Siirry suoraan sisältöön

Monialainen osaaminen sosiaali- ja terveysalan digitalisaation kehittämisessä -erikoistumiskoulutus

Laajuus:
30 op

Monialainen osaaminen sosiaali- ja terveysalan digitalisaation kehittämisessä erikoistumiskoulutus
Tunnus
(21SDIGI)
Monialainen osaaminen sosiaali- ja terveysalan digitalisaation kehittämisessä erikoistumiskoulutus
Tunnus
(21SDIGI)
Monialainen osaaminen sosiaali- ja terveysalan digitalisaation kehittämisessä erikoistumiskoulutus
Tunnus
(21SDIGI)
Ilmoittautumisaika

02.11.2023 - 31.12.2023

Ajoitus

05.03.2024 - 16.04.2024

Laajuus

2 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Erikoistumiskoulutus

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Monialainen osaaminen sosiaali- ja terveysalan digitalisaation kehittämisessä -erikoistumiskoulutus
Opettaja
  • Sanna Keskikuru

Tavoitteet (OJ)

Opiskeltuaan sosiaali- ja terveysalan digitalisaatioon liittyvää yhteiskunnallista osaamista oppija on asiantuntija monialaisesta roolistaan käsin ja osaa
- edistää kansalaisten osallisuutta ja osallistumisen mahdollisuuksia teknologisoituvassa
yhteiskunnassa
- analysoida yhteiskunnassa tapahtuvaa teknologisoitumisen aiheuttamaa eriarvoisuutta
- tiedostaa teknologisoitumiseen liittyviä syrjäyttäviä rakenteita ja prosesseja
(digitaaliset kuilut)
- analysoida teknologisoitumisen sosiaalisista vaikutuksista, joista osaa eritellä
sähköisten sosiaali- ja terveyspalveluiden ja yhteiskunnan teknologisoitumisen vaikutuksia ihmisten hyvinvointiin ja arkeen

Sisältö (OJ)

Opintojakso sisältää sosiaali- ja terveysalan digitalisaatioon liittyvän yhteiskunnallisen osaamisen osaamisalueen ydintä ja se käsittää ihmisen osana yhteiskuntaa, yhteisöjä ja järjestelmiä, sekä ymmärtää miten palvelujen ja yhteiskunnan digitalisaatio vaikuttaa yksilön ja yhteiskunnan väliseen suhteeseen, sekä ihmisten hyvinvointiin ja arkeen. Tulee osata tunnistaa ja analysoida teknologisoitumiseen liittyvää eriarvoisuutta ja mahdollisia syrjäyttäviä rakenteita ja prosesseja. Tavoitteena on osata edistää osallisuutta ja osallistumisen mahdollisuuksia ihmislähtöisesti.

Arviointiasteikko

0-5