•   Child Welfare and Child Welfare Methods 7S-16-3017 01.08.2019-31.12.2019  3 cr  (18SO) +-
    Learning outcomes of the course unit
    Students
    - are able to define the values and ethical principles of child welfare and its significance on an individual, communal and societal level
    - are able to explain the essential contents of legislation on child welfare and family work
    - are able to describe the different stages of client process in child welfare, the forms of organizing child welfare, and the role of Bachelor of Social Services in them
    Course contents
    - Global declarations and ethical principles, the interests and social participation of children, family-oriented approach, the past, present and future of child welfare
    - Key legislation on child welfare, services and benefits
    - Preventive child welfare, child and family-based child welfare – preventive work, clients in child protection services, forms of support in non-institutional services, family foster care, institutional care, and aftercare

    Name of lecturer(s)

    Minna Nurminen

    Recommended or required reading

    - Lastensuojelulaki 417/2007
    - Sosiaalihuoltolain soveltamisopas
    - THL:n Lastensuojelun käsikirja -verkkosivut
    - Lastensuojelun Keskusliiton info -verkkosivut
    - Valtakunnallinen LAPE-hanke ja siihen liittyvät sivustot mm. www.lapepirkanmaa.fi
    - opintojakson Tabula-sivulla olevat, lastensuojelua ja lakia tarkemmin käsittelevät linkit ja materiaalit (not translated)

    Planned learning activities and teaching methods

    - kontaktiopetus
    - verkkokeskustelut
    - kirjallinen tehtävä
    - mahdollinen tutustumiskäynti (not translated)

    Assessment methods and criteria

    Hyväksytysti suoritetut tabulatehtävät, joista laaditaan raportti. Kokonaisuus arvioidaan asteikolla 1-5 opintojakson tavoitteiden suuntaisesti. (not translated)

    Language of instruction

    Finnish

    Timing

    01.08.2019 - 31.12.2019

    Registration

    02.07.2019 - 21.10.2019

    Credits

    3 cr

    Group(s)

    18SO

    Teacher(s)

    Vesa Joutsen, Minna Nurminen

    Further information for students

    Sosionomikoulutuksen päivätoteutus ryhmälle 18SO. (not translated)

    Unit, in charge

    School of Health Care and Social Services

    Degree programme(s)

    Degree Programme in Social Services

    Office

    TAMK Main Campus

    Virtual proportion

    1 cr

    Evaluation scale

    0-5

    Completion alternatives

    Toteutus ohjeiden mukaan (not translated)

    Exam schedule

    Raportti kokonaisuudesta palautettuna tabulaan ja verkkokeskustelut (not translated)

    Students use of time and load

    Koko opintojakso 3 op = 81 h (not translated)

    Assessment criteria
    Satisfactory

    - osaa nimetä lastensuojelun arvolähtökohdat, eettiset periaatteet ja merkityksen yleisellä tasolla
    - osaa nimetä lastensuojelua ja perhetyötä koskevan lainsäädännön pääkohdat
    - osaa nimetä lastensuojelun asiakasprosessin eri vaiheet ja järjestämisen muodot pääpiirteittäin (not translated)

    Good

    - osaa selittää ja soveltaa lastensuojelun arvolähtökohtia, eettisiä periaatteita ja merkityksiä yksilö, yhteisö- ja yhteiskuntatasolla
    - osaa selittää ja soveltaa lastensuojelua ja perhetyötä koskevan lainsäädännön keskeisiä sisältöjä
    - osaa selittää ja soveltaa lastensuojelun asiakasprosessin eri vaiheita ja järjestämisen muotoja (not translated)

    Excellent

    - osaa analysoida ja arvioida lastensuojelun arvolähtökohtien, eettisten periaatteiden ja merkityksen toteutumista sekä haasteita yksilö-, yhteisö-, yhteiskunta- ja aikatasolla
    - osaa soveltaa, analysoida ja arvioida lastensuojelun ja perhetyön lainsäädäntöä, asiakasprosessia ja palvelujärjestelmää (not translated)

    Approved/Failed

    - osaa nimetä vain satunnaisia lastensuojelua ohjaavia periaatteita
    - lastensuojelun lainsäädännön, asiakasprosessin ja palvelujärjestelmän nimeämisessä on paljon puutteita tai väärinymmärryksiä (not translated)