Siirry suoraan sisältöön

Palveluliiketoiminnan johtamisen ylempi tutkinto-ohjelma

Tutkinto:
Matkailu- ja ravitsemisalan ylempi ammattikorkeakoulututkinto

Tutkintonimike:
Restonomi (ylempi AMK)

Laajuus:
90 op

Tutkintonimike ja tutkinnon taso

Restonomi (ylempi AMK), NQF 7

Yhteystiedot

Vastuuopettaja
Mika Boedeker

Osaamispäällikkö
Leena Mäkelä

Hakukelpoisuus ja hakeminen

Ammattikorkeakoulun yleiset pääsyvaatimukset, ks. TAMKin www-sivut.

Aiemmin hankitun osaamisen tunnustaminen

Opiskelijan on mahdollista saada tunnustusta aiemmin hankitusta osaamisestaan.
Aikaisemmin hankitun osaamisen ja opintojen hyväksilukuja haetaan sähköisellä järjestelmällä ja osaamisen näytöt järjestetään erikseen sovittuina ajankohtina.

Tutkintovaatimukset ja niitä koskevat säännöt

Opetussuunnitelman mukaisten opintojen suorittaminen ja niitä vastaavan osaamistavoitteiden saavuttaminen.

Tutkinnon profiili

Opintojen laajuus on 90 opintopistettä ja ne on suunniteltu tehtäväksi töiden ohessa. Opinnot kestävät n.1,5 - 2,5 vuotta. Opinnot koostuvat pakollisista syventävistä ammattiopinnoista (30 op), vaihtoehtoisista syventävistä YAMK- sekä vapaasti valittavista opinnoista (30 op) ja opinnäytetyöstä (30 op).

Tutkinnon keskeiset osaamistavoitteet ja vuositeemat

Syventävät ammattiopinnot muodostuvat tutkinto-ohjelman omasta 30 opintopisteen tarjonnasta, jossa painottuvat asiakasarvon rakentuminen ja asiakaskokemuksen kehittäminen, ympäristölähtöinen palvelumaisema, työntekijäkokemuksen johtaminen, asiakaslähtöiset digitaaliset palvelut sekä osto- ja myyntikanavat. Opintojaksot ovat 5 op:n laajuisia. Lisäksi tarjonnassa on TAMKin yhteisiä vaihtoehtoisia syventäviä YAMK-opintoja omien tavoitteidesi mukaisesti. Lisätietoja opintojaksoista ja niiden sisällöistä löytyy TAMKin opinto-oppaasta.

Sijoittuminen työelämään

Restonomi (ylempi AMK) se vahvistaa mahdollisuuksiasi alan tutkimus- ja ylemmän johdon tehtäviin, esim. palveluliiketoiminnan johtaja, toimitusjohtaja, kehitysjohtaja, yksikön johtaja, yrittäjä, opettaja jne.

Jatko-opintomahdollisuudet

Tutkintonimike on restonomi (ylempi AMK), kansainvälisessä käytössä Master of Hospitality Management. Tutkinto tuottaa sinulle saman kelpoisuuden julkiseen virkaan tai tehtävään kuin ylempi korkeakoulututkinto. Sinulla on mahdollisuus hakeutua opintojen jälkeen tiedekorkeakoulujen jatko-opintoihin. Opintojen edellyttämien siltaopintojen määrä riippuu tiedekorkeakoulusta.

Opintosuoritukset ja niiden arviointi

Suoritusten arvioinnissa käytetään pohjana TAMKin yleisiä arviointikriteereitä

Valmistuminen

Valmistumisen ehtona on opintojen suorittaminen opetussuunnitelman mukaisessa laajuudessa.

Opintojen toteuttaminen

Opinnot rakentuvat opetuskertojen ja itsenäisen työskentelyn varaan ja opetuksessa käytetään erilaisia opetusmenetelmiä. Pakollisten syventävien opintojen opetuskerrat toteutetaan pääsääntöisesti torstai-iltaisin (klo 16.30-20), perjantaisin (klo 8-16.00) tai lauantaisin (klo 8.30-15.00) noin kahtena peräkkäisenä päivänä kuukaudessa. Yhteisöllinen tiedon rakentaminen ja jakaminen ovat keskeistä oppimisessa ja opiskelijoiden oletetaan osallistuvan lähiopetukseen. Läsnäolovaatimukset määritellään joka opintojaksolla erikseen. Opetus tapahtuu pääosin suomeksi. Opiskelu edellyttää lisäksi englannin kielen taitoa.

