Asiakas- ja palveluohjauksen erikoistumiskoulutus
Ilmoittautumisaika
01.08.2023 - 30.08.2023
Ajoitus
31.08.2023 - 14.10.2023
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
2 op
Toteutustapa
Etäopetus
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 40
Koulutus
- Yrittäjyyden ylempi tutkinto-ohjelma
- Kliinisen asiantuntijan ylempi tutkinto-ohjelma
- Väyläopinnot toisen asteen yhteistyöoppilaitosten opiskelijoille
- Hyvinvointiteknologian ylempi tutkinto-ohjelma (sosiaali-, terveys- ja liikunta-ala)
- Degree Programme in Media, students who began in 2013 or earlier
- Kansainvälisen myynnin ja myynnin johtamisen ylempi tutkinto-ohjelma
- Mediatuottamisen ylempi tutkinto-ohjelma
- Avoin ammattikorkeakoulu
- Moderni johdon assistentti
- Digitekijä Fast Track -erikoistumiskoulutus
- Asiakas- ja palveluohjauksen erikoistumiskoulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
- Digitaalinen talousohjaus -erikoistumiskoulutus
- Hyvinvointiteknologian ylempi tutkinto-ohjelma (liiketalouden ala)
Opettaja
- Mari Stenvall
Ryhmät
-
23YAMKYlempi amk, yhteiset opinnot
Tavoitteet (OJ)
• Kurssin jälkeen opiskelija osaa:
• kehittää, suunnitella ja toteuttaa asiakashankintaa yrityksen digitaalisissa markkinointikanavissa
• suunnitella ja toteuttaa hakukoneoptimointia ja –markkinointia
• käyttää GoogleAds –työkalua
• suunnitella GoogleAds -työkalun hyödyntämisen organisaatiossa
Sisältö (OJ)
Opintojakson sisällöt
• GoogleAds työkalun käyttö
• Hakukoneoptimointi (SEO) ja hakusanojen valinta
• Hakukonemainonta (GoogleAds)
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija
• osaa suorittaa opintojakson oppimistehtävät
• osoittaa niiden perusteella hallitsevansa opintojakson perussisällön
• osaa soveltaa oppimaansa työelämän tilanteissa, mutta osaamisen jakamisessa on paljon parannettavaa
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija
• suoriutuu opintojakson tehtävistä kokonaisuutena hyvin
• aktiivisena oppijanan yksilönä ja tiimissä pystyy osoittamaan kirjallisuudesta, luennoilta ja muista lähteistä hankkimansa tiedon ja käytänteiden soveltamiskykyä työelämää analysoivissa ja kehittävissä tehtävissä
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija
• pystyy suorittamaan kaikki opintojakson osiot kiitettävästi
• hän on osoittanut mielenkiintoa ja motivaatiota oppia yksilönä ja tiimissä ja osaa jakaa osaamistaan toisille
• hallitsee opintosisällön ja soveltaa kirjallisuudesta, luennoilta ja muista lähteistä oppimaansa taitavasti työelämää analysoivissa ja kehittävissä tehtävissä
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
aloitusluento 31.8.2023 klo 16-18 ETÄ
asiantuntijaluento 6.10.2023 klo 14-16 ETÄ
Muutoin työskentely verkossa ilman aikataulutettuja etä/lähitapaamisia.
