Siirry suoraan sisältöön

Hyvinvointiteknologian ylempi tutkinto-ohjelma (sosiaali-, terveys- ja liikunta-ala)

Tutkinto:
Sosiaali- ja terveysalan ylempi ammattikorkeakoulututkinto

Tutkintonimike:
Bioanalyytikko (ylempi AMK)
Ensihoitaja (ylempi AMK)
Fysioterapeutti (ylempi AMK)
Kätilö (ylempi AMK)
Röntgenhoitaja (ylempi AMK)
Terveydenhoitaja (ylempi AMK)
Sairaanhoitaja (ylempi AMK)
Sosionomi (ylempi AMK)

Laajuus:
90 op

Tutkintonimike ja tutkinnon taso

Bioanalyytikko (ylempi AMK), Ensihoitaja (ylempi AMK), Fysioterapeutti (ylempi AMK), Kätilö (ylempi AMK), Röntgenhoitaja (ylempi AMK), Sairaanhoitaja (ylempi AMK), Terveydenhoitaja (ylempi AMK), Sosionomi (ylempi AMK)

Yhteystiedot

vastuuopettaja
Lea Saarni
osaamispäällikkö
Päivi Hautaviita
opintoasiankoordinaattori
Riitta-Liisa Mäntylä
opinto-ohjaaja
Tiina Säilä

Hakukelpoisuus ja hakeminen

Ylempi AMK -tutkinto on tarkoitettu henkilöille, jotka ovat suorittaneet sosiaali- tai terveysalan AMK tutkinnon (bioanalyytikko, ensihoitaja, fysioterapeutti, kätilö, röntgenhoitaja, sairaanhoitaja, terveydenhoitaja, sosionomi) tai vastaavan opistoasteen tai ammatillisen korkea-asteen tutkinnon ja joille on kertynyt vähintään kaksi vuotta työkokemusta asianomaiselta alalta em. tutkinnon jälkeen.

Aiemmin hankitun osaamisen tunnustaminen

Opintojen hyväksilukeminen tarkoittaa, että opiskelija voi hakea hyväksiluettavaksi korkeakouluissa suoritettuja tutkinnon tavoitteisiin ja tasoon soveltuvia opintoja.
Hakeminen tapahtuu TAMK:n erillisen ohjeen mukaisesti.

Tutkintovaatimukset ja niitä koskevat säännöt

Koulutus noudattaa European Qualification Framework (EQF:n) mukaisia osaamisen tasokuvauksia sekä tutkintojen ja muun osaamisen kansallisen viitekehyksen (NQF) osaamiskuvauksia. Ylemmän ammattikorkeakoulututkinnon osaamista vastaava taso on 7.

Tutkinnon profiili

Hyvinvointiteknologialla tarkoitetaan erilaisia teknisiä ja teknologisia ratkaisuja, joilla ylläpidetään ja parannetaan ihmisen elämänlaatua, hyvinvointia tai terveyttä. Lisäksi hyvinvointiteknologioilla tarkoitetaan organisaatioiden henkilöstön käyttämiä, toimintaa ohjaavia ja arvioivia järjestelmiä. Koulutuksen arvoperustana ovat hyvinvointi- ja terveysteknologioihin liittyvä elinkaariajattelu, kestävä kehitys ja eettisyys.

Tutkinnon keskeiset osaamistavoitteet ja vuositeemat

Tutkinnon tavoitteena on antaa opiskelijalle valmiudet toimia hyvinvointiteknologian asiantuntijana ja kehittäjänä. Lisäksi tavoitteena on antaa opiskelijalle projektinhallintataitoja ja valmiuksia hyvinvointiteknologisten tuotteiden ja palveluiden innovointiin ja kehittämiseen. Koulutuksen lähtökohtina ovat työelämässä tapahtuvat muutokset ja vaatimukset. Yhteiskunnalliset muutokset edellyttävät asiakas- ja käyttäjälähtöisten, näyttöön perustuvien ja vaikuttavien toimintamallien käyttöönottoa sekä niiden johtamista ja arviointia. Koulutuksen tuottamia keskeisiä osaamisia ovat rakennetun ympäristön esteettömyyden suunnitteluosaaminen, terveyden- ja sosiaalihuollon apuvälinepalveluosaaminen, asiakaslähtöinen projektiosaaminen, terveysalan laitteiden viranomaisvaatimusten dokumentointiosaaminen, terveys- ja sosiaalialan teknologisten ratkaisujen hankintaosaaminen, terveys-/hyvinvointiteknologioiden ICT ratkaisut ja hyvinvointialan palveluliiketoimintaosaaminen.

