Please select the curriculum by the start year of studies and orientation line.
Finnish
01.08.2020 - 31.12.2020
02.07.2020 - 30.10.2020
3 cr
19YSO
Kirsi Saarinen
Social Services
Master's Degree Programme in Social Services
TAMK Main Campus
0-5
Student
• is able to perform the learning tasks of the course
• demonstrate that they are in control of the core content of the course
• is able to apply the lessons learned in working life situations, but there is much to improve in sharing knowledge
Student
• performs the course as a whole fairly well
• An active learner and as an individual and in a team can demonstrate the applicability of knowledge and practices acquired from literature, lectures, and other sources to tasks analyzing and developing working life
Student
• is able to perform all the parts of the course commendably
• she has shown interest and motivation to learn as an individual and in a team and is able to share her knowledge with others
• master the curriculum and apply the skills learned from literature, lectures, and other sources in analyzing and developing work-life skills
Mari Stenvall
Täsmennystä: Opintojakson tavoitteet
Kurssin jälkeen opiskelija osaa:
Aloittaa digitaalisen markkinoinnin
Toteuttaa hakukoneoptimointia
Valita hakusanat
Tehdä kanavavalintoja
Tuottaa digitaalista sisältöä
Kriittisesti tarkastella digitaalista markkinointia
Toteuttaa asiakashankintaa yrityksen digitaalisissa markkinointikanavissa (not translated)
Finnish
04.09.2020 - 20.10.2020
22.05.2020 - 17.08.2020
5 cr
20YAMK
20 - 40
Mari Stenvall
Social Services, Master
Master's Degree Programme in Social Services
TAMK Main Campus
3 cr
5 cr
0-5
Student:
- knows the areas of service co-ordination and the importance of control
- recognizes the process-oriented nature of service control
Student:
- can apply client work practices in the social and health service system
- assess, together with the customer, the need for services and support
Student:
- innovate and develop new services through customer-driven multi-professional networks
- utilize digital control in service control
Katso Moodle. (not translated)
Arviointi asteikolla 1-5 (not translated)
Finnish
11.09.2020 - 19.11.2020
18.08.2020 - 15.09.2020
5 cr
19YSO
0 - 32
Minna Niemi
Social Services
Master's Degree Programme in Social Services
TAMK Main Campus
3 cr
5 cr
0-5
Ei ole. (not translated)
Työelämävierailijat osallistuvat päättöseminaariin ja seminaaritöiden tarkasteluun. (not translated)
Ei tenttiä. Suoritustapana luentoihin osallistuminen, välitehtävät ja seminaarityö. (not translated)
Etäluennot ja päättöseminaari 24 h
Välitehtävät 54 h
seminaarityö 56 h (not translated)
Luentoja ja yhdessä työskentelyä etäyhteyksin:
Pe 11.9.2020 klo 8.30-15.30: Orientaatio ja palveluohjauksen määrittelyä.
Pe 9.10.2020 klo 8.30-11.30: Moniammatillisen yhteistyön ja verkostotyöskentelyn määrittelyä.
To 5.11.2020 klo 8.30-15.30: Palvelutarpeen arviointi käsitteenä ja käytäntöinä.
To 19.11.2020 klo 8.30-11.30: Päättöseminaari: työelämävierailijat ja seminaarityöt. (not translated)
Opiskeija:
- tietää palveluohjauksen osa-alueet ja ohjauksen merkityksen
- tiedostaa palvelunohjauksen prosessimaisuuden (not translated)
Opiskeilja:
- osaa soveltaa asiakastyön käytäntöjä sosiaali- ja terveydenhuollon palvelujärjestelmässä
- arvioi yhdessä asiakkaan kanssa palvelujen ja tuen tarpeet kokonaisvaltaisesti (not translated)
Opiskleija:
- innovoi ja kehittää uusia palveluita asiakaslähtöisesti moniammatillisissa verkostoissa toimimalla
- hyödyntää digitaalista ohjausta palveluohjauksessa (not translated)
Student can identify and describe the key elements of the operational environment in social work and the factors that influence their development. Student can describe the legislative and administrative principles that guide the work of social sector. Knows references of forecasting data.
In addition to the above: Student is able to analyze the elements of the social work operational environment and reflect on the factors affecting development. Student can apply knowledge in analyzing one's own work environment and use forecasting data. Knows the key legislation and administrative principles in the field.
In addition to the above: Student can analyze the components of the social environment and critically reflect the factors that influence development. Is able to evaluate the development needs and opportunities of services based on forecasting information.
The objectives of the course have not been achieved. All aspects of the course have not been successfully completed.
Materiaalipaketti Moodlessa (not translated)
Kurssi toteutetaan vahvassa työelämäyhteistyössä esim. Tampereen kaupungin, Tampereen yliopiston, Barnahus-hankkeen kanssa. Opetusmenetelminä seminaarit, luennot, simulaatiot ja muut kurssin aikana sovittavat menetelmät. (not translated)
-Aktiivinen osallistuminen lähiopetukseen ja pienryhmätyöskentelyyn
-Kurssin aikana yhdessä sovittavat arviointimenetelmät, seminaarityö HYV/HYL /hyväksytty arvosana edellyttää arvosanan kolme tasoa)
-Itsearviointi "Oman oppimisen reflektioteksti", palautus 3.6.2021 mennessä (not translated)
Finnish
01.01.2021 - 03.06.2021
02.12.2020 - 15.01.2021
5 cr
20YESO
Eeva-Mari Miettinen, Minna Niemi
Social Services
Master's Degree Programme in Social Services
TAMK Main Campus
4 cr
5 cr
Pass/Fail
Työskentely toteutetaan vahvassa työelämäyhteistyössä (not translated)
Ei tenttiä (not translated)
5op = 135h
lähipäivät 27h
tiimityö ja muu itsenäinen työ 108h (not translated)
Knows current research topics in the social work. Identifies issues related to deprivation and injustice and handles these in a professional article.
Knows the main current research topics in the social work and identifies the causes of social problems and risks. Identifies and analyzes issues of deprivation and injustice in a professional article
Knows and is able to interpret and evaluate current research in social work, critically analyze the challenges and opportunities of research, and analyze the causes of social problems and risks. Critically analyzes issues of social deprivation and injustice in a professional article
Katso ennakkotehtävä, julkaistaan Moodlessa. (not translated)
Finnish
24.09.2020 - 03.12.2020
18.08.2020 - 01.10.2020
5 cr
20YESO
0 - 33
Eija Lähteenmäki, Minna Niemi
Social Services
Master's Degree Programme in Social Services
TAMK Main Campus
5 cr
5 cr
0-5
Ei ole. (not translated)
Artikkelit mahdollista toteuttaa yhteistyössä työelämätahojen kanssa, artikkelien julkaiseminen ammatillisessa lehdessä. (not translated)
24.9.2020 klo 8.30-15.30: Opintojakson aloitus ja ennakkotehtävän purku, Minna Niemi
22.10.2020 klo 12.30-15.30: Toteutussuunnitelmien laatiminen, Minna Niemi
23.10.2020 klo 12.30-15.30: Opetusta artikkelinen kirjoittamiseen, Eija Lähteenmäki
3.12.2020 klo 8.30-15.30 Artikkeliluonnosten esittäminen, Minna Niemi
Artikkeleja työstetään tiimeittäin opintojakson aikana.
Ohjaava opettaja osallistuu prosessiin tarpeen mukaan. (not translated)
Tuntee sosiaalialan keskeisiä ajankohtaisia tutkimuskohteita. Tunnistaa huono-osaisuuden ja epäoikeudenmukaisuuden kysymyksiä, joita käsittelee ammatillisessa artikkelissa. (not translated)
Tietää sosiaalialan keskeiset ajankohtaiset tutkimuskohteet ja hahmottaa sosiaalisten ongelmien ja riskien syitä. Tunnistaa ja osaa analysoida ammatillisessa artikkelissa huono-osaisuuden ja epäoikeudenmukaisuuden kysymyksiä. (not translated)
Tuntee sekä osaa tulkita ja arvioida sosiaalityön ajankohtaista tutkimusta, analysoida kriittisesti tutkimuksen haasteita ja mahdollisuuksia sekä jäsentää sosiaalisten ongelmien ja riskien syitä. Analysoi kriittisesti ammatillisessa artikkelissa yhteiskunnallisen (not translated)
Accepted
The student has demonstrated at least good customer relationship management expertise and further developed his / her skills. The student is able to apply CRM principles in practice. Required tasks returned on time.
