•   Social and Health Care Services in Finland 7K00CT59-3049 21.10.2019-31.12.2019  3 cr  (18AVOHSH2) +-
    Learning outcomes of the course unit
    The student
    - knows the history, structure, principles, service deliveries and basic legislation of the social-, health- and rehabilitation systems;
    - knows in general the practices of the social and health care professions;
    - knows the actual challenges of the social-, health- and rehabilitation systems
    Prerequisites and co-requisites
    none
    Course contents
    - the ideology of welfare and its development;
    - guiding principles of the central legislation;
    - official control of the professions of social and health care;
    - public politics;
    - the structure and options of the service system (public, private and third sector);
    - the basic concepts and questions of the economy;
    - the challenges of service integration, ageing, client-focus, technology, digitalisation, medicalisation, multi-culturalism and economics

    Name of lecturer(s)

    Maija Korpikoski

    Recommended or required reading

    Terveyspalvelut:
    Hoitotyön vuosikirja 2016. Teknologia sosiaali- ja terveydenhuollossa.
    Niemelä, M. et al. 2015 Terveydenhuollon muutokset Politiikka, järjestelmä ja seuraukset. Tampere: Tampere University Press.
    https://tampub.uta.fi/bitstream/handle/10024/98488/Terveydenhuollon%20muutokset_2015.pdf?sequence=1
    Sosiaalipalvelut:
    Sosiaalihuollon tila ja tulevaisuus. 2014. Riitta Haverinen, Marjo Kuronen ja Tarja Pösö (toim.) Vastapaino.
    Ikonen, E-R. 2015. Kehittyvä kotihoito
    Ihalainen, J. 2016. Turvaverkko vai trampoliini: Sosiaaliturvan mahdollisuudet. (10. uudistettu painos.). Helsinki: Sanoma Pro Oy.
    MUU kirjallisuus
    • Niemelä, P. (2010). Hyvinvointipolitiikka. Helsinki: WSOYpro.
    • Särkelä, R., Siltaniemi, A., Rouvinen-Wilenius, P., Parviainen, H., & Ahola, E. (2014). Hyvinvointitalous. [Helsinki]: SOSTE. http://www.soste.fi/media/pdf/julkaisut/hyvinvointitalous_final.pdf
    • Muu kurssilla esiin tullut materiaali ja itsenäisesti haettu ajankohtainen materiaali (not translated)

    Planned learning activities and teaching methods

    Toteutussuunnitelmaan voi tulla tarkennuksia tai opintojakson toteustapa muuttua orientaatiotuntiin mennessä.
    Luennot, verkkokeskustelu, verkkoluentoja, itsenäinen opiskelu, portfoliotyöskentely tiimeissä.
    Kontaktiopetus: Orientaatio ja aloitusluento (läsnäolo välttämätön) ja
    Itsenäinen työskentelysosuus merkittynä osittain lukujärjestykseen
    Portfolio/ Kirjallinen raportti (not translated)

    Assessment methods and criteria

    Portfolion palauttaminen: portfolion tehtävät arvioidaan numeraalisesti kokonaisuutena. Portfolion täydentäminen: Ensimmäinen täydennys= 1 uusinta, toinen täydennys= 2.uusinta.
    Vertaisarviointi tehtävän teossa ja verkkokeskustelu sisältyvät kurssin suoritusvaatimuksiin.
    Itsearviointi ja palaute
    Kaikki tiimissä tehdyt tehtävät palautetaan portfoliomuotoisena samassa palautuksessa sille varattuun palautusalustaan tabulassa. Tehtävä arvioidaan asteikolla 0-5. (not translated)

    Language of instruction

    Finnish

    Timing

    21.10.2019 - 31.12.2019

    Registration

    17.06.2019 - 20.11.2019

    Credits

    3 cr

    Group(s)

    18AVOHSH2

    Teacher(s)

    Maija Korpikoski

    Unit, in charge

    Extension Studies and Business Operations

    Degree programme(s)

    Degree Programme in Nursing and Health Care, Nursing, Open University of Applied Sciences

    Office

    TAMK Main Campus

    Evaluation scale

    0-5

    Completion alternatives

    Ei ole mahdollisuutta kirjatenttiin (not translated)

    Students use of time and load

    Kurssin kokonaisuus 3 op = 81 h (not translated)

    Assessment criteria
    Satisfactory

    Tyydyttävä
    Opiskelija osaa tunnistaa ja nimetä sosiaali- ja terveyspalvelujärjestelmän käsitteitä. Soveltaminen heikohkoa. Lähteitä on käytetty minimi määrän. (not translated)

    Good

    Hyvä
    Opiskelija jäsentää, arvioi ja soveltaa opintojaksoon liittyviä käsitteitä ja ilmiöitä sujuvasti. Lähteiden käyttö sujuvaa ja monipuolista. (not translated)

    Excellent

    Kiitettävä
    Opiskelijan osaaminen on laaja-alaista ja edellä esitettyihin arviointikriteerien lisäksi hän osoittaa kehittävää otetta opintojakson ilmiöihin liittyen.
    Aktiivinen ote verkkokeskusteluihin. Osaa pohtia ilmiöitä monipuolisesti. Toimii ryhmän oppimista tukevasti. Oheismateriaalia on käytetty laajasti ja analyyttisesti. (not translated)

    Approved/Failed

    Ylemmän tason asiat eivät toteudu. (not translated)