Tutkinnon kehittäminen

Opetussuunnitelmaa kehitetään yhteistyössä TAMKin muiden YAMK-koulutusten kanssa. Yhteistyö työelämän kanssa toteutuu jo työelämässä olevan opiskelijaryhmän myötä sekä mm. opinnäytetöinä ja neuvottelukuntatoimintana. Opiskelijoilta kerätään opintojaksopalaute sekä vuosipalaute.

Palveluliiketoiminnan johtaminen
Tunnus
(23YRESTO)
Palveluliiketoiminnan johtaminen
Tunnus
(21YRESTO)
Palveluliiketoiminnan johtaminen
Tunnus
(19YRESTO)
Ilmoittautumisaika

02.07.2023 - 17.08.2023

Ajoitus

01.08.2023 - 17.11.2023

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketalous ja media

Toimipiste

TAMK Mediapolis

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Palveluliiketoiminnan johtamisen ylempi tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Juha Ikonen
Vastuuhenkilö

Leena Mäkelä

Ryhmät
  • 23YRESTO
    Palveluliiketoiminnan johtaminen YAMK, kevät 2023

Tavoitteet (OJ)

Opiskelija
- ymmärtää digitalisaation vaikutuksen liiketoimintastrategiaan ja keskeisiin prosesseihin
- ymmärtää digitalisaation mahdollisuudet asiakaslähtöisten tuotteiden kehittämisessä
- tietää keskeiset digitalisaatiota ajavat teknologiat
- tietää digitaalisten palveluiden vaatimusmäärittelyprosessin vaiheet

Sisältö (OJ)

- digitalisaation käsitteet, haasteet ja kyberturvallisuusnäkökohdat
- teknologian vaikutus päätöksentekoon
- asiakaskokemuksen kehittäminen
- palvelujen personointi ja automatisointi
- ohjelmiston elinkaaren vaiheet: vaatimusanalyysi, järjestelmäsuunnittelu, ohjelmistosuunnittelu, toteutus, testaus, käyttöönotto ja ylläpito

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija
- tunnistaa ja osaa määritellä digitaalisiin palveluihin ja asiakaskokemukseen liittyvät ilmiöt ja peruskäsitteet.
- tuntee erilaisia asiakaskokemuksen kehittämiseen vaikuttavia teknologioita.
- tarkastelee ja arvioi asiakaskokemukseen vaikuttavia digitaalisia ratkaisuja omasta näkökulmastaan

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija
- jäsentää digitaaliseen asiakaskokemukseen liittyviä ilmiöitä ja käsitteitä sekä näiden välisiä suhteita.
- osaa valita eri vaihtoehdoista sopivimman teknologian ja perustella valintansa.
- tunnistaa teknologian vaikutukset päätöksentekoon

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija
- yhdistää digitalisaatiota ja asiakaskokemuksen teknologioita ammatilliseen kontekstiin.
- analysoi ja arvioi erilaisia asiakaskokemuksen kehittämisen teknologisia ratkaisuvaihtoehtoja.
- ymmärtää teknologian vaikutuksen yrityksen päätöksenteossa

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Kurssilla ei ole tenttiä.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Yksilötehtävät
Ryhmätyöt
Läsnäolo kokoontumisissa

Arviointikriteerit opintojakson tietojen mukaiset.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Opintojakso suoritetaan verkko-opiskeluna.

Opintojakso alkaa avauswebinaarilla, jossa käydään läpi opintojakson perustiedot ja suoritusvaatimukset sekä johdatellaan aiheen pariin. Avauswebinaari tallennetaan ja se on katsottavissa jälkeenpäin Moodlessa. Osallistuminen avauswebinaariin on kuitenkin suositeltavaa.

Opintojakson Moodle aukeaa aloituswebinaariin mennessä. Osakokonaisuudet avautuvat Moodleen kurssin edetessä.