Failed
The student has failed to complete the course assignments or has only demonstrated satisfactory customer relationship management expertise. The student has tried to apply the principles of CRM in the organization without success.
Kirsi Tanner
Independent information serach, customer related literature.
Lecture material and recommended literature in Tabula.
Ojasalo, K., Moilanen T., ja Ritalahti, J. Kehittämistyön menetelmät. Uudelaista osaamista liiketomintaan.
Collaborative learning, contact teaching and classroom discussions, learning tasks.
Expert article based on CRM theory in the form of a blog post, video chat with student groups.
A written report and presentation on how CRM can be applied in practice can be prepared for your workplace.
Finnish
03.09.2020 - 12.11.2020
15.05.2020 - 24.08.2020
5 cr
20YAMK
20 - 40
Kirsi Tanner
A parallel implementation in the spring.
Social Services, Master
Master's Degree Programme in Social Services
TAMK Main Campus
3 cr
2 cr
Pass/Fail
Recognition of prior learning (as evidenced by a certificate of employment or study) allows for a customized approach (HyväHot). The deviation must be agreed on the first time of the course at the latest.
Students working in the field of the course, collaborative learning. Potential business guest.
No traditional exam.
Source materials in English.
About 130 hours. Three attendance sessions and videoconferencing remotely, learning assignments 110 hours (2 larger assignments). In addition, studying literature etc. as part of learning tasks.
See learning environment.
Accepted
The student has demonstrated at least good customer relationship management expertise and further developed his / her skills. The student is able to apply CRM principles in practice. Required tasks returned on time.
Failed
The student has failed to complete the course assignments or has only demonstrated satisfactory customer relationship management expertise. The student has tried to apply the principles of CRM in the organization without success.
The student is able to process data, analyze and make visualizations. The student knows the basics of artificial intelligence and the most important concepts.
The student is able to process data, analyze and make visualizations. The student knows the basics of artificial intelligence, the most important concepts and knows the limitations and possibilities of methods.
The student is able to handle data in a versatile way, analyze and visualize. Students are familiar with the basics of artificial intelligence, the most important concepts and are able to interpret the results and know the limitations and possibilities of the methods.
Pekka Pöyry
Materiaali moodlessa (not translated)
Etäopetusta teamsissa, harjoituksia ja oppimistehtäviä (not translated)
Yhteispisteet 100, joka jakautuu puoliksi data-analyysin ja tekoälyn kesken.
Seuraavassa pisteet ja arvosana:
0 0
30 1
45 2
60 3
75 4
90 5 (not translated)
Finnish
07.09.2020 - 07.10.2020
15.05.2020 - 26.08.2020
5 cr
20YAMK
0 - 40
Esa Kujansuu, Pekka Pöyry
Läsnäolo teamsissa toivottavaa, koska tehdään tehtäviä hands-on tyyppisesti. (not translated)
Social Services, Master
Master's Degree Programme in Social Services
TAMK Main Campus
0-5
Ei tenttiä (not translated)
Oppimistehtäviä ei ole palautettu tai ne eivät vastaa arviointikriteerejä. Tarkemmin moodlessa. (not translated)
Approved performance requires participation in all the class room teaching days small group activities, reports, self- and peer reviews, and performing an independent tasks.
During the course, the student has been actively involved in the agreed study days and has proceeded to achieving the goals of a small group. The personal tasks and the group's report show that the theoretical approach and the analysis of the literature review are mastered. The group's report follows the TAMK's reporting guidelines and the instructions given in the course.
Pass
The student
- has been participated in the agreed study days, reporting and self- and peer reviews, and has done an independent task
- has been actively participated in the class room teaching periods
- has embraced a theoretical approach and masters the implementation of the literature review process and its analysis.
- has followed the TAMK's reporting guidelines and the instruction he /she has learned during the course
Fail
- The student does not reach the approved criteria
Minna Koskimäki
Kurssi edellyttää tiedonhankintaan perehtymistä, minkä vuoksi tiedonhankintaan perehtyminen on hyödyllistä jo ennen kurssin alkua.
Oman osaamisalueen / kirjallisuuskatsauksen tieteelliset artikkelit.
Kurssin keskeisenä sisältönä on näyttöön perustuva toiminta, kirjallisuuskatsauksen tekeminen omasta aihealueesta. Näihin asioihin tulee tutustua ennen kurssin alkamista.
Mikä kirjallisuuskatsaus? https://www.univaasa.fi/materiaali/pdf/isbn_978-952-476-349-3.pdf
Muu opintojen aikana jaettava materiaali
Lisää kirjallisuutta tabulassa. (not translated)
Näyttöön perustuva toiminnan (NPT) kurssi toteutuu verkko- ja lähiopetuksena sisältäen luennot, pari- ja ryhmätyöskentelyn, vertaisarvionnin ja itsenäisen työskentelyn.
Kurssin keskeisenä sisältönä on näyttöön perustuva toiminta, kirjallisuuskatsauksen tekeminen opiskelijoiden omasta aihealueesta, minkä vuoksi näihin asioihin on tarpeellista tutustua etukäteen. Opiskelijoita kehotetaan osallistumaan informaatikon antamaan opastukseen tiedonhankinnan tekemisen vaiheessa parhaan mahdollisen hyödyn saamiseksi. KK:n tekemistä suositellaan tehtäväksi parityönä.
Ensimäisellä luentokerralla käydään läpi kurssiin sisältyviä pelisääntöjä.
HUOM! Opetusmenetelmiin saattaa tulla vielä muutoksia ennen opintojakson alkua. (not translated)
Finnish
02.10.2020 - 13.11.2020
15.05.2020 - 18.09.2020
5 cr
20YAMK
20 - 40
Minna Koskimäki
Lähitunnit: 2.10.2020 kello 8.30-15.30 ja 13.11.2020 kello 8.30-15.30. Kurssikokonaisuuden suorittamiseksi opiskelijoilta edellytetään läsnäoloa molemmissa päivissä.
Englanninkielen taitoa tarvitaan mm kansainväliseen kirjallisuuteen perehtymisessä.
Tiedonhankinnan opetus informaatikon kanssa kurssin alussa osana YAMK-opintoja.
Opintojaksolle tulee opiskelijoiden itse ilmoittautua, opettaja ei vie ilmoitautumisia.
Kurssi päättyy ja sulkeutuu xxx päivänä ja sitä ennen kaikkien suoritusten tulee olla valmiita. Tarkemmasta aikataulusta keskustellaan ensimmäisellä luentokerralla.
Lisää Näyttöön perustuva toiminta - kurssin toteutuksesta tabulassa.
Kurssin nimi ja linkki: NY00EC51-3002 Näyttöön perustuva toiminta https://tabula.tamk.fi/course/view.php?id=15988 (not translated)
Social Services, Master
Master's Degree Programme in Social Services
TAMK Main Campus
2 cr
3 cr
0-5
ei ole (not translated)
Kirjallisuuskatsauksen tekemiseen perehtyminen ja informaatikon kanssa tiedonhankinnan harjioittelu. (not translated)
Opintojakson aikana tehdään systemaattinen kirjallisuushaku ja suorituksena kuvataan systemaattisen tiedonhankinnan tulos.
Tenttiä ei ole, kirjallisuuskatsaus ja toisen työn opponointi arvioidaan hyväksytty / hylätty. (not translated)
Student has achieved the objectives of the course sufficiently. Student understands main concepts, calculations and models of financial management and is somewhat able to apply the learning to practise.
Student has achieved the objectives of the course well although the skills and competences are somewhat in need of further development. Studentknows the concepts of financial management and is able to create calculations and models. Student can apply the learning in practical cases.
Student has achieved the objectives of the course excellently. The student masters the concepts, calculations and models of financial management in an excellent manner. Student has good capabilities to apply the learning in practice.
