Sanna Nisula
Ajankohtaiset hoitotieteellliset artikkelit.
Oheislukemisena: Eriksson K. Ym. 2016. Hoitotiede.SanomaPro.
Kyngäs, H ja Lauri S.2004. Hoitotieteen teorian kehittäminen.
Muu tunneilla tai tabulassa ohjeistettu materiaali.
Opetusmenetelminä ovat orientaatio & keskusteluluento sekä ryhmätyönä tehtävä kirjallinen tehtävä ja seminaari (esitys vaikuttaa arvosanaan). Vertaisarviointi ja itsearviointi kuuluvat kurssiin. Ohjeet kurssin suorittamiseen sekä tehtävän tekemiseen ja esittämiseen annetaan aloitusluennolla. Läsnäolo on pakollinen orientaatiotunnilla sekä seminaarissa. Opetusmenetelmät voivat muuttua orientaatioon mennessä.
Arviointi asteikolla 0-5, ryhmätehtävän perusteella. Arviointiin vaikuttaa kirjallinen tuotos, Tabulassa käyty arviointikeskustelu sekä seminaariesitys.
Suomi
14.11.2019 - 13.12.2019
10.06.2019 - 07.11.2019
3 op
18ASH1
Sanna Nisula
Muutoksia voi tulla orientaatiotuntiin mennessä. Työn arviointikriteerit käydään orientaatiotunnilla läpi. Arvosana muodostuu kirjallisesta tehtävästä ja seminaariesityksestä sekä Tabulassa käydystä arviointikeskustelusta.
Sairaanhoitajakoulutus (monimuotototeutus)
Sairaanhoitajan tutkinto-ohjelma
TAMK Pääkampus
0-5
Ei mahdollisuutta kirjatenttiin. Ei ole valinnaisia suoritustapoja.
1. Uusinta tehtävän täydentäminen 1. kerran.
2. Uusinta tehtävän täydentäminen 2. kerran.
Opintojakso on 3 op eli 81 h, josta läsnäoloa on 8 h, loput itsenäistä opiskelua.
Orientaatioluennolla ja seminaarissa läsnäolovelvollisuus.
- hoitotieteen historiallinen kehitys
- tieteenfilosofiset lähtökohdat
- hoitotiede tieteenä
- perhehoitotide
- tieteellinen tieto ja sen tuottaminen ja soveltaminen hoitotyöhön
Opiskelijan tiedot hoitotieteen perusteista ovat irralliset ja toteavalla tasolla
- oma pohdinta on puutteellista
- arviointikriteerit täyttyvät vain osittain
Opiskelijan tiedot hoitotieteestä ovat jäsentyneitä ja
oma pohdinta on johdonmukaista.
- arviointikriteerit täyttyvät
Opiskelija osaa arvioida hoitotyötä hoitotieteellisin käsittein
- oma pohdinta on johdonmukaista ja soveltavaa
- arviointikriteerit täyttyvät
Opiskelija ei tee annettuja tehtäviä määräaikaan mennessä
- opiskelijan tiedot hoitotieteestä ovat puutteelliset
- arviointikriteerit eivät täyty