Oppimateriaalit

Marko Filenius: Digitaalinen asiakaskokemus : menesty monikanavaisessa liiketoiminnassa. Docendo Oy 2015. Saatavana e-kirjana, etsi Andorista.
Larry Keeley, Helen Walters, Ryan Pikkel, Brian Quinn, and Brian Quinn: Ten Types of Innovation : The Discipline of Building Breakthroughs. John Wiley & Sons, Incorporated 2013. Saatavana e-kirjana, etsi Andorista.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Webinaarit, kontaktiopetukset, harjoitukset ja kirjallisuuteen tutustuminen sekä muut tehtävät = yhteensä 135 h = 5 op

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Sovittava erikseen kurssin opettajan kanssa.

Ilmoittautumisaika

02.07.2023 - 31.07.2023

Ajoitus

01.08.2023 - 31.12.2023

Laajuus

20 op

Virtuaaliosuus

20 op

TKI-osuus

20 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketalous ja media

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Palveluliiketoiminnan johtamisen ylempi tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Tuija Ylä-Viteli
  • Mika Kylänen
  • Mika Boedeker
  • Leila Kakko
  • Pauliina Airaksinen-Aminoff
  • Sanna Luoto
Vastuuhenkilö

Mika Boedeker

Ryhmät
  • 23YRESTO
    Palveluliiketoiminnan johtaminen YAMK, kevät 2023

Tavoitteet (OJ)

2. Opinnäytetyön toteuttaminen (portin 4 jälkeen), 20 op

Tavoitteet
Opiskelija
- osaa seurata ja edistää oman ammattialansa kehittymistä ja soveltaa ammattialansa tietoja ja teorioita, keskeisiä käsitteitä, menetelmiä ja periaatteita kriittisesti omassa opinnäytetyössään
- osaa soveltaa opinnäytetyössään asianmukaista tutkimuksellista lähestymistapaa,
- osaa toteuttaa oman opinnäytetyönsä suunnitelman mukaisesti ohjausta hyödyntäen

Sisältö (OJ)

Osasuoritukset vaihtelevat tutkinto-ohjelmakohtaisesti:
- empiirisen ja/ tai teoreettisen osuuden toteuttaminen ja kirjallisen raportin kirjoittaminen
- menetelmäopinnot
- tietosuojailmoitus
- opinnäytetyöseminaareihin ja ohjaustilanteisiin osallistuminen ja vertaisarviointi

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opinnäytetyön arviointikriteerit löytyvät TAMKin Intrasta https://intra.tuni.fi/handbook?page=3104. Opinnäytetyöohjeen liitteissä on erikseen YAMK-opinnäytetöiden arviointikriteerit.
Opintojakso Opinnäytetyön toteuttaminen arvioidaan prosessin edetessa hyväksytty-hylätty-periaatteella. Opinnäytetyön kokonaisarvosana annetaan opinnäytetyön valmistuttua.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opinnäytetyön arviointikriteerit löytyvät TAMKin Intrasta https://intra.tuni.fi/handbook?page=3104. Opinnäytetyöohjeen liitteissä on erikseen YAMK-opinnäytetöiden arviointikriteerit.
Opintojakso Opinnäytetyön toteuttaminen arvioidaan prosessin edetessa hyväksytty-hylätty-periaatteella. Opinnäytetyön kokonaisarvosana annetaan opinnäytetyön valmistuttua.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opinnäytetyön arviointikriteerit löytyvät TAMKin Intrasta https://intra.tuni.fi/handbook?page=3104. Opinnäytetyöohjeen liitteissä on erikseen YAMK-opinnäytetöiden arviointikriteerit.
Opintojakso Opinnäytetyön toteuttaminen arvioidaan prosessin edetessa hyväksytty-hylätty-periaatteella. Opinnäytetyön kokonaisarvosana annetaan opinnäytetyön valmistuttua.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Henkilökohtainen ohjaus ja opinnäytetyöseminaarit.

Oppimateriaalit

1) Ojasalo – Moilanen – Ritalahti (2009 tai uudempi). Kehittämistyön menetelmät: uudenlaista osaamista liiketoimintaan. Helsinki: WSOYpro.
2) Toikko – Rantanen (2009 tai uudempi). Tutkimuksellinen kehittämistoiminta: näkökulmia kehittämisprosessiin, osallistamiseen ja tiedontuotantoon. Tampere: Tampere University Press.
3) Menetelmäopetuksen tietovaranto MOTV. [online]. http://www.fsd.uta.fi/menetelmaopetus/
4) Metodix – Metoditietämystä kaikille. [online]. http://metodix.wordpress.com
5) Muu opintojaksolla ilmoitettava materiaali.