Pasi Kuusijärvi
Ilmoitetaan opintojakson alussa (not translated)
Opiskelu tapahtuu itsenäisesti verkossa.
Opintojakson lopussa on henkilökohtainen arviointi/palautekeskustelu pienryhmittäin.
Näiden ns. portfoliokeskustelujen ajat ja toteutustapa (verkko tai TAMKissa) sovitaan opettajan kanssa opintojakson aikana. Tarjolle tulee useita vaihtoehtoisia aikoja. (not translated)
Arviointi verkkotehtävien (yhteensä 6 kpl) perusteella. (not translated)
Finnish
05.09.2020 - 24.10.2020
15.05.2020 - 04.09.2020
5 cr
20YAMK
20 - 40
Pasi Kuusijärvi, Helena Karjalainen
Kaikki tehtävät voi tehdä yksilötöinä. Osan tehtävistä voi halutessaan tehdä myös parin kanssa. Aktiivista osallistumista verkko- ja portfoliokeskusteluihin toivotaan. (not translated)
Social Services, Master
Master's Degree Programme in Social Services
TAMK Main Campus
3 cr
5 cr
0-5
Ei tenttiä, opintojakso suoritetaan erilaisilla verkkotehtävillä. (not translated)
5 op = 5 x 27 tuntia opiskelijan työtä. (not translated)
Ilmoitetaan opintojakson alussa. (not translated)
Student has achieved the objectives of the course inadequately. Student does not understand main concepts, calculations and models of financial management.
Student has achieved the objectives of the course sufficiently. Student understands main concepts, calculations and models of financial management and is somewhat able to apply the learning to practise.
Student has achieved the objectives of the course well although the skills and competences are somewhat in need of further development. Student knows the concepts of financial management and is able to create calculations and models. Student can apply the learning in practical cases.
Student has achieved the objectives of the course excellently. The student masters the concepts, calculations and models of financial management in an excellent manner. Student has good capabilities to apply the learning in practice.
Student has achieved the objectives of the course sufficiently. Student understands main concepts, calculations and models of financial management and is somewhat able to apply the learning to practise.
Student has achieved the objectives of the course well although the skills and competences are somewhat in need of further development. Studentknows the concepts of financial management and is able to create calculations and models. Student can apply the learning in practical cases.
Student has achieved the objectives of the course excellently. The student masters the concepts, calculations and models of financial management in an excellent manner. Student has good capabilities to apply the learning in practice.
Pasi Kuusijärvi
Finnish
07.10.2020 - 04.12.2020
15.05.2020 - 29.09.2020
5 cr
20YAMK
20 - 40
Pasi Kuusijärvi, Helena Karjalainen
Social Services, Master
Master's Degree Programme in Social Services
TAMK Main Campus
3 cr
5 cr
0-5
Has basic knowledge of futures research, its concepts, process and its methods. The student is able to apply some methods in practice.
In addition to previous: The student has ability to apply futures research methods in a versatile and analytical way in practice. Is able to analyse the possibilities and challenges in futures research.
In addition to previous the student shows creativity and innovatiness in applying futures research and is also able to analyze the approach critically.
Dissmissed
The student does not know the concepts related to futures research and the process and methods of basics of futures research and is not able to apply them. Has not finished assignments or they have not been completed.
Mika Boedeker
Tabulassa materiaalia sekä lisälukemistovinkkejä (not translated)
Lectures, small group assignments and individual reflectio- ja application work.
Arvioinnin perusteet:
Peste-analyysi 25 %
Tulevaisuustaulukko ja skenaariot 25 %
Reflektio- ja sovellustyö 50 %
Luovaan ajatteluun liittyvä keskustelutehtävä (hyväksytty-hylätty) (not translated)
Finnish
04.09.2020 - 30.10.2020
15.05.2019 - 13.08.2020
5 cr
20YAMK
20 - 40
Ulla-Maija Koivula, Mika Boedeker
Social Services, Master
Master's Degree Programme in Social Services
TAMK Main Campus
3 cr
2 cr
0-5
Ei ole. Poissaolot korvattava. Osittain luennot tallennetaan. (not translated)
Lähiopetusta 20 h
Itsenäistä työskentelyä ryhmä- ja yksilötyönä 80 n
Materiaaliin perehtymistä 35 h (not translated)
Aloitus 4.9.12.30 - 15.30 Johdantoluennot, materiaali ja pienryhmien muodostaminen - harjoitustyön aiheen valinta - zoomissa
2.10 8.30 - 15.30 Heikot signaalit, tulevaisuustaulukko ja skenaariomenetelmä - vielä epävarmaa zoomissa vai lähitoteutuksena.
29.10 8.30 - 15.30 Skenaarioesittelyt ja arvioinnit, ennakointi- ja tulevaisuudentutkimuksen menetelmiä ja niiden soveltamisesimerkkejä; ennakointi strategiatyön osana - epävarma lähi- vai etä riippuen koronatilanteesta
Lähiopetuksen lisäksi pienryhmätehtävät sekä yksilötehtävä, jonka viimeinen palautuspäivä 20.11.2020. (not translated)
Tyydyttävä: Osoittaa tietävänsä tulevaisuuden ennakointiprosessin perusteet ja osaa soveltaa erilaisia luovan ajattelun ja kehittämisen menetelmiä (not translated)
Edellisen lisäksi kyky soveltaa monipuolisesti ja analyyttisesti arvioiden tulevaisuustutkimuksen ja ennakointiprosessin menetelmiä (not translated)
Edellisten lisäksi osoittaa luovuutta ja innovatiivisuutta tehtävissään ja osaa pohtia teemaa myös kriittisesti. (not translated)
Valuation according to TAMK master thesis criteria.
Finnish
01.08.2020 - 31.12.2020
02.07.2020 - 31.07.2020
17 cr
19YSO
Ulla-Maija Koivula, Marjo Harju, Emmanuel Abruquah, Anssi-Pekka Udd, Merja Sinkkonen
Social Services
Master's Degree Programme in Social Services
TAMK Main Campus
17 cr
0-5
The submission fails to address the assignment. The submission does not consider other alternatives.
The submission addresses the problem in the case with several appropriate solutions. Each solution is considered and the advantages and disadvantages each solution are clearly explained. A recommendation is made as the most appropriate solution with an explanation. The solution identifies the cause of the problem.
Additional insights, analysis, synthesis or hypothesis are given. E.g. The long-term consequences of the solution are considered. Recommendations for action to avoid a repeat of the problem are provided.
Tiina Wickman-Viitala
Appropriate litterature, books and articles and internet resources.
Online course, materials and tasks in Tabula,
English
09.09.2020 - 18.12.2020
08.06.2020 - 04.09.2020
5 cr
20YAMK
20 - 40
Tiina Wickman-Viitala
On-line course, the course will start 9.9.2020 and the final course DeadLine is 18.12.2020.
Social Services, Master
Master's Degree Programme in Social Services
TAMK Main Campus
2 cr
5 cr
0-5
Project is supposed to do to a partner company. Select an organization where you are working or have worked, that you know their processes and you are able to assess the processes and make suggestions to changes.
Tabula will be open 9.9.2020 and the final course DeadLine is 18.12.2020.
All the assignments and discussion tasks have deadlines, and if student is not able to meet them, she/he will automatically considered to drop out the course. Please, if you can not meet the deadlines, contact the teachers BEFOREHAND and suggest a new deadline. These agreements has to be negotiated beforehand.
This course is only online. You are expected to complete all the tasks independently. The evaluation scale is 0-5. In order to pass the course requires completing of the project work based on the provided guidelines (see in Tabula) and by the given days. All the Tabula tasks/exams has to be returned in time given dates.
Detailed information from the teachers if needed.
- recognizes the central concepts of knowldge management and uses them to describe practices
- know the basic concetps of quality and the levels of knowledge construction
- is proficient in a single aspect of knowledge management and is able to apply it in practice
- takes part in a knowledge management project and is able to describe its implementation.
