoriutumisestaan. Osaa kuvata oman toimintansa taloudelliset ja hyvinvointia lisäävät vaikutukset (not translated)
Jäsentää alaan liittyvien ilmiöiden ja käsitteiden väliset suhteet. Osaa valita eri vaihtoehdoista
sopivimman menettelytavan ja perustella valintansa. Ottaa vastuuta ja sitoutuu oman toiminnan
lisäksi myös ryhmän toimintaan. Osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja on valmis kehittämään
vuorovaikutustaitojaan. Osaa kuvata ja arvioida oman toimintansa taloudellisia ja hyvinvointia
lisääviä vaikutuksia. (not translated)
Ymmärtää laaja-alaisia kokonaisuuksia ja niiden välisiä suhteita. Osaa etsiä erilaisia toimintatapoja
ja ratkaisuvaihtoehtoja, perustella valintojaan ja kokeilla uudenlaisia toimintamalleja. Arvioi erilaisia
ratkaisuvaihtoehtoja. Yhdistelee ratkaisutapoja luovasti tai luo uusia. Käyttää palautetta
systemaattisesti oman ja yhteisönsä ammatillisen kasvun välineenä. Tarkastelee ja arvioi itseään
sekä sitä yhteisöä tai työkokonaisuutta, jossa omalla ammattialallaan toimii. Osaa toimia
yhteistyössä vastuullisesti, joustavasti ja rakentavasti.Kehittää sekä omaa että ryhmän
vuorovaikutusta. Toimii vastuullisesti ja sitoutuneesti yhteisön ja oman alan vaatimukset ja tarpeet
huomioon ottaen. Ymmärtää toimintansa taloudelliset ja hyvinvointia edistävät vaikutukset ja osaa
toimia myös niitä ennakoiden. (not translated)
There is no realizations attached to this degree programme.
Master of Culture and Arts, NQF 7
General admission criteria, see TAMK’s websites.
Credit transfer for studies means that the student can apply for transfer prior higher education studies to the studied degree if they meet the competence objectives of the degree programme.
Credit transfer follows the spesific instructions of TAMK.
Completion of curriculum studies and achievement of related competence objectives.
The scope of the degree is 60 cr and it is designed to be studied alongside work. The studies are arranged in one year. The studies consist of common advanced professional studies 25 cr, optional studies 5 cr and master’s thesis 30 cr.
The aim of the degree programme is to train producers, who have the skills required to explore the possibilities of business and to develop new ways of production and creation in the field of media. Media producers know how to manage product or service development processes. They are able to develop their businesses and to design business in an international working environment.
Degree programme is meant for media professionals and is aiming to develop personal professionality and career.
The degree produces the same eligibility for public offices as a master’s degree from a university. The student may also apply for doctoral studies at a university.
Assessment of completed courses is based on TAMK’s assessment criteria. TAMK’s degree regulations are followed in implementation and assessment.
In order to graduate the student need to completed the studies in accordance to the curriculum.
The tuition uses different teaching methods. The classroom education, for most part, takes place on Wed-Thu 10.00-17.00, roughly once in a month during the autumn and spring terms.
Collaborative knowledge construction and sharing are an essential part of learning and the students are expected to participate in the classroom teaching. The attendance requirements for each course are determined by the teachers of the course.
The degree programme education is mostly carried out in Finnish.
The curriculum is developed in cooperation with TAMK’s other master’s degree programmes. Working life cooperation is implemented e.g. through students' Master thesises and advisory councils. Student feedback is collected annually in connection with courses. Alumni feedback is collected regularly through online surveys.