Siirry suoraan sisältöön

Asiakas- ja palveluohjauksen erikoistumiskoulutus

Laajuus:
30 op

Asiakas- ja palveluohjauksen erikoistumiskoulutus
Tunnus
(20ASPA)
Asiakas- ja palveluohjauksen erikoistumiskoulutus
Tunnus
(20ASPA)
Asiakas- ja palveluohjauksen erikoistumiskoulutus
Tunnus
(20ASPA)
Ilmoittautumisaika

01.08.2023 - 30.08.2023

Ajoitus

31.08.2023 - 14.10.2023

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

TKI-osuus

2 op

Toteutustapa

Etäopetus

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 40

Koulutus
  • Yrittäjyyden ylempi tutkinto-ohjelma
  • Kliinisen asiantuntijan ylempi tutkinto-ohjelma
  • Väyläopinnot toisen asteen yhteistyöoppilaitosten opiskelijoille
  • Hyvinvointiteknologian ylempi tutkinto-ohjelma (sosiaali-, terveys- ja liikunta-ala)
  • Degree Programme in Media, students who began in 2013 or earlier
  • Kansainvälisen myynnin ja myynnin johtamisen ylempi tutkinto-ohjelma
  • Mediatuottamisen ylempi tutkinto-ohjelma
  • Avoin ammattikorkeakoulu
  • Moderni johdon assistentti
  • Digitekijä Fast Track -erikoistumiskoulutus
  • Asiakas- ja palveluohjauksen erikoistumiskoulutus
  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma
  • Digitaalinen talousohjaus -erikoistumiskoulutus
  • Hyvinvointiteknologian ylempi tutkinto-ohjelma (liiketalouden ala)
Opettaja
  • Mari Stenvall
Ryhmät
  • 23YAMK
    Ylempi amk, yhteiset opinnot

Tavoitteet (OJ)

• Kurssin jälkeen opiskelija osaa:
• kehittää, suunnitella ja toteuttaa asiakashankintaa yrityksen digitaalisissa markkinointikanavissa
• suunnitella ja toteuttaa hakukoneoptimointia ja –markkinointia
• käyttää GoogleAds –työkalua
• suunnitella GoogleAds -työkalun hyödyntämisen organisaatiossa

Sisältö (OJ)

Opintojakson sisällöt
• GoogleAds työkalun käyttö
• Hakukoneoptimointi (SEO) ja hakusanojen valinta
• Hakukonemainonta (GoogleAds)

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija
• osaa suorittaa opintojakson oppimistehtävät
• osoittaa niiden perusteella hallitsevansa opintojakson perussisällön
• osaa soveltaa oppimaansa työelämän tilanteissa, mutta osaamisen jakamisessa on paljon parannettavaa

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija
• suoriutuu opintojakson tehtävistä kokonaisuutena hyvin
• aktiivisena oppijanan yksilönä ja tiimissä pystyy osoittamaan kirjallisuudesta, luennoilta ja muista lähteistä hankkimansa tiedon ja käytänteiden soveltamiskykyä työelämää analysoivissa ja kehittävissä tehtävissä

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija
• pystyy suorittamaan kaikki opintojakson osiot kiitettävästi
• hän on osoittanut mielenkiintoa ja motivaatiota oppia yksilönä ja tiimissä ja osaa jakaa osaamistaan toisille
• hallitsee opintosisällön ja soveltaa kirjallisuudesta, luennoilta ja muista lähteistä oppimaansa taitavasti työelämää analysoivissa ja kehittävissä tehtävissä

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

aloitusluento 31.8.2023 klo 16-18 ETÄ
asiantuntijaluento 6.10.2023 klo 14-16 ETÄ

Muutoin työskentely verkossa ilman aikataulutettuja etä/lähitapaamisia.