- knows the concepts of knowledge management and is able to apply them purposefully for developing practices
- is able to analyse and evaluate the quality of knowledge and levels of knowledge production
- is familiar with and is able to apply various aspects of knowledge management for developing practices and value creation
- implements a knowledge management project in collaboration with working life, and evaluates its implementation and benefits for the organisation
- knows the concepts of knowledge management and is able to apply them purposefully for developing practices
- is able to critically analyse and evaluate the quality of knowledge and the levels of knowledge production
- is proficient and able to apply various aspects of knowledge management in developing practices and value creation
- implements a knowledge management project in collaboration with the working life, acting in a self-directing and responsible manner, and analyses and critically evaluates its implementation and benefits for the organisation.
Lea Saarni
Finnish
04.09.2020 - 31.12.2020
15.05.2020 - 31.08.2020
5 cr
20YAMK
20 - 40
Lea Saarni, Hyvinvointiteknologia, YAMK Virtuaalihenkilö
Social Services, Master
Master's Degree Programme in Social Services
TAMK Main Campus
3 cr
3 cr
0-5
The student has a incipient understanding of human resource management. The participant is able to list key areas of human resources but is not able to apply them to his/her own work or reflect to past work experience, or to solve challenging managerial situations.
The student has a clear understanding of human resource management. The participant is able to list key areas of human resources, to somehow apply them to their own work or past work experience, and to solve challenging managerial situations.
The student has an excellent understanding of human resource management. The participant will be able to apply and further develop key areas of human resources, both in their own work and in solving challenging managerial situations with others. The participant is able to reflect on his / her own activities and knowledge in a versatile way and to develop his / her own actions.
Päivi Mayor
Materiaalit ja kirjallisuuslista löytyvät totetuksen Tabulasta
- johdantoluennot
- interaktiiviset lähikerrat
- osaamisen jakaminen
- ryhmäkeskustelut
- tiimityöskentely
Henkilöstövoimavarojen johtamisen käsikirjan laatiminen, 50 %, arviointi 0-5
Ryhmätentin suorittaminen, 50 %, arviointi 0-5
Finnish
04.09.2020 - 30.10.2020
22.01.2020 - 25.05.2020
5 cr
20YAMK
20 - 40
Päivi Mayor, Mira Grönvall
Social Services, Master
Master's Degree Programme in Social Services
TAMK Main Campus
4 cr
3 cr
0-5
Huomiothan, että lähikerroilla kurssin sisällöt rikastuvat kurssilaisten vuorovaikutuksessa. Arvo tulee siitä työkokemuksesta, jota te kaikki tuotte mukananne kurssille. Kurssin alussa tiimit sopivat pelisäännöt, mm. siihen, miten mahdollisiin poissaoloihin suhteudutaan.
Opiskelija laatii työelämän tarpeiden mukaan räätälöidyn Henkilöstövoimavarojen Johtamisen Käsikirjan esimiehenä toimimisen apuvälineeksi ja oman organisaationsa hyödyksi
- Viimeisellä lähikerralla on ryhmätentti , joka arvioidaan asteikolla 0-5, ja joka muodostaa 50 % kurssin arvosanasta
- Henkilöstövoimavarojen Johtamisen Käsikirja, joka arvioidaan asteikolla 0-5, ja joka muodostaa 50 % kurssin arvosanasta
5 opintopistettä vastaa noin 135 tunnin työtä
Sisältö jaksottuu lähikertojen teemojen mukaan. Lähikertojen välillä työstetään johtamiskäiskirjaa, ja se viimeistellään viimeisen lähikerran jälkeen.
Opiskelija ei ole osallistunut kaikille lähikerroille
Johtamisen käsikirja on vaillinainen tai puuttuu
Ryhmätenttiin ei ole osallistuttu
Johtamisen käsikirjassa on hyödynnetty vähempää kuin kolmea lähdettä. Omat esimerkit ja pohdinta puuttuvat tai on hyvin heikkoa. Käsikirja ei ole selkeä eikä ymmärrettävä.
Ryhmätentin arvosana on 1-2.
Johtamisen käsikirjassa on hyödynnetty vähintään 4-9 lähdettä. Omat esimerkit ja pohdinta ovat kohtalaiset. Käsikirja ei ole selkeä eikä kovin ymmärrettävä.
Ryhmätentin arvosana on 3-4.
Johtamisen käsikirjassa on erinomaisesti hyödynnetty vähintään 10 lähdettä. Omat esimerkit ja pohdinta ovat hyvät ja perustellut. Käsikirja on selkeä ja ymmärrettävä.
Ryhmätentin arvosana on 4-5.
The student has a incipient understanding of human resource management. The participant is able to list key areas of human resources but is not able to apply them to his/her own work or reflect to past work experience, or to solve challenging managerial situations.
The student has a clear understanding of human resource management. The participant is able to list key areas of human resources, to somehow apply them to their own work or past work experience, and to solve challenging managerial situations.
The student has an excellent understanding of human resource management. The participant will be able to apply and further develop key areas of human resources, both in their own work and in solving challenging managerial situations with others. The participant is able to reflect on his / her own activities and knowledge in a versatile way and to develop his / her own actions.
Päivi Mayor
Materiaalit ja kirjallisuuslista löytyvät totetuksen Tabulasta
- johdantoluennot
- interaktiiviset lähikerrat
- osaamisen jakaminen
- ryhmäkeskustelut
- tiimityöskentely
Henkilöstövoimavarojen johtamisen käsikirjan laatiminen, 50 %, arviointi 0-5
Ryhmätentin suorittaminen, 50 %, arviointi 0-5
Finnish
29.10.2020 - 31.12.2020
15.05.2019 - 04.09.2020
5 cr
20YAMK
20 - 40
Päivi Mayor, Mira Grönvall, Jori Leskelä
Social Services, Master
Master's Degree Programme in Social Services
TAMK Main Campus
4 cr
3 cr
0-5
Huomiothan, että lähikerroilla kurssin sisällöt rikastuvat kurssilaisten vuorovaikutuksessa. Arvo tulee siitä työkokemuksesta, jota te kaikki tuotte mukananne kurssille. Kurssin alussa tiimit sopivat pelisäännöt, mm. siihen, miten mahdollisiin poissaoloihin suhteudutaan.
Opiskelija laatii työelämän tarpeiden mukaan räätälöidyn Henkilöstövoimavarojen Johtamisen Käsikirjan esimiehenä toimimisen apuvälineeksi ja oman organisaationsa hyödyksi
- Viimeisellä lähikerralla on ryhmätentti , joka arvioidaan asteikolla 0-5, ja joka muodostaa 50 % kurssin arvosanasta
- Henkilöstövoimavarojen Johtamisen Käsikirja, joka arvioidaan asteikolla 0-5, ja joka muodostaa 50 % kurssin arvosanasta
5 opintopistettä vastaa noin 135 tunnin työtä
Sisältö jaksottuu lähikertojen teemojen mukaan. Lähikertojen välillä työstetään johtamiskäiskirjaa, ja se viimeistellään viimeisen lähikerran jälkeen.
Opiskelija ei ole osallistunut kaikille lähikerroille
Johtamisen käsikirja on vaillinainen tai puuttuu
Ryhmätenttiin ei ole osallistuttu
Johtamisen käsikirjassa on hyödynnetty vähempää kuin kolmea lähdettä. Omat esimerkit ja pohdinta puuttuvat tai on hyvin heikkoa. Käsikirja ei ole selkeä eikä ymmärrettävä.
Ryhmätentin arvosana on 1-2.
Johtamisen käsikirjassa on hyödynnetty vähintään 4-9 lähdettä. Omat esimerkit ja pohdinta ovat kohtalaiset. Käsikirja ei ole selkeä eikä kovin ymmärrettävä.
Ryhmätentin arvosana on 3-4.
Johtamisen käsikirjassa on erinomaisesti hyödynnetty vähintään 10 lähdettä. Omat esimerkit ja pohdinta ovat hyvät ja perustellut. Käsikirja on selkeä ja ymmärrettävä.