Sijoittuminen työelämään

Hyvinvointiteknologian koulutuksesta valmistuneet henkilöt voivat sijoittua hyvinvointiteknologian asiantuntijoiksi, hyvinvointiteknologiaohjaajiksi, kehittämiskoordinaattoreiksi, projektipäälliköiksi, sovellus-/järjestelmäasiantuntijoiksi (asiakas- ja potilastietojärjestelmät), laitevastaaviksi (sairaalassa), hyvinvointiteknologiakoordinaattoreiksi ja suunnittelijoiksi.

Jatko-opintomahdollisuudet

Tutkinnon suorittamisen jälkeen voit hakeutua opettajan pedegogisiin opintoihin joko ammattikorkeakoulussa tai yliopistossa ja saada ammatillisen opettajan pätevyyden. Kelpoisuus yliopistollisiin lisensiaatin ja tohtorin tutkintoihin on neuvoteltava erikseen kunkin tiedekunnan ja oppiaineen kanssa.

Opintosuoritukset ja niiden arviointi

Suoritusten arvioinnissa käytetään pohjana TAMKin yleisiä arviointikriteereitä. Opiskelijoiden kanssa sovitaan opintojakson alussa opintojakson suoritus- ja arviointitavat. Nämä tiedot ja tarkemmat kriteerit löytyvät kunkin opintojakson toteutussuunnitelmasta. Opetuksen toteuttamisessa ja arvioinnissa noudatetaan TAMKin tutkintosääntöä.

Valmistuminen

Valmistumisen ehtona on opintojen suorittaminen opetussuunnitelman mukaisessa laajuudessa.

Opintojen toteuttaminen

Opinnot toteutetaan yhdessä sosiaali- ja terveysalan, liiketalouden ja tekniikan alan opiskelijoiden kanssa. Koulutus toteutetaan monimuoto-opintoina, jonka voi toteuttaa työn ohella.
Lähiopetusta on keskimäärin joka toinen viikko, torstai-iltaisin ja perjantaisin (8.30-16).

Tutkinnon kehittäminen

Opetussuunnitelmaa kehitetään yhteistyössä TAMKin muiden YAMK-koulutusten kanssa. Yhteistyö työelämän kanssa toteutuu opinnäytetöinä, hankkeina, verkostoyhteistyönä ja neuvottelukuntatoimintana. Opiskelijoilta kerätään vuosittain opintojaksopalautetta ja henkilökohtaista palautetta HOPS-keskusteluissa. Lisäksi valmistuneiden palaute kootaan sähköisellä kyselyllä.

Hyvinvointiteknologian ylempi tutkinto-ohjelma
Tunnus
(21YHS)
Hyvinvointiteknologian ylempi tutkinto-ohjelma
Tunnus
(21YHS)
Hyvinvointiteknologian ylempi tutkinto-ohjelma
Tunnus
(21YHS)
Hyvinvointiteknologian tutkinto-ohjelma
Tunnus
(19YHS)
Ilmoittautumisaika

08.05.2023 - 03.09.2023

Ajoitus

01.08.2023 - 31.12.2023

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Terveysteknologia YAMK

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Hyvinvointiteknologian ylempi tutkinto-ohjelma (tekniikan ja liikenteen ala)
  • Hyvinvointiteknologian ylempi tutkinto-ohjelma (sosiaali-, terveys- ja liikunta-ala)
  • Hyvinvointiteknologian ylempi tutkinto-ohjelma (liiketalouden ala)
Opettaja
  • Lea Saarni
  • Pekka Pöyry
  • Tony Torp
Vastuuhenkilö

Lea Saarni

Ryhmät
  • 23YHL
    Hyvinvointiteknologa 2023 tradenomi, ylempi amk
  • 23YHT
    Hyvinvointiteknologia 2023 insinööri, ylempi amk
  • 23YHS
    Hyvinvointiteknologia 2023 sote, ylempi amk

Tavoitteet (OJ)