Ilmoittautumisaika

02.07.2023 - 31.07.2023

Ajoitus

01.08.2023 - 31.12.2023

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Erikoistumiskoulutus

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Asiakas- ja palveluohjauksen erikoistumiskoulutus
Opettaja
  • Maija Koivunen
  • Jussi Kemmo
Vastuuhenkilö

Jussi Kemmo

Ryhmät
  • 23EASPA2
    Asiakas- ja palveluohjauksen erikoistumiskoulutus

Tavoitteet (OJ)

Erikoistuja
1. Osaa ohjauksen ja viestinnän etiikan sekä työtavat ja niiden kehittämisen monimuotoisina ja moniviestimin eri toimintaympäristöissä
2. Osaa sosiaalisen sekä muun kestävän kehityksen mukaiset työtavat, niiden vahvistamisen ja edelleen kehittämisen asiakas- ja palveluohjausprosessin eri vaiheissa
3. Osaa viestiä palveluista asiakkaalle ja yhteistyökumppaneille
4. Osaa viestiä omasta ammatillisesta osaamisestaan ja asiakas- ja palveluohjauksesta eri viestimissä ja medioissa

Sisältö (OJ)

- Sosiaalisesti ja eettisesti kestävä kehitys
- Digitalisaatio ja teknologian uudet mahdollisuudet ammatillisessa viestinnässä

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Hyväksytty
Hallitsee ohjauksen ja viestinnän etiikan sekä työtavat ja niiden kehittämisen monimuotoisina ja moniviestimin eri toimintaympäristöissä. Soveltaa sosiaalisen sekä muun kestävän kehityksen mukaisia työtapoja, vahvistaa ja kehittää niitä asiakas- ja palveluohjausprosessin eri vaiheissa. Osaa viestiä palveluista asiakas- ja palveluohjauksesta asiakkaalle sekä omasta ammatillisesta asiakas- ja palveluohjausosaamisesta yhteistyökumppaneille eri viestimissä ja medioissa.


Täydennettävä/hylätty
Yllä mainitut tavoitteet eivät toteudu.

Arviointiasteikko

0-5

Ilmoittautumisaika

02.07.2023 - 31.07.2023

Ajoitus

01.08.2023 - 31.12.2023

Laajuus

5 op

TKI-osuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Erikoistumiskoulutus

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Asiakas- ja palveluohjauksen erikoistumiskoulutus
Opettaja
  • Maija Koivunen
  • Jussi Kemmo
Vastuuhenkilö

Jussi Kemmo

Ryhmät
  • 23EASPA2
    Asiakas- ja palveluohjauksen erikoistumiskoulutus

Tavoitteet (OJ)

Erikoistuja
1. Osaa toimia vastavuoroisessa ja dialogisessa vuorovaikutussuhteessa
2. Osaa soveltaa vuorovaikutuksen tietoperustaa asiakas- ja palveluohjauksen eri rooleissa
3. Osaa käyttää digitaalisia palveluja ja ohjata asiakasta digitaalisten palveluiden käytössä
4. Osaa hyödyntää digitaalisia välineitä ja robotologiaa asiakas- ja palveluohjauksessa ja edistää niiden kehittämistä monialaisessa ja
-ammatillisessa yhteistyössä

Sisältö (OJ)

- Vastavuoroisuus ja dialogisuus asiakas- ja palveluohjauksen ammatillisessa vuorovaikutuksessa ja ohjaamisessa
- Moniammatillisen vuorovaikutuksen ja kohtaamisen teoreettiset lähtökohdat ja asiakaskeskeinen orientaatio
- Roolit asiakas- ja palveluohjauksessa sekä moniammatillisessa verkostotyössä
- Vuorovaikutus ja tiimityötaidot moniammatillisessa verkostotyössä
- Sähköisen asioinnin palvelut
- Digitaalisten palvelujen saavutettavuus
- Digitalisaatio ja robotologian palvelumuotoilun mahdollisuudet asiakas- ja palveluohjauksessa

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Hyväksytty
Opiskelija osaa soveltaa vuorovaikutuksen tietoperustaa erilaisissa asiakastilanteissa ja hän osaa toimia vastavuoroisessa ja dialogisessa vuorovaikutussuhteessa. Opiskelija tuntee ja osaa soveltaa asiakas – ja palveluohjaustyön digitaalisia keinoja sekä osaa ohjata asiakkaita digitaalisten palveluiden käytössä. Hän osaa tarkastella asiakaslähtöisesti moniammatillista yhteistyötä sekä hyödyntää tässä yhteistyössä digitaalisia välineitä. Opiskelija kykenee reflektoimaan kriittisesti oman asiantuntijuuden kehittymistä.


Täydennettävä/hylätty
Yllä olevat tavoitteet eivät toteudu.

Arviointiasteikko

0-5