Ryhmätentin arvosana on 4-5.
accepted, rejected
Merja Sinkkonen
Finnish
01.08.2020 - 31.12.2020
02.07.2020 - 30.09.2020
10 cr
20YESO
Ulla-Maija Koivula, Marjo Harju, Anssi-Pekka Udd, Marja-Liisa Timperi, Merja Sinkkonen
Social Services
Master's Degree Programme in Social Services
TAMK Main Campus
3 cr
5 cr
0-5
Student
- can apply project management concepts at different stages of the project.
- can act in his / her role as a member of a project team.
- knows the importance of stakeholder collaboration as part of project management.
- performs his / her role in the development of the organization's project activities and culture.
- identify opportunities for project activities to implement changes.
- knows the importance of their own project in implementing and renewing the organisation's strategy
Student
- is able to act responsibly as an expert member of the project team and as a project manager.
- knows the importance of stakeholder group collaboration and is able to utilize it as part of project management.
- plays an active role in the development of the project activities and culture of the organization.
- exploit the potential of project activities to implement changes.
- knows and is able to describe the importance of his / her project in implementing and renewing the organization's strategy.
Student
- is able to act responsibly as an expert member of the project team and as a project manager developing the whole organization and its project culture
- is able to develop stakeholder cooperation as part of project management and operations.
- is active in the development of the organisation's project activities and culture, taking into account the requirements and needs of the community and its industry.
- exploit the strategic potential of project activities in implementing changes or reforms
- can analyze and justify the importance of their own project in implementing and renewing the organization's strategy
Jussi Ylänen
Finnish
28.10.2020 - 12.12.2020
15.11.2019 - 15.10.2020
5 cr
20YAMK
25 - 30
Jussi Ylänen, Anne Cumini
Social Services, Master
Master's Degree Programme in Social Services
TAMK Main Campus
5 cr
2 cr
0-5
Passed:
The student
- is able to apply a qualitative approach in all phases of the research process, i.e., the planning, implementation and evaluation phases
- is able to justify the decisions made during the research process, also from the ethical and credibility viewpoints.
- masters inductive qualitative content analysis in practice
- knows the approaches of action research and other developmental research methods
- is able to write a report according to the given guidelines and works constructively in a team.
Failed
The student
- does not fulfil the above-mentioned passing criteria
- does not participate in lectures or in team work
Eveliina Asikainen
Heikkilä, A. Jokinen, P., Nurmela, T. 2008. Tutkiva kehittminen: avaimia tutkimus- ja kehittämishankkeisiin terveysalalla. WSOY.
Heikkinen, H., Rovio, E., Syrjälä, L. 2006. Toiminnasta tietoon: toimintatutkimuksen menetelmät ja lähestymistavat. Kansanvalistusseura.
Laine, M., Bamberg, J. Jokinen, P. Tapaustutkimuksen taito. Gaudeamus (saatavana myös verkkokirjana TAMKin kirjaston kautta).
Lempiäinen K. Löytty, O., Kinnunen, M. (toim.) 2008. Tutkijan kirja. Vastapaino: Tampere.
Ruusuvuori, J., Tiittula, L., Aaltonen, T. (2005). Haastattelu: tutkimus, tilanteet ja vuorvoaikutus. Vastapaino
Tuomi, J., Sarajärvi, Anneli 2009. Laadullinen tutkimmus ja sisällönanalyysi. Tammi.
Ja muu ajankohtainen materiaali
Eriksson, P. & Koistinen, P. 2014. Monenlainen tapaustutkimus.
Grönfors, M. & Vilkka, H. 2008. Laadullisen tutkimuksen kenttätyömenetelmät.
Toikko, T. & Rantanen, T. Tutkimuksellinen kehittämistoiminta.
Varto, J. 2005. Laadullisen tutkimuksen metodologia (not translated)
Opettajien alustukset, ryhmässä tehtävä laadullisen tutkimuksen harjoitustyö, sisällönanalyysin työpaja 3.10. osallistuminen pakollinen), yksilötehtävänä tutkimukseen tutustuminen. (not translated)
Arviointi perustuu aktiiviseen osallistumiseen lähijaksoille ja pienryhmän toimintaan, henkilökohtaisten tehtävien tekemsieen, ryhmien väliseen vertaisarviointiin sekä opiskelijan itsearviointiin toiminnastaan. Opettajat kommentoivat työn etenemistä ja lopullisesta raportista annetaan palaute ja numero.
Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää kaikille lähijaksoille osallistumista ja vaadittujen tehtävien palauttamista. (not translated)
Finnish
04.09.2020 - 30.10.2020
15.05.2020 - 04.09.2020
5 cr
20YAMK
20 - 40
Marja-Leena Lähteenmäki, Eveliina Asikainen
Social Services, Master
Master's Degree Programme in Social Services
TAMK Main Campus
3 cr
3 cr
Pass/Fail
1. lähipäivä
Johdantoluento lähestymistavoista. Aineistojen aiheiden kanssa työskentelyn aloittainen pienryhmissä.
Lähipäivien välissä aiheen täsmentämistä ja aineiston hankintaa pienryhmissä
2. Lähipäivä
Johdantoluento analyysimenetelmistä, sisällönanalyysityöpaja
Lähipäivien välissä tutkimukseen tutustuminen ja tulosten työstämistä raportiksi
3. Lähipäivä
Ryhmien esitykset työn etenemisestä
Luento: Vakuuttava raportointi ja tutkimuksen arviointi (not translated)
Hyväksytty suoritus edellyttää osallistumista lähipäiviin, pienryhmän toimintaan, raportointiin sekä itse- ja vertaisarviointeihin sekä itseänäisen tehtävän tekemistä.
Opintojakson aikana opiskelija on osallistunut aktiivisesti lähijaksoille ja edistänyt toiminnallaan pienryhmän tavoitteiden saavuttamista. Henkilökohtainen tehtävä ja ryhmän raportti osoittavat, että laadullisen lähestymistavan perusperiaatteet on sisäistetty ja sisällönanalyysin käytäntö hallitaan. Ryhmän raportti noudattaa TAMKin raportintiohjetta ja opintojaksolla annettuja ohjeita. (not translated)
Passed:
The student
- is able to apply a qualitative approach in all phases of the research process, i.e., the planning, implementation and evaluation phases
- is able to justify the decisions made during the research process, also from the ethical and credibility viewpoints.
- masters inductive qualitative content analysis in practice
- knows the approaches of action research and other developmental research methods
- is able to write a report according to the given guidelines and works constructively in a team.
Failed
The student
- does not fulfil the above-mentioned passing criteria
- does not participate in lectures or in team work
Irja Nieminen
Heikkilä, A. Jokinen, P., Nurmela, T. 2008. Tutkiva kehittminen: avaimia tutkimus- ja kehittämishankkeisiin terveysalalla. WSOY.
Heikkinen, H., Rovio, E., Syrjälä, L. 2006. Toiminnasta tietoon: toimintatutkimuksen menetelmät ja lähestymistavat. Kansanvalistusseura.
Laine, M., Bamberg, J. Jokinen, P. Tapaustutkimuksen taito. Gaudeamus (saatavana myös verkkokirjana TAMKin kirjaston kautta).
Lempiäinen K. Löytty, O., Kinnunen, M. (toim.) 2008. Tutkijan kirja. Vastapaino: Tampere.
Ruusuvuori, J., Tiittula, L., Aaltonen, T. (2005). Haastattelu: tutkimus, tilanteet ja vuorvoaikutus. Vastapaino
Tuomi, J., Sarajärvi, Anneli 2009. Laadullinen tutkimmus ja sisällönanalyysi. Tammi.
Ja muu ajankohtainen materiaali
Eriksson, P. & Koistinen, P. 2014. Monenlainen tapaustutkimus.
Grönfors, M. & Vilkka, H. 2008. Laadullisen tutkimuksen kenttätyömenetelmät.
Toikko, T. & Rantanen, T. Tutkimuksellinen kehittämistoiminta.
