•   Swedish, Second National Language, Oral Swedish 7R00CM16-3006 15.08.2019-14.11.2019  2 cr  (17RH) +-
    Learning outcomes of the course unit
    Students
    -are capable of guiding a patient in Swedish in radiography and procedures related to it as well as in radiotherapy
    -are able to communicate in multicultural work environments which demand field-specific oral skills
    -are able to use articles and texts of radiography and radiotherapy
    -can develop their language skills using diverse learning media
    -acquire the oral and written language skills in Swedish required of state officials functioning in a position requiring a higher education in a bilingual office (Civil Service Language Proficiency Certificate; the competence level B1 = satisfactory, B2 = good, CEF*)
    -The students acquire the written and oral language skills in the second domestic language that are necessary in their professional field, as required by national legislation (352/2003 8§).
    Prerequisites and co-requisites
    Level: Upper Secondary School studies or equivalent skills
    Common European Framework for Languages Level B1
    Course contents
    -patient interview
    -guidance and instruction sessions prior to and during radiological examinations and when receiving radiotherapy
    -relevant terminology in the field of radiography and radiotherapy
    -relevant terminology in anatomy
    -research report

    Name of lecturer(s)

    Maire Petäjäjärvi

    Recommended or required reading

    Opettajan jakamat ja ryhmän kanssa yhteisesti valmistetut materiaalit Tabulassa. (not translated)

    Planned learning activities and teaching methods

    lähiopetus
    itsenäinen verkko-opiskelu
    yhteistoiminnallinen oppiminen
    harjoitukset
    suullinen tentti (not translated)

    Assessment methods and criteria

    Aktiivinen osallistuminen oman oppimisen suunnitteluun ja työskentelyyn opintojaksolla, suulliset tehtävät ja suullinen tentti. Läsnäolovelvoite vähintään 80% lähiopetuksesta. Opintojaksopalaute on pakollinen osasuoritus. (not translated)

    Language of instruction

    Finnish

    Timing

    15.08.2019 - 14.11.2019

    Registration

    07.06.2019 - 15.08.2019

    Credits

    2 cr

    Group(s)

    17RH

    Teacher(s)

    Sari Myllymäki

    Further information for students

    Tavoitteet:
    Opiskelija osaa:
    -ohjata potilaita keskeisissä tutkimuksissa ja toimenpiteissä
    Sisältö:
    - potilashaastattelu
    - potilaan ohjaus tutkimus- ja hoitotilanteissa
    - keskeinen radiografian ja sädehoidon sanasto
    - keskeinen anatomian sanasto
    - alakohtaiset artikkelit
    Kurssi sijoittuu ajalle 15.8.-14.11.2019. Suullinen ja kirjallinen kurssi pidetään limittäin toistensa kanssa, vaikka ne ovat lukkarissa erillisinä kursseina. (not translated)

    Unit, in charge

    Degree Programme in Radiography and Radiotherapy

    Degree programme(s)

    Degree Programme in Radiography and Radiotherapy

    Office

    TAMK Main Campus

    Evaluation scale

    0-5

    Completion alternatives

    Ei ole. (not translated)

    Exam schedule

    Välitentti EXAM-tenttinä joko ennen harjoittelua tai harjoittelun jälkeen. Tästä sovitaan yhteisesti tunnillla.
    Kirjallinen tentti to 14.11.2019 klo 08.30-10.30.
    Suullinen tentti erillisen aikataulun mukaan ke 14.11.2019 klo 9.00-13.30 tai to 15.11.2019 klo 11.30-16.00 (tarvittaessa pidempään). Aikataulu arvotaan yhteisesti tunnilla, mutta toki "pakolliset" menot otetaan huomioon. (not translated)

    Students use of time and load

    Lähiopetus + itsenäinen työskentely yhteensä 54 h. Jokaiselle kerralle on läksyjä ja osittain myös itsenäisiä tehtäviä. (not translated)

    Assessment criteria
    Satisfactory

    TYYDYTTÄVÄ 1 (taitotaso B1.1)
    AMMATILLISEN OSAAMISEN ESITTELY JA TIEDONHANKINTA:
    - Opiskelija osaa kertoa pääosin ymmärrettävästi ja lyhyesti koulutuksestaan, harjoittelustaan ja työkokemuksestaan.
    TYÖYHTEISÖN VIESTINTÄ:
    - Opiskelija osaa viestiä pääosin ymmärrettävästi, mutta lyhyesti potilaaseen liittyvistä toimenpiteistä eri tahojen kanssa.
    - Opiskelija osaa raportoida lyhyesti potilaan tilasta muistiinpanojen ja tukisanojen avulla.
    - Opiskelija osaa viestiä yksinkertaisesti työyhteisölle tyypillisissä tilanteissa (suulliset potilasohjeet).
    OHJAUS:
    - Opiskelija osaa antaa yksinkertaisia ohjeita potilaan ohjaustilanteissa.
    - Opiskelija osaa kysyä haastattelutilanteissa yksinkertaisia kysymyksiä, mutta vastauksen ymmärtäminen saattaa tuottaa vaikeuksia (haastattelut).
    - Opiskelija osaa kertoa yksinkertaisesti omaisille potilaan tilaan liittyvistä asioista. (not translated)

    Good

    TYYDYTTÄVÄ 3 (taitotaso B1.2)
    AMMATILLISEN OSAAMISEN ESITTELY JA TIEDONHANKINTA:
    - Opiskelija osaa kertoa selkeästi koulutuksestaan, harjoittelustaan, työkokemuksestaan ja osaamisestaan.
    TYÖYHTEISÖN VIESTINTÄ:
    - Opiskelija osaa viestiä melko hyvin potilaaseen liittyvistä toimenpiteistä eri tahojen kanssa.
    - Opiskelija osaa raportoida selkeästi ja ymmärrettävästi potilaan tilasta.
    - Opiskelija osaa viestiä riittävän selkeästi työyhteisölle tyypillisissä tilanteissa (suulliset potilasohjeet).
    OHJAUS:
    - Opiskelija osaa kertoa keskeisimmät ohjeet potilaan ohjaustilanteissa.
    - Opiskelija osaa esittää haastattelutilanteissa tarkentavia kysymyksiä ja vastata ennakoimattomiin kysymyksiin (haastattelut).
    - Opiskelija osaa keskustella melko hyvin omaisten kanssa potilaan tilasta. (not translated)

    Excellent

    HYVÄ 5 (taitotaso B2.2-C1)
    AMMATILLISEN OSAAMISEN ESITTELY JA TIEDONHANKINTA:
    - Opiskelija osaa kertoa sujuvasti ja monipuolisesti koulutuksestaan, harjoittelustaan, työkokemuksestaan ja osaamisestaan.
    TYÖYHTEISÖN VIESTINTÄ:
    - Opiskelija osaa viestiä itsenäisesti ja monipuolisesti potilaaseen liittyvistä toimenpiteistä eri tahojen kanssa.
    - Opiskelija osaa raportoida sujuvasti ja monipuolisesti potilaan tilasta.
    - Opiskelija osaa viestiä sujuvasti työyhteisölle tyypillisissä tilanteissa (hoitoneuvottelut, suulliset potilasohjeet).
    OHJAUS:
    - Opiskelija osaa viestiä sujuvasti potilaan ohjaustilanteissa.
    - Opiskelija osaa esittää haastattelutilanteissa laajempia vastauksia vaativia lisäkysymyksiä ja vastata tavallisiin kysymyksiin ilman suurempia vaikeuksia (haastattelut).
    - Opiskelija osaa keskustella melko hyvin omaisten kanssa potilaan tilasta. (not translated)