Harri Miettinen
By 201 Betonitekniikan oppikirja 2018. Lisäksi opettajan jakamat monisteet ja esitteet sekä työryhmäkohtainen betonilaboratoriotöiden suoritusohje. Materiaalia Tabulassa.
Luokkaopetusta, laboratorioharjoituksia ja excursio.
Asteikolla (0) 1 . . . 5. Arvosanaan vaikuttavat tentti (80%), laboratoriotyöt (-selitykset) ja aktiivisuus (20%). Läsnäolovelvollisuus.
Laboratorioharjoitukset pakolliset.
Suomi
02.09.2019 - 20.12.2019
02.07.2019 - 15.09.2019
3 op
18RM
Labrat 1 (Koko: 0. Avoin amk: 0.)
Labrat 2 (Koko: 0. Avoin amk: 0.)
Marko Harjumäki, Harri Miettinen
Harri Miettinen, harri.miettinen@tuni.fi, 050-5262 652, teoria
Marko Harjumäki, marko.harjumaki@tuni.fi, 040-571 0912, labrat
Rakennusalan työnjohdon koulutus
Rakennusalan työnjohdon tutkinto-ohjelma
TAMK Pääkampus
0-5
Koko opintojakso kaikille.
Vierailu rakennustyömaalle ja/tai elementtitehtaalle.
Marras-joulukuussa, sovitaan erikseen.
Ei erikseen.
Lähiopetusta noin 36 h / opiskelija, josta teoriaa 30 h sisältäen tentin ja yritysvierailut sekä laboratorioharjoituksia 6 h. Lisäksi normaali keskimääräinen itsenäinen työskentely siten, että opiskelijan keskimääräinen työpanos on 27 h/op.
Betonityöt, 12 h
Betonointi kylmissä olosuhteissa, 4 h
Elementtirakenteet, 6 h
Betonirakenteiden korjaus- ja paikkaustyöt, 2 h
Betonilattiat, 2 h
Erikoismenetelmät 2 h
Tentti, 2h
YHTEENSÄ noin 30 h teoriaa sisältäen excursion, lisäksi 6 h laboratorioita/ryhmä.
Ryhmäjako A ja B, jotka molemmat ovat puolet luokasta. Ryhmien sisällä muodostetaan kolmen opiskelijan työryhmät.
Opiskelija osaa käyttää työn suunnittelussa, toteutuksessa ja valvonnassa opintojaksoon sisältyviä perusasioita kuten muotti-, raudoitus- ja betonointitöitä. Lisäksi hän hallitsee betonitöiden perusteet kylmissä olosuhteissa ja betonitöiden sovelluksissa. Opiskelijalla on myös perustiedot elementtien valmistuksesta.
Edellisen lisäksi opiskelija osaa soveltaa em. asioita monipuolisesti rakentamisessa. Opiskelija ymmärtää betonityön ainutkertaisuuden.
Edellisten lisäksi opiskelijalla on kokonaisvaltainen käsitys opintojakson asioista ja niiden käytöstä ongelmien ratkaisuun sekä taito esittää ja perustella loogisesti valitus menetelmät.