Varto, J. 2005. Laadullisen tutkimuksen metodologia (not translated)
Opettajien alustukset, ryhmässä tehtävä laadullisen tutkimuksen harjoitustyö, sisällönanalyysin työpaja 27.11. osallistuminen pakollinen), yksilötehtävänä tutkimukseen tutustuminen. (not translated)
Arviointi perustuu aktiiviseen osallistumiseen lähijaksoille ja pienryhmän toimintaan, henkilökohtaisten tehtävien tekemsieen, ryhmien väliseen vertaisarviointiin sekä opiskelijan itsearviointiin toiminnastaan. Opettajat kommentoivat työn etenemistä ja lopullisesta raportista annetaan palaute ja numero.
Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää kaikille lähijaksoille osallistumista ja vaadittujen tehtävien palauttamista. (not translated)
Finnish
29.10.2020 - 11.12.2020
15.11.2019 - 19.10.2020
5 cr
20YAMK
20 - 40
Sirpa Salin, Irja Nieminen
Social Services, Master
Master's Degree Programme in Social Services
TAMK Main Campus
3 cr
3 cr
Pass/Fail
1. lähipäivä
Johdantoluento lähestymistavoista. Aineistojen aiheiden kanssa työskentelyn aloittainen pienryhmissä.
Lähipäivien välissä aiheen täsmentämistä ja aineiston hankintaa pienryhmissä
2. Lähipäivä
Johdantoluento analyysimenetelmistä, sisällönanalyysityöpaja
Lähipäivien välissä tutkimukseen tutustuminen ja tulosten työstämistä raportiksi
3. Lähipäivä
Ryhmien esitykset työn etenemisestä
Luento: Vakuuttava raportointi ja tutkimuksen arviointi (not translated)
Hyväksytty suoritus edellyttää osallistumista lähipäiviin, pienryhmän toimintaan, raportointiin sekä itse- ja vertaisarviointeihin sekä itseänäisen tehtävän tekemistä.
Opintojakson aikana opiskelija on osallistunut aktiivisesti lähijaksoille ja edistänyt toiminnallaan pienryhmän tavoitteiden saavuttamista. Henkilökohtainen tehtävä ja ryhmän raportti osoittavat, että laadullisen lähestymistavan perusperiaatteet on sisäistetty ja sisällönanalyysin käytäntö hallitaan. Ryhmän raportti noudattaa TAMKin raportintiohjetta ja opintojaksolla annettuja ohjeita. (not translated)
Approved
The student knows the basic statistical concepts and scales and is able to produce indicators from the data.
The student is able to carry out statistical tests (SPSS), interpret the results of statistical tests and draw conclusions.
Failed
The student has incomplete knowledge of the key statistical concepts, scales and indicators.
The student is unable to carry out statistical tests, interpret statistical test results and draw conclusions.
Tapio Yrjölä
Moodleen tuleva materiaali
Metodikirjallisuus suomeksi ja englanniksi esimerkiksi:
Ronkainen, Pehkonen, LIndblom-Ylänne & Paavilainen (2011). Tutkimuksen voimasanat. WSOYPro.
Singh, Kultar 2007. Quantitative social research methods (e-kirja)
Cutis, Elizabeth A 2013. Quantitative health research: issues and methods. (e-kirja)
Creswell, John W. 2003. Research design: qualitative, quantitative na dmixed methods approaches.
Fransess, Philip & Paap, Richard 2001. Quantitative models in marketing research. (e-kirja)
Aaltola, Juhani & Valli Raine 2010. Ikkunoita tutkimusmetodeihin 2. kurssikirja
Eskelinen, Harri & Karsikas, Sami 2014. Tutkimusmedotiikan perusteet.
Tilastollisten menetelmien kirjallisuutta esimerkiksi:
Ernvall R., Ernvall S. & Kaukkila H-S. 2002. Tilastollisia menetelmiä sosiaali- ja terveysalalle. Helsinki: WSOY.
Nummenmaa L. 2004. Käyttäytymistieteiden tilastolliset menetelmät. Helsinki : Tammi.
SPSS-tilasto-ohjelman perustoiminnot. Moniste (TAMK).
Heikkilä, Tarja 2014. Tilastollinen tutkimus. Helsinki: Edita.
Muijs, Daniel 2004. Doing quantitative research in education with SPSS. (e-kirja)
Cramer, Suncan 2003. Advenced quantitative data analysis. (e-kirja) (not translated)
Lähiopetus ja itsenäinen opiskelu sekä kirjallinen loppukoe. (not translated)
Tentti ja palautettavat opintojaksoon kuuluvat tehtävät. (not translated)
Finnish
17.09.2020 - 10.12.2020
15.05.2020 - 04.09.2020
5 cr
20YAMK
20 - 40
Tapio Yrjölä
Social Services, Master
Master's Degree Programme in Social Services
TAMK Main Campus
3 cr
3 cr
Pass/Fail
Hyväksytty
Opiskelija osaa keskeiset tilastolliset käsitteet ja mitta-asteikot sekä tuottaa tunnuslukuja aineistosta.
Opiskelija osaa toteuttaa tilastollisia testejä (SPSS) ja tulkita tilastollisten testien tuloksia sekä tehdä johtopäätöksiä.
Hylätty
Opiskelijalla on puutteelliset tiedot keskeisistä tilastollisista käsitteistä, mitta-asteikoista ja tunnusluvuista. Opiskelija ei kykene toteuttamaan tilastollisia testejä, tulkitsemaan tilastollisten testien tuloksia eikä tekemään johtopäätöksiä. (not translated)
The student is able to identify and define the key concepts and contents related to strategic management and communication.
The student is able to apply the essential contents of strategic management and communication at work organizations and companies.
The student is able to analyze strategic management and communication entities and combine them with professional context
Kai Hintsanen
Tero Vuorinen 2014. Strategiakirja 20 työkalua. Helsinki: Talentum. KURSSIKIRJA
Harisalo, R. 2010. Organisaatioteoriat. Tampere: Tampereen yliopistopaino Oy. Sivut 237-263.
Huotari, P.2009. Strateginen osaamisen johtaminen kuntien sosiaali- ja terveystoimessa. Neljän kunnan sosiaali- ja terveystoimen esimiesten käsityksiä strategisesta osaamisen johtamisesta. Tampereen Yliopisto. Väitöskirja.
Hämäläinen, V., Maula, H. & Suominen, K. 2016. Digiajan Strategia. E-Kirja. Alma Talent Oy.
Juholin, E. 2010. Arvioi ja paranna! Viestinnän mittaamisen opas. Vantaa: Hansaprint
Juholin, E. 2011. Communicare! Viestintä strategiasta käytäntöön. Vantaa: Hansaprint
Kamensky, M. 2014. Strateginen johtaminen. Menestyksen timantti. Helsinki:Talentum.
Kaplan, R. S., & Norton, D. P. 2009. Strategiaverkko. Helsinki: Talentum.
Kehusmaa, K. 2010. Strategiatyö - Organisaation voimanlähde. Helsinki: Kaup-pakamari.
Kortetjärvi-Nurmi, S. & Murtola, K. 2016. Areena: Yritysviestinnän käsikirja. 1.-2. painos. Helsinki: Edita. E-kirja.
Laaksonen & Ollila 2017. Lähijohtamisen perusteet terveydenhuollossa. Keuruu: Otavan Kirjapaino Oy (ilmestyy 1/2017). (e-kirja), sivut 10-29.
Lindroos, J & Lohivesi, K. 2010. Onnistu strategiassa. Juva. WS Bookwell Oy.
Mantere, S., Suominen, K. & Vaara, E. 2011. Toisinajattelua strategisesta joh-tamisesta. Helsinki: WSOYpro Oy.
Mitronen, L. & Raikaslehto, T. 2019. Voittajan strategia. Helsinki: Alma Talent.
Ritakallio, T. & Vuori, T.O. 2018. Elävä strategia. Helsinki: Alma Talent.
Strandman, K. 2009. Se vain ilmestyi - vuorovaitukseen perustuva strategian viestintä kuntaorganisaatiossa. Akateeminen väitöskirja, Lapin yliopisto. Tampere: Juvenens Print.
Valvio, T. 2010. Palvelutapahtuma ja asiakkaan kohtaaminen. Helsinki. Hel-singin seudun kauppakamari.