Opiskelija
- tietää keskeiset data-analytiikan termit ja käsitteet
- tietää (terveydenhuollon) datan keräämis-, tallennus- ja analysointimenetelmien periaatteet
- osaa hyödyntää data-analytiikka päätöksenteon välineenä
- tietää yleisimmät datan hallinta- ja visualisointimenetelmät
- ymmärtää datan merkityksen ja käyttökohteet terveydenhuollon prosesseissa
- tietää koneoppimisen keskeiset termit ja käsitteet sekä periaatteet

Sisältö (OJ)

Keskeiset käsitteet: terveydenhuollon datan määritelmä, Big Data, datan visualisointi, algoritmit, koneoppiminen, tekoäly
Terveydenhuollon datan kategoriat
Johdatus Big Dataan ja sen hyödyntämistapoihin terveydenhuollossa
Datan hyödyntämismenetelmiä
Yleisimpiä Big Data –järjestelmiä
Johdatus algoritmiikkaan, koneoppimisen ja tekoälyn perusteisiin

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija
- osaa käsitellä dataa
- osaa analysoida ja tehdä datan visualisointeja
- tuntee tekoälyn perusteet ja tärkeimmät käsitteet sekä tärkeimpiä sovelluskohteita terveydenhuollon alueella.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija
- osaa käsitellä dataa
- osaa analysoida ja tehdä datan visualisointeja
- tuntee tekoälyn perusteet ja tärkeimmät käsitteet
- osaa luoda esimerkkien pohjalta tekoälysovelluksia terveydenhuollon alueella
- ymmärtää datan merkityksen terveydenhuollon johtamisen prosesseissa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija
- osaa käsitellä monipuolisesti dataa
- osaa analysoida ja tehdä datan visualisointeja
- tuntee hyvin tekoälyn perusteet ja tärkeimmät käsitteet
- osaa luoda tarkoituksenmukaisia tekoälysovelluksia terveydenhuollossa
- ymmärtää datan merkityksen terveydenhuollon johtamisen prosesseissa.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Ei tenttiä.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Tarkemmat arviointiperusteet julkaistaan kurssin Moodle -sivuilla kurssin osatoteutuksittain aloituskerralla

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Teams -opetus, lähiopetus, Moodle -alustalla tehtävät etätehtävät, loppututkielman teko.

Oppimateriaalit

Julkaistaan kurssin Moodle -sivuilla tai kurssin Teamsissa ennen kurssin alkua.

Sisällön jaksotus

Data-analytiikka terveydenhuollossa 2,5op osuus
Tekoäly terveydenhuollossa 2,5 op osuus

Lisätietoja opiskelijoille

Kurssi jaetaan kahteen 2,5 opintopisteen osatoteutukseen, joista toinen on tekoäly ja toinen data-analytiikka. Kurssin kokonaisarvio muodostuu näiden osatoteutusten keskiarvon perusteella lähimpään kokonaislukuun pyöristettynä.

Ilmoittautumisaika

01.08.2023 - 30.08.2023

Ajoitus

31.08.2023 - 14.10.2023

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

TKI-osuus

2 op

Toteutustapa

Etäopetus

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 40

Koulutus
  • Yrittäjyyden ylempi tutkinto-ohjelma
  • Kliinisen asiantuntijan ylempi tutkinto-ohjelma
  • Väyläopinnot toisen asteen yhteistyöoppilaitosten opiskelijoille
  • Hyvinvointiteknologian ylempi tutkinto-ohjelma (sosiaali-, terveys- ja liikunta-ala)
  • Degree Programme in Media, students who began in 2013 or earlier
  • Kansainvälisen myynnin ja myynnin johtamisen ylempi tutkinto-ohjelma
  • Mediatuottamisen ylempi tutkinto-ohjelma
  • Avoin ammattikorkeakoulu
  • Moderni johdon assistentti
  • Digitekijä Fast Track -erikoistumiskoulutus
  • Asiakas- ja palveluohjauksen erikoistumiskoulutus
  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma
  • Digitaalinen talousohjaus -erikoistumiskoulutus
  • Hyvinvointiteknologian ylempi tutkinto-ohjelma (liiketalouden ala)
Opettaja
  • Mari Stenvall
Ryhmät
  • 23YAMK
    Ylempi amk, yhteiset opinnot

Tavoitteet (OJ)

• Kurssin jälkeen opiskelija osaa:
• kehittää, suunnitella ja toteuttaa asiakashankintaa yrityksen digitaalisissa markkinointikanavissa
• suunnitella ja toteuttaa hakukoneoptimointia ja –markkinointia
• käyttää GoogleAds –työkalua
• suunnitella GoogleAds -työkalun hyödyntämisen organisaatiossa

Sisältö (OJ)

Opintojakson sisällöt
• GoogleAds työkalun käyttö
• Hakukoneoptimointi (SEO) ja hakusanojen valinta
• Hakukonemainonta (GoogleAds)

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija
• osaa suorittaa opintojakson oppimistehtävät
• osoittaa niiden perusteella hallitsevansa opintojakson perussisällön
• osaa soveltaa oppimaansa työelämän tilanteissa, mutta osaamisen jakamisessa on paljon parannettavaa

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija
• suoriutuu opintojakson tehtävistä kokonaisuutena hyvin
• aktiivisena oppijanan yksilönä ja tiimissä pystyy osoittamaan kirjallisuudesta, luennoilta ja muista lähteistä hankkimansa tiedon ja käytänteiden soveltamiskykyä työelämää analysoivissa ja kehittävissä tehtävissä

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija
• pystyy suorittamaan kaikki opintojakson osiot kiitettävästi
• hän on osoittanut mielenkiintoa ja motivaatiota oppia yksilönä ja tiimissä ja osaa jakaa osaamistaan toisille
• hallitsee opintosisällön ja soveltaa kirjallisuudesta, luennoilta ja muista lähteistä oppimaansa taitavasti työelämää analysoivissa ja kehittävissä tehtävissä

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

aloitusluento 31.8.2023 klo 16-18 ETÄ
asiantuntijaluento 6.10.2023 klo 14-16 ETÄ

Muutoin työskentely verkossa ilman aikataulutettuja etä/lähitapaamisia.

Ilmoittautumisaika

08.05.2023 - 31.08.2023

Ajoitus

01.08.2023 - 31.12.2023

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Terveysteknologia YAMK

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Englanti
Koulutus
  • Hyvinvointiteknologian ylempi tutkinto-ohjelma (tekniikan ja liikenteen ala)
  • Hyvinvointiteknologian ylempi tutkinto-ohjelma (sosiaali-, terveys- ja liikunta-ala)
  • Hyvinvointiteknologian ylempi tutkinto-ohjelma (liiketalouden ala)
Opettaja
  • Heidi Peltolehto
  • Lea Saarni
Vastuuhenkilö

Lea Saarni

Ryhmät
  • 23YHL
    Hyvinvointiteknologa 2023 tradenomi, ylempi amk
  • 23YHT
    Hyvinvointiteknologia 2023 insinööri, ylempi amk
  • 23YHS
    Hyvinvointiteknologia 2023 sote, ylempi amk

Tavoitteet (OJ)

The student
- knows definitions, terminology and basic concepts of health information systems and is able to apply them in social and health care context
- understands the specifics and key standards of health information and is able to analyse their meanings in different health information systems
- knows the key architectures, use of electronic patient records and personal health records and is able to analyse them in health care system
- understands the most important interoperability issues related to patient records and is able to resolve them
- knows the typical eHealth applications and is able to evaluate their benefits.

Sisältö (OJ)

Roles of the different stakeholders. Cases: Finland and some other countries.
Introduction to Health Care Processes.
Healthcare operations management and health economics.
Health information management, an overview.
Structured and unstructured clinical data. Data quality. Medical knowledge management. Handling of personal sensitive medical data.
Clinical and departmental information systems.
Standards and regulation overview and Electronic Health Record.
Health ICT system development and delivery process.
Personal Health Informatics.
Future trends in health ICT and Health Care ICT market.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

The student
• knows definitions, terminology and basic concepts of health information systems, but is not able to apply them in social and healthcare context
• is able to name some key standards of health information systems
• understands some architectures and electronic patient record and personal health record
• knows some eHealth platforms and mobile applications for different social and healthcare users, but is not able to assess their benefits for them
• can weakly apply the previously mentioned information into practicality in the project work
• is not able to make ideas of the future trends and technologies

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

The student
• knows definitions, terminology and basic concepts of health information systems and is able to apply them in social and healthcare context
• understands the main key standards of health information systems and is able to analyze their use in different applications and solutions
• knows the key architectures and electronic patient record and personal health record in that architecture
• knows eHealth platforms and mobile applications for different social and healthcare stakeholders and users and is able to assess their benefits for them
• can apply all the previously mentioned information into practicality in the project work and argument some of the chosen solutions
• knows and is able to make some ideas of the future trends and technologies

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

The student
• knows definitions, terminology and basic concepts of health information systems and is able to apply them in social and healthcare context
• understands the key standards of health information systems and is able to analyze their use in different applications and solutions
• knows the key architectures and electronic patient record and personal health record in that architecture
• knows eHealth platforms and mobile applications for different social and healthcare stakeholders and users and is able to assess their benefits for them
• can apply all the previously mentioned information into practicality in the project work and argument chosen solutions
• knows and is able to innovate the future trends and technologies

Arviointiasteikko

0-5

Ilmoittautumisaika

19.12.2022 - 28.09.2023

Ajoitus

28.09.2023 - 24.11.2023

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Terveysteknologia YAMK

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Hyvinvointiteknologian ylempi tutkinto-ohjelma (tekniikan ja liikenteen ala)
  • Hyvinvointiteknologian ylempi tutkinto-ohjelma (sosiaali-, terveys- ja liikunta-ala)
  • Hyvinvointiteknologian ylempi tutkinto-ohjelma (liiketalouden ala)
Opettaja
  • Vesa Vuorinen
  • Lea Saarni
  • Juha Tuominen
Vastuuhenkilö

Lea Saarni

Ryhmät
  • 23YHL
    Hyvinvointiteknologa 2023 tradenomi, ylempi amk
  • 23YHT
    Hyvinvointiteknologia 2023 insinööri, ylempi amk
  • 23YHS
    Hyvinvointiteknologia 2023 sote, ylempi amk

Tavoitteet (OJ)

Opiskelija
- osaa analysoida yrityksen sisäisen valmiuden tason ja sen merkityksen tuotteiden ja palveluiden markkinoille pääsemiseksi
- osaa valita kohdemarkkinan ja tunnistaa sekä arvioida markkinoille pääsemisen tekijät, uhat ja mahdollisuudet valitulla markkinalla
- osaa hyödyntää liiketoimintamahdollisuuksien arviointiin liittyviä työkaluja ja analysoida niiden hyötyjä
- osaa muodostaa analyysien ja muiden kertyneiden tietojen pohjalta markkinointistrategian

Sisältö (OJ)

- Markkinointistrategiaan liittyvät käsitteet ja sisällöt
- Tuotteen ominaisuudet ja hyödyt sekä arvontuottaminen
- Asiakassegmentointi
- Asiakastutkimus ja sen analyysi
- Eri analyysityökalujen hyödyntäminen markkinoille saattamisessa
- Markkinointistrategian muodostaminen

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija
- ymmärtää yrityksen sisäisen valmiuden merkityksiä tuotteiden ja palveluiden markkinoille pääsemiseksi, mutta ei osaa analysoida niitä
- osaa tehdä kohderyhmäanalyysiä ja valita mahdollisen kohdemarkkinan, mutta ei perustella valintojaan
- osaa tunnistaa vain muutaman kysyntään vaikuttavista tekijöistä, ja nimeää epärelevantteja uhkia ja mahdollisuuksia valitulla markkinalla
- kuvaa tietoon pohjautuen asiakaskohderyhmiä, mutta ne eivät ole perusteltuja
- yhdistelee satunnaisesti saatuja tietoja, joita hyödyntää markkinointistrategian sisällöissä
- kuvaa omia johtopäätöksiään ja niiden vaikutuksia yrityksen kasvulle ja kansainvälistymiselle
- käyttää suppeasti vain muutamaa eri työkalua markkinointistrategian muodostumisen eri vaiheissa
- osaa muodostaa markkinointistrategian hyödyntäen vain osaa keräämäänsä tietoa.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija
- tietää yrityksen sisäisen valmiuden merkityksiä tuotteiden ja palveluiden markkinoille pääsemiseksi, mutta ei osaa analysoida niitä
- osaa valita kohdemarkkinan, mutta perustelee valintaa niukasti
- tunnistaa kysyntään vaikuttavat tekijät, uhat ja mahdollisuudet valitulla markkinalla
- tunnistaa ja perustelee tietoon pohjautuen keskeisimmät asiakaskohderyhmät
- yhdistelee ja soveltaa saatuja tietoja hyödyntäen niitä markkinointistrategian sisällöissä, mutta johtopäätökset jäävät niukaksi
- osaa tarkastella omia johtopäätöksiään ja niiden käyttökelpoisuutta, riskejä, vaikutuksia yrityksen kasvulle ja kansainvälistymiselle
- osaa hyödyntää ja joiltain osin arvioida eri työkaluja markkinointistrategian muodostumisen eri vaiheissa
- osaa muodostaa analyysien ja tietojen pohjalta markkinointistrategian.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija
- analysoi yrityksen sisäisen valmiuden merkityksiä tuotteiden ja palveluiden markkinoille pääsemiseksi
- osaa valita ja perustella kohdemarkkinan
- osaa tunnistaa kysyntään vaikuttavat tekijät, uhat ja mahdollisuudet valitulla markkinalla
- osaa tunnistaa ja perustella tietoon pohjautuen keskeisimmät asiakaskohderyhmät
- yhdistellä ja soveltaa tarkoituksenmukaisesti saatuja tietoja hyödyntäen niitä markkinointistrategian sisällöissä ja johtopäätöksissä
- osaa kriittisesti tarkastella omia johtopäätöksiään ja niiden käyttökelpoisuutta, riskejä, vaikutuksia yrityksen kasvulle ja kansainvälistymiselle
- osaa monipuolisesti hyödyntää ja arvioida eri työkaluja markkinointistrategian muodostumisen eri vaiheissa
- osaa muodostaa analyysien ja tietojen pohjalta markkinointistrategian.

Arviointiasteikko

0-5

Ilmoittautumisaika

02.12.2023 - 31.12.2023

Ajoitus

01.01.2024 - 31.07.2024

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Terveysteknologia YAMK

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Hyvinvointiteknologian ylempi tutkinto-ohjelma (sosiaali-, terveys- ja liikunta-ala)
Opettaja
  • Heidi Peltolehto
  • Outi Tuisku
  • Pipsa Tuominen
  • Lea Saarni
  • Tapio Yrjölä
  • Teemu Heinimäki
  • Jaana Vainionpää
  • Jussi Ylänen
Vastuuhenkilö

Päivi Hautaviita

Ryhmät
  • 23YHL
    Hyvinvointiteknologa 2023 tradenomi, ylempi amk
  • 23YHT
    Hyvinvointiteknologia 2023 insinööri, ylempi amk
  • 23YHS
    Hyvinvointiteknologia 2023 sote, ylempi amk

Tavoitteet (OJ)

3. Opinnäytetyön raportointi ja arviointi (portin 5 sekä loppuarvioinnin jälkeen), 5 op.

Tavoitteet
Opiskelija
- tuottaa TAMKin ohjeiden ja tutkimuseettisten periaatteiden mukaisen opinnäytetyöraportin ja opinnäytetyöhön liittyvän materiaalin,
- esittää suullisesti, perustelee ja arvioi opinnäytetyössä soveltamiaan tutkimuksellisia menetelmiä, toteutusta ja tuloksia

Sisältö (OJ)

Osasuoritukset vaihtelevat tutkinto-ohjelmakohtaisesti:
- kirjallinen raportin viimeisteleminen ja julkaiseminen
- posterin valmistaminen
- plagioinnin tarkastaminen – Turnitin
- kypsyysnäyte
- opinnäytteen esittäminen arviointitilaisuudessa
- kirjallinen (ja suullinen) vertaisarviointi

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opinnäytetyön arviointikriteerit löytyvät TAMKin Intrasta https://intra.tuni.fi/handbook?page=3104. Opinnäytetyöohjeen liitteissä on erikseen YAMK-opinnäytetöiden arviointikriteerit.
Opintojakso Opinnäytetyön raportointi ja arviointi arvioidaan opinnäytetyön valmistuttua.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opinnäytetyön arviointikriteerit löytyvät TAMKin Intrasta https://intra.tuni.fi/handbook?page=3104. Opinnäytetyöohjeen liitteissä on erikseen YAMK-opinnäytetöiden arviointikriteerit.
Opintojakso Opinnäytetyön raportointi ja arviointi arvioidaan opinnäytetyön valmistuttua.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opinnäytetyön arviointikriteerit löytyvät TAMKin Intrasta https://intra.tuni.fi/handbook?page=3104. Opinnäytetyöohjeen liitteissä on erikseen YAMK-opinnäytetöiden arviointikriteerit.
Opintojakso Opinnäytetyön raportointi ja arviointi arvioidaan opinnäytetyön valmistuttua.

Arviointiasteikko

0-5