Opetusta tukee Moodle-toteutus.

Sisällön jaksotus

Opinnäytetyöseminaarit erikseen ilmoitettavan aikataulun mukaisesti.
- Oman opinnäytetyön esittely 2. vaiheen väliseminaarissa
- Muiden opinnäytetyöesitysten kommentointi työpajamenetelmällä

Lisätietoja opiskelijoille

TOTEUTUKSELLE EI ILMOITTAUDUTA PAKISSA. SUORITUSMERKINTÄ TULEE AUTOMAATTISESTI WIHIN KAUTTA.

Opinnäytetyön tavoitteena on työelämän kehittäminen. Se kehittää ja osoittaa opiskelijan kykyä itsenäiseen vaativaan tutkimukselliseen asiantuntijatyöhön. Opinnäytetyön voi tehdä omalle työnantajalle, muulle toimeksiantajalle, omalle yritykselle tai muusta työelämän tutkimisen ja kehittämisen tarpeesta lähtien.

Opinnäytetyöt ovat julkisia.

Ilmoittautumisaika

27.11.2023 - 11.01.2024

Ajoitus

19.01.2024 - 31.03.2024

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Restonomi YAMK

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

15 - 50

Koulutus
  • Palveluliiketoiminnan johtamisen ylempi tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Sini Jokiniemi
  • Sanna Luoto
Vastuuhenkilö

Leena Mäkelä

Ryhmät
  • 23YRESTO
    Palveluliiketoiminnan johtaminen YAMK, kevät 2023

Tavoitteet (OJ)

Opiskelija osaa
- tunnistaa palvelualojen yritysten erilaisia osto-, jakelu- ja myyntikanavia
- käyttää ja tuottaa liiketoimintatietoa palveluyrityksen tuloksellisuuden ja tehokuuden parantamiseksi sekä kanavien valitsemiseksi
- kehittää omaa hankintaosaamistaan ja neuvottelutaitojaan

Sisältö (OJ)

- keskeiset osto-, jakelu- ja myyntikanavat
- markkinoinnin, ostojen ja myynnin tunnusluvut
- tuottojohtamisen perusteet

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Tuntee joiltain osin osto- ja myyntikanavien toimintaa. Tunnistaa pääkanavat ja tunnuslukuja.
Ymmärtää hankinta- ja myyntikanavien merkityksen organisaation liiketoiminnassa.
Osaa hyödyntää niukalti osto- ja myyntikanavia sekä niiden tunnuslukuja organisaation kehittämiseen.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Tuntee hyvin osto- ja myyntikanavien sisältöjä ja hyötyjä. Ymmärtää osto- ja myyntikanavien tietovarantoja ja tunnuslukuja.
Hallitsee ja hyödyntää hyvin osto- ja myyntikanavia sekä osaa vertailla ja valita niitä organisaation kehitysprojekteihin.
Parantaa omaa tuottojohtamisosaamistaan.
Kehittää organisaation osto- ja myyntijakelukanavastrategiaa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Tuntee hyvin osto- ja myyntikanavien sekä tuottojohtamisen liiketoiminnallisen merkityksen ja niiden vaikutuksen palveluliiketoimintastrategioihin. Osaa analysoida ja ennakoida osto- ja myyntikanavien toiminnan hyötyjä organisaation ja toimialan liiketoiminnan arvon rakentamiseen.
Hallitsee monipuolisesti osto- ja myyntikanavia sekä ymmärtää niiden tietovarantoja.
Osoittaa palveluliiketoiminnallista ja tuottojohdollista kokonaisajattelua ja arvonluontia.

Aika ja paikka

Opintojakso toteutetaan verkossa 19.01.2024 - 31.03.2024.

Webinaarien ajankohdat:
19.01. klo 8-16
16.02. klo 8-12
15.03. klo 8-12

Kellonajat tarkentuvat opintojakson alkaessa.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Ei tenttiä

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakso arvioidaan arvosanalla 0–5. Oppimistehtäväkohtaiset arviointikriteerit on kerrottu Moodlessa tehtävänannon yhteydessä. Lisäksi opintojaksolla sovelletaan TAMK:n Yhteisiä arviointikriteerejä.