Åberg, L. 2011. Yhteisöviestinnän johtaminen: Strategisen viestinnän työkalut. Viestinnän erikoiskurssi. Luentomateriaali. https://blogs.helsinki.fi/aberg/fi-les/2011/01/vj11kolmas1.pdf (not translated)
Tämä opintojakso toteutetaan kokonaisuudessaan verkko-opintoina tuni.moodle -alustalla. Kurssi sisältää itsenäistä opiskelua, tiimityöskentelyä, ryhmäkeskusteluja verkossa ja yritysvierailuja (1-2). Ne toteutetaan joko yksin ja tiimeissä. Kurssilla hyödynnetään vertaisoppimista ja -arviointia. Opintojaksossa on kolme oppimiskokonaisuutta / osiota, jotka kaikki toteutetaan osallistujien kurssialustalle itse muodostamissa ( 4 henkilöä) tiimeissä. Kokonaisuuteen kuuluu myös kurssin alussa toteutettava ennakkotehtävä. (not translated)
Opintojaksossa on kolme oppimiskokonaisuutta / osiota, jotka kaikki toteutetaan tiimeissä ja tiimit saavat kustakin kokonaisuudesta erillisen arvosanan, jotka muodostavat opintojakson kokonaisarvosanan. (not translated)
Finnish
20.09.2020 - 05.12.2020
15.05.2020 - 01.09.2020
5 cr
20YAMK
20 - 40
Kai Hintsanen, Marjo Räsänen, Tuula Niemi
Edellyttää aktiivista tiimeissä toimimista. (not translated)
Social Services, Master
Master's Degree Programme in Social Services
TAMK Main Campus
3 cr
5 cr
0-5
Ei mahdollisuutta. (not translated)
Ennakkotehtävä kurrsin alussa omasta organisaatiosta tai muusta vastaavanlaisesta organisaatiosta omalta alalta. Yritysvierailu kurssin aikana yksin tai tiimissä valittuun organisaatioon/yritykseen. Yritysvierailun voi tehdä myös etänä digitaalisia välineitä hyödyntämällä. (not translated)
Kurssi suoritetaan oppimistehtävien avulla, ei sisällä tenttiä. Jatkuva näyttö osallistumalla aktiivisesti kurssin tehtäviin ja keskusteluihin. (not translated)
Itsenäinen työskentely yksin/tiimissä 135 h. (not translated)
1. kokonaisuus: Missio, arvot, visio, strategia. Osio 1
2. kokonaisuus: Strategiaprosessi, Strateginen johtaminen, Strategian toimeenpano ja viestintä. Osio 2
3. kokonaisuus: Prosessijohtaminen, muutosjohtaminen ja viestintä. Osio 3 (not translated)
Ei osaa tunnistaa ja määritellä strategiseen johtamiseen ja viestintään liittyvät keskeisiä käsitteitä ja sisältöjä. (not translated)
Osaa tunnistaa ja määritellä strategiseen johtamiseen ja viestintään liittyvät keskeiset käsitteet ja sisällöt. (not translated)
Osaa soveltaa strategisen johtamisen ja viestinnän keskeisiä sisältöjä työorganisaatioissa ja yrityksissä. (not translated)
Osaa analysoida strategisen johtamisen ja viestinnän kokonaisuuksia ja yhdistää niitä ammatilliseen kontekstiin. (not translated)
The submissions are completed on time. Selected topics and tools are in the line with the course topic. However. the submission fails to address the assignment. The submission is highly limited and biased or does not consider the given instructions
The submission addresses the problem in the case with several appropriate tools. The solution identifies the causes of the problem. Each solution is considered and the advantages and disadvantages each solution are clearly explained. A recommendation is made as the most appropriate solution with an explanation.
Additional insights, analysis, synthesis or hypothesis are given. E.g. The long-term consequences of the solution are considered. Recommendations for action to avoid a repeat of the problem are provided.
Aija Paananen
Finnish
18.08.2020 - 23.11.2020
15.05.2020 - 01.09.2020
5 cr
20YAMK
20 - 40
Aija Paananen
Lähiopetus 3.- 5.9. (not translated)
Social Services, Master
Master's Degree Programme in Social Services, Master's Degree Programme in Automation in Smart Industry, Master's Degree Programme in Technology Management
TAMK Main Campus
3 cr
2 cr
0-5
The student will identify some of the key steps and methods of the service design process. He has not been able to critically apply service design methods and thinking in his own development project. He has not been able to engage clients and stakeholders in development activities. The student has completed some of the assignments.
The student recognizes the key steps and methods of the service design process. He has been able to compare and justify the service design methods he has chosen for his development project. He has been able to engage clients and stakeholders in development activities. The student has completed the given assignments
The student understands comprehensively the key steps and methods of the service design process. He has been able to analyze the benefits of the methods and based his selection of service design methods on his own development project. He has been able to engage clients and stakeholders in development activities and has been successful in bringing his development project to the customer. Throughout the project, he has been able to work with the various partners in a responsible, flexible and constructive manner. The student has completed all the assignments in a commendable manner
The student does not recognize the essential steps and methods of the service design process. He has not been able to critically apply service design methods and thinking in his own development project. He has not been able to engage clients and stakeholders in development activities. The student has not completed the given assignments.
Mirva Kolonen
Löytyy verkkototeutukselta Moodle-toteutuksen alkaessa (not translated)
- hyväksytyt harjoitustehtävät, tarkemmat perusteet löytyvät opintojakson tiedoista (not translated)
Finnish
18.09.2020 - 27.11.2020
15.05.2020 - 28.08.2020
5 cr
20YAMK
20 - 40
Tutta Tanttari, Taija Karhe
Opintojakso toteutetaan sekä etä- että lähiopetuksena annetun aikataulun mukaan.
Pakollinen läsnäolo kaikilla kontaktikerroilla ja sitoutuminen toimeksiantajan projektiin läpiviemiseen. (not translated)
Social Services, Master
Master's Degree Programme in Social Services
TAMK Main Campus
3 cr
2 cr
0-5
- sovitaan henkilökohtaiseti tarpeen mukaan (not translated)
- harjoitus/projektityö tehdään joko omaan organisaatioon tai ulkopuoliselle toimeksiantajalle (not translated)
- tehtävät ja projektit (not translated)
- vieraskielinen lähdemateriaali (not translated)
- 135 h, vaatii sitoutumista projektin totetuttamiseen, kolme lähikertaa pe 18.9 klo 8.30-15.30, to 29.10. klo 8.30-15.30 ja pe 27.11. klo 8.30-11.30 ja lisäksi toimeksiannon vaatima läsnäolo (not translated)
kts. Moodle (not translated)
Student knows the principals of quality assurance. Student is able to design impact assessment process and its phases and knows the key methods of assessment in social work field. Student recognizes the importance of quality assurance and impact assessment as part of decisionmaking process and action.
Student is able to apply the principals of quality assurance. Student is able to design impact assessment process and its phases and knows the key methods of assessment in social work field. Student is able to analyze the meaning of quality assurance and impact assessment as part of decision making process and action.