Ilmoittautumisaika
02.07.2023 - 31.07.2023
Ajoitus
01.08.2023 - 31.12.2023
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Erikoistumiskoulutus
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Asiakas- ja palveluohjauksen erikoistumiskoulutus
Opettaja
- Maija Koivunen
- Jussi Kemmo
Vastuuhenkilö
Jussi Kemmo
Ryhmät
-
23EASPA2Asiakas- ja palveluohjauksen erikoistumiskoulutus
Tavoitteet (OJ)
Erikoistuja
1. Osaa ohjauksen ja viestinnän etiikan sekä työtavat ja niiden kehittämisen monimuotoisina ja moniviestimin eri toimintaympäristöissä
2. Osaa sosiaalisen sekä muun kestävän kehityksen mukaiset työtavat, niiden vahvistamisen ja edelleen kehittämisen asiakas- ja palveluohjausprosessin eri vaiheissa
3. Osaa viestiä palveluista asiakkaalle ja yhteistyökumppaneille
4. Osaa viestiä omasta ammatillisesta osaamisestaan ja asiakas- ja palveluohjauksesta eri viestimissä ja medioissa
Sisältö (OJ)
- Sosiaalisesti ja eettisesti kestävä kehitys
- Digitalisaatio ja teknologian uudet mahdollisuudet ammatillisessa viestinnässä
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)
Hyväksytty
Hallitsee ohjauksen ja viestinnän etiikan sekä työtavat ja niiden kehittämisen monimuotoisina ja moniviestimin eri toimintaympäristöissä. Soveltaa sosiaalisen sekä muun kestävän kehityksen mukaisia työtapoja, vahvistaa ja kehittää niitä asiakas- ja palveluohjausprosessin eri vaiheissa. Osaa viestiä palveluista asiakas- ja palveluohjauksesta asiakkaalle sekä omasta ammatillisesta asiakas- ja palveluohjausosaamisesta yhteistyökumppaneille eri viestimissä ja medioissa.
Täydennettävä/hylätty
Yllä mainitut tavoitteet eivät toteudu.
Arviointiasteikko
0-5
Ilmoittautumisaika
02.07.2023 - 31.07.2023
Ajoitus
01.08.2023 - 31.12.2023
Laajuus
5 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Erikoistumiskoulutus
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Asiakas- ja palveluohjauksen erikoistumiskoulutus
Opettaja
- Maija Koivunen
- Jussi Kemmo
Vastuuhenkilö
Jussi Kemmo
Ryhmät
-
23EASPA2Asiakas- ja palveluohjauksen erikoistumiskoulutus
Tavoitteet (OJ)
Erikoistuja
1. Osaa toimia vastavuoroisessa ja dialogisessa vuorovaikutussuhteessa
2. Osaa soveltaa vuorovaikutuksen tietoperustaa asiakas- ja palveluohjauksen eri rooleissa
3. Osaa käyttää digitaalisia palveluja ja ohjata asiakasta digitaalisten palveluiden käytössä
4. Osaa hyödyntää digitaalisia välineitä ja robotologiaa asiakas- ja palveluohjauksessa ja edistää niiden kehittämistä monialaisessa ja
-ammatillisessa yhteistyössä
Sisältö (OJ)
- Vastavuoroisuus ja dialogisuus asiakas- ja palveluohjauksen ammatillisessa vuorovaikutuksessa ja ohjaamisessa
- Moniammatillisen vuorovaikutuksen ja kohtaamisen teoreettiset lähtökohdat ja asiakaskeskeinen orientaatio
- Roolit asiakas- ja palveluohjauksessa sekä moniammatillisessa verkostotyössä
- Vuorovaikutus ja tiimityötaidot moniammatillisessa verkostotyössä
- Sähköisen asioinnin palvelut
- Digitaalisten palvelujen saavutettavuus
- Digitalisaatio ja robotologian palvelumuotoilun mahdollisuudet asiakas- ja palveluohjauksessa
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)
Hyväksytty
Opiskelija osaa soveltaa vuorovaikutuksen tietoperustaa erilaisissa asiakastilanteissa ja hän osaa toimia vastavuoroisessa ja dialogisessa vuorovaikutussuhteessa. Opiskelija tuntee ja osaa soveltaa asiakas – ja palveluohjaustyön digitaalisia keinoja sekä osaa ohjata asiakkaita digitaalisten palveluiden käytössä. Hän osaa tarkastella asiakaslähtöisesti moniammatillista yhteistyötä sekä hyödyntää tässä yhteistyössä digitaalisia välineitä. Opiskelija kykenee reflektoimaan kriittisesti oman asiantuntijuuden kehittymistä.
Täydennettävä/hylätty
Yllä olevat tavoitteet eivät toteudu.
Arviointiasteikko
0-5