Oppimistehtävät palautetaan viimeistään palautuspäivänä. Myöhästynyt suoritus vaikuttaa arvosanaan. Arvosanalla arvioitavissa myöhästyneissä suorituksissa arvosana laskee yhdellä jokaista viikkoa kohden. Opettaja vie suorituksesi kurssin päätyttyä opintorekisteriin, kun olet palauttanut hyväksytysti kaikki opintojakson tehtävät.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Itsenäinen opiskelu
Yhteisöllinen oppimispiirityöskentely verkossa

Oppimateriaalit

Nieminen, Sanna. Hyvä hankinta - parempi bisnes. Helsinki: Talentum Pro, 2016.
Kirja on saatavilla e-kirjana TAMK:n kirjaston kautta.

Lisäksi opintojakson aikana osoitettavat suomen- ja englanninkieliset verkkomateriaalit.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakson laajuus on 5 op., joka vastaa n. 135h opiskelijan työmäärää. Opintojakson kuormittavuus voi vaihdella riippuen opiskelijan valmiuksista.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei ole

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Opintojaksolla voidaan hyödyntää omaa työpaikkaa oppimisympäristönä.

Lisätietoja opiskelijoille

Webinaarikertoihin osallistumista edellytetään.

Ilmoittautumisaika

19.09.2023 - 13.10.2023

Ajoitus

13.10.2023 - 21.12.2023

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketalous ja media

Toimipiste

TAMK Mediapolis

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Palveluliiketoiminnan johtamisen ylempi tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Mika Boedeker
  • Pauliina Airaksinen-Aminoff
Vastuuhenkilö

Pauliina Airaksinen-Aminoff

Ryhmät
  • 23YRESTO
    Palveluliiketoiminnan johtaminen YAMK, kevät 2023

Tavoitteet (OJ)

Opiskelija osaa
-kehittää henkilöstön johtamisosaamistaan
-analysoida palvelualojen töitä, työtehtäviä, henkilöstöjohtamista ja työkulttuureja
-tutkia, kehittää ja rikastaa työntekijäkokemusta
-hyödyntää tilanteen vaatimaa johtamista
-suunnitella ja kehittää edellä mainittujen pohjalta palveluyritysten henkilöstöstrategiaa
-suunnitella ja toteuttaa työntekijäkokemukseen liittyvän kehittämishankkeen

Sisältö (OJ)

-palvelualojen henkilöstöjohtamisen parhaat käytänteet/menettelytavat, haasteet ja kehittämisilmiöt
-työntekijäkokemukseen vaikuttavat tekijät
-tunnetietoisuus
-tiedolla johtaminen työntekijäkokemuksen parantamisessa
-palveluorganisaatioiden henkilöstöstrategiat

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija
- osaa tunnistaa ja määritellä työntekijäkokemukseen liittyvät ilmiöt ja peruskäsitteistöt
- tuntee erilaisia menettelytapoja työntekijäkokemuksen kehittämiseen
- tarkastelee ja arvioi asioita omasta näkökulmastaan

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija
- osaa soveltaa henkilöstön kehittämisen työkaluja ja valita eri vaihtoehdoista sopivimman työkalun työntekijäkokemuksen kehittämiseksi ja perustella valintansa
- osaa kuvata ja arvioida esimiehenä oman henkilöstöjohtamisensa taloudellisia ja hyvinvointia lisääviä vaikutuksia

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija
- ymmärtää laaja-alaisesti työntekijäkokemuksen johtamiseen liittyviä asioita ja niiden välisiä suhteita
- osaa etsiä erilaisia toimintatapoja ja vaihtoehtoja, perustella niitä ja kokeilla uudenlaisia toimintamalleja työntekijäkokemuksen kehittämiseksi ja johtamiseksi
- käyttää palautetta ja tietoa systemaattisesti oman ja yhteisönsä ammatillisen kasvun ja hyvinvoinnin kehittämisen välineenä

Aika ja paikka

Opetus tapahtuu kaikkina kolmena kertana etänä. Tästä syystä tulee osallistujalla olla toimiva videoyhteys.

Perjantai 13.10.2023 klo 9.00-12.00: (Pauliina Airaksinen-Aminoff)
Ensimmäisellä kerralla käsitellään omaa johtajaidentiteettiä sekä vahvuuksia johtajana. Myös psykologisen turvallisuuden kehittäminen sekä vuorovaikutustaidot ovat osa ensimmäisen luennon sisältöä).

Perjantai 10.11.2023 klo 9.00-16.00: (Pauliina Airaksinen-Aminoff ja Mika Boedeker)
Toisella luentokerralla käsitellään tunnekanvaasin käyttöä työntekijäkokemuksen kehittämisessä, omaa johtamistyyliä sekä johtamisteorioita ja parhaita johtamiskäytänteitä, mm. transformationaalista johtamisteoriaa ja sen tavoitteita ja vaikutuksia.

Perjantaina 8.12. klo 9.00-16.00: (Pauliina Airaksinen-Aminoff
Viimeisellä kerralla syvennytään valmentavaan johtamiseen, alaisen kohtaamiseen sekä hankalien vuorovaikutustilanteiden ennaltaehkäisyyn ja ratkaisemiseen.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

5:
Opiskelija- ymmärtää laaja-alaisesti työntekijäkokemuksen johtamiseen liittyviä asioita ja niiden välisiä suhteita. Lisäksi hän osaa etsiä erilaisia toimintatapoja ja vaihtoehtoja, perustella niitä ja kokeilla uudenlaisia toimintamalleja työpaikallaan työntekijäkokemuksen kehittämiseksi ja johtamiseksi.

Opiskelija osaa käyttää palautetta ja tietoa systemaattisesti oman ja yhteisönsä ammatillisen kasvun ja hyvinvoinnin kehittämisen välineenä. Lisäksi hän on osallistunut kaikille luentokerroille ja toimittanut pyydetyt tehtävät sovittuna ajankohtana Moodleen. Opiskelija osoittaa kykenevänsä opitun soveltamiseen kirjallisessa työssä sekä pystyy käsittelemään kurssin akana opetettuja käsitteitä sujuvasti.

3-4:
Opiskelija osaa soveltaa henkilöstön kehittämisen työkaluja ja valita eri vaihtoehdoista sopivimman työkalun työntekijäkokemuksen kehittämiseksi ja perustella valintansa - osaa kuvata ja arvioida esimiehenä oman henkilöstöjohtamisensa taloudellisia ja hyvinvointia lisääviä vaikutuksia.
Opiskelija on lisäksi osallistunut kaikille luentokerroille.
Hän on toimittanut pyydetyt tehtävät, mutta joku tehtävistä on toimitettu myöhässä. Opiskelija osoittaa kykenevänsä osittaiseen opitun soveltamiseen kirjallisessa työssä. Kaikkia luennoilla käytyjä pääkäsitteitä ei löydy kirjallisesta työstä.

2:
Opiskelija osaa tunnistaa ja määritellä työntekijäkokemukseen liittyvät ilmiöt ja peruskäsitteistöt ja tuntee erilaisia menettelytapoja työntekijäkokemuksen kehittämiseen. Lisäksi opiskelija kykenee tarkastelemaan ja arvioimaan asioita omasta näkökulmastaan.
Opiskelija on osallistunut kaikille luentokerroille, mutta hän ei ole toimittanut kaikkia pyydettyjä tehtäviä.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Opetus tapahtuu kaikkina kolmena kertana Zoomin välityksellä. Opetus käsittää sekä yksilötehtäviä, ryhmätehtäviä sekä draamapedagogisia harjoitteita. Kurssiin kuuluu lisäksi kirjan lukeminen ja siitä reflektoivan kirjareferaatin tekeminen useita lähteitä käyttäen. Lähteet tullaan käymään läpi luentojen aikana.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 opintopisteen opintojakso vastaa noin 135 tuntia (5 x 27h)opiskelijan opiskeluaikaa.
Kurssi jakautuu seuraavasti työtuntien osalta.
-luennot: 20 h
-luennoilta saatavat yksilötehtävät: 35 h
-kirjan lukeminen sekä reflektoivan kirjareferaatin tekeminen: 40 h
-ryhmissä ja yksilötyönä tehtäviä tehtäviä: 40 h

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Toteutukselle ei ole valinnaisia suoritustapoja. Mikäli opiskelija on estynyt osallistumasta luennolle sairastapauksen takia, tulee hänen ottaa yhteyttä luennoitsijaan ja sopia korvaavasta tehtävästä.

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Kurssi arvioidaan numeerisesti