Student is able to apply and analyze the principals of quality assurance. Student is able to design and develop impact assessment process and its phases and is able to apply and develop assessment methods in his/her work in social work filed. Student is able to argue the use of quality assurance and impact assessment as part of decisionmaking process and embed assessment in the activity. recognizes the importance of quality assurance and impact assessment as part of decision making
Merja Sinkkonen
ks. Moodle (not translated)
Finnish
01.08.2020 - 31.10.2020
02.07.2020 - 31.10.2020
5 cr
19YSO
Ulla-Maija Koivula, Merja Sinkkonen
Social Services
Master's Degree Programme in Social Services
TAMK Main Campus
3 cr
4 cr
0-5
Ei ole (not translated)
Lähiopetus 16 tuntia
Ohjaustunit 8 tuntia
itsenäisen työn osuus 111 tuntia (not translated)
Opiskelija tietää laadunhallinnan periaatteet. Opiskelija osaa suunnitella vaikuttavuuden arviointiprosessin eri vaiheet (tavoite, ratkaisu, tuotos, muutos, vaikutus) sekä tietää vaikuttavuuden arvioinnin keskeiset menetelmät sosiaalialalla. Opiskelija tunnistaa laadunhallinnan ja vaikuttavuuden arvioinnin merkityksen osana päätöksentekoa ja osana toimintaa. (not translated)
Opiskelija osaa soveltaa laadunhallinnan periaatteita. Opiskelija osaa itsenäisesti suunnitella vaikuttavuuden arviointiprosessin eri vaiheet (tavoite, ratkaisu, tuotos, muutos, vaikuttavuus) sekä osaa soveltaa vaikuttavuuden arvioinnin keskeisiä menetelmiä sosiaalialalla. Opiskelija osaa arvioida laadunhallinnan ja vaikuttavuuden arvioinnin merkitystä osana päätöksentekoa ja osana toimintaa. (not translated)
Opiskelija osaa soveltaa ja arvioida laadunhallinnan periaatteita. Opiskelija osaa itsenäisesti suunnitella ja kehittää vaikuttavuuden arviointiprosessin eri vaiheita (tavoite, ratkaisu, muutos, vaikuttavuus) sekä osaa soveltaa ja kehittää omalta osaltaan vaikuttavuuden arvioinnin menetelmiä sosiaalialalla. Opiskelija osaa perustella laadunhallinnan ja vaikuttavuuden arvioinnin tulosten käytön osana päätöksentekoa ja viedä arvioinnin osaksi toimintaa. (not translated)
The main topics of the course are covered in assignments. The student recognizes and describes the theoretical starting points of social work. Identifies concepts, but does not show much about applying them to one's own thinking or to structuring one's social work practices and perceptions.
The main themes of the course are vcovered. The student is proficient in the theoretical background of social work. Student defines the concepts, and reflects them to their own thinking, experiences and perceptions. The student is able to analyze the work orientations of social work based on theoretical understanding in a comprehensive and versatile way and to apply the knowledge obtained in practice.
The student has a clear and diverse understanding of the theoretical background of social work and is able to critically analyze the theoretical basis of social work orientations. The student is able to apply social theory in various contexts and is capable of critical theoretical reflection. The practical application of knowledge and theory is extensive and analytical.
The objectives of the course have not been achieved. All aspects of the course have not been successfully completed.
Payne, Malcolm (2020): How to Use Social Work Theory in Practice. An Essential Guide. Policy Press, Bristol University Press. (not translated)
Etäopetus (tiimityö ja luennot), itsenäinen opiskelu, yhteistoiminnallinen opiskelu, Moodletentti (not translated)
Moodletentti (arviointiasteikko 0-5) (not translated)
Finnish
28.08.2020 - 04.12.2020
02.07.2020 - 31.08.2020
5 cr
20YESO
0 - 32
Marjo Harju, Anne Sahi, Minna Niemi
Social Services
Master's Degree Programme in Social Services
TAMK Main Campus
3 cr
3 cr
0-5
Moodle-tentti viikolla 46. (not translated)
Opetus:
28.8.2020 klo 8.30-15.30: Marjo Harju ja Minna Niemi
25.9.2020 klo 8.30-11.30: Minna Niemi
19.11.2020 klo 8.30-11.30: Marjo Harju
4.12.2019 klo 8.30-14.00: Marjo Harju ja Minna Niemi (not translated)
Opintojakson tavoitteita ei ole saavutettu, kurssisuorituksen kaikki osa-alueet eivät ole hyväksytysti suoritettuja. (not translated)
Opintojakson keskeiset teemat käsitelty tehtävissä. Opiskelija tunnistaa ja osata kuvata sosiaalityön teoreettisia lähtökohtia. Nimeää käsitteet, mutta ei juurikaan osoita niiden soveltamista omaan ajatteluun tai sosiaalialan työn käytäntöjen ja havaintojensa jäsentelyyn. (not translated)
Opintojakson keskeiset teemat käsitelty monipuolisesti. Opiskelija hallitsee laajalti sosiaalialan teoreettisia lähtökohtia. Nimeää käsitteet, ja osoittaa niiden yhteyden omaan ajatteluun, sekä kokemuksensa ja havaintojensa jäsentelyyn. Opiskelija kykenee laaja-alaisesti ja monipuolisesti analysoimaan sosiaalialan työorientaatioita teorialähtöisesti, ja soveltamamaan saamaansa tietoa käytäntöön (not translated)
Opiskelijalla on selkeä ja monipuolinen ymmärrys sosiaalialan teoreettista lähtökohdista, ja hän osaa analysoida sosiaalialan työorientaatioiden teoreettista perustaa kriittisesti. Opiskelija osaa soveltaa sosiaalialan teoriaa eri yhteyksissä ja kykenee kriittiseen teoreettiseen reflektioon. Tiedon ja teorian soveltaminen käytäntöön on laaja-alaista ja analyyttistä. (not translated)
There is no realizations attached to this degree programme.
Master's Degree in Social Services
http://www.tuni.fi:Bachelor of Social Services, EQF 6 and at least three years of work experience in a relevant field after graduation.
Credit transfer for studies means that the student can transfer prior higher education studies to the studied degree if they meet the competence objectives of the degree programme. Any studies completed in other higher education institutions can be included in the elective studies.
Students of Tampere University of Applied Sciences (TAMK) may propose credit transfer based on their prior studies and competence.
Credit transfer follows the spesific instructions of TAMK.
The programme corresponds to the competence framework described in European Qualification Framework (EQF) and the National Quality Framework (NQF). EQF enables lifelong learning and the flexibility of degrees within Europe. The master’s degree corresponds to the competence level 7.
Ammattikorkeakoululaki ja asetus ammattikorkeakouluista
The programme corresponds to the competence framework described in European Qualification Framework (EQF) and the National Quality Framework (NQF). EQF enables lifelong learning and the flexibility of degrees within Europe. The master’s degree corresponds to the competence level 7.
https://www.tuni.fi/studentsguide/handbook/tamk?page=2264
Sosiaalialan työtä ohjaavat YK.n ihmisoikeuksia koskevat periaatteet. Nämä periaatteet muodostavat tutkinnon arvoperustan.
1. Ihmisarvo ja oikeudenmukaisuus
2. Yksilön itsemäärämisoikeuden ja yksityisyyden kunnioittaminen
3. Sosiaalisen osallisuuden edistäminen yhteisöissä ja yhteiskunnassa
4. Syrjinnän ja väkivallan vastustaminen
5. Köyhyyden vähentäminen
Koulutuksessa keskeisiä opiskeltavia aiheita ovat sosiaalityöhön, huono-osaisuuteen, palvelurakenteisiin sekä palveluohjaukseen liittyvät sisällöt. Hyvinvointipalveluiden johtamisen ja kehittämisen osaaminen monimutkaistuvissa ja kansainvälisissä toimintaympäristöissä muodostaa laajimman kokonaisuuden.
Ensimmäisenä vuonna opinnot keskittyvät sosiaalityön teoreettisiin lähtökohtiin sekä toimintaympäristön ajankohtaisiin erityiskysymyksiin. Toisen vuoden keskiössä ovat johtamisosaaminen, tutkimuksellinen kehittämistoiminta sekä opinnäytetyön toteuttaminen. Kansainvälistymistä tuetaan opinnoissa eri tavoin.
Social services management and leadership, development tasks, diverse projects, and other expert tasks.
The master’s degree from a university of applied sciences produces the same eligibility for postgraduate studies as a master’s degree from a university.
Evaluation is based on the common evaluation criteria of TAMK.
https://www.tuni.fi/studentsguide/handbook/tamk?page=2198
Completion of studies and achievement of competence objectives in the extent set by the curriculum.
The scope of the degree is 90 cr. It consists of both classroom meetings (2-3 days/month) and independent work. The amount of independent study is large in the programme.
Your networking will be supported by collaboration between programmes and students from different universities of applied sciences. The learning methods include both independent work and inclusive working, for example working in small groups, study visits and on-line studies. Together with your teacher tutor you will draw up your individual study plan to follow during your studies.
Curricula are developed together with other Universities of Applied Sciences and other Master's programs in Tampere University of Applied Sciences.
Different co-operation projects are included in the program, such as Thesis projects. There are also regular meetings